خرید و فروش خودرو تعطیل شد

ژیوار

در حالی که وارد سومین ماه بهار 1400 شده ایم به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران وضعیت بازار خودرو چنان راکد است که معاملات این بازار تقریبا به صفر رسیده است.

به گزارش کاماپرس، کسی در بازار خودرو نه فروشنده است و نه خریدار. با این وضعیت می توان گفت خرید و فروش در این بازار تعطیل شده است. مسئولان صنف نمایشگاه دارن نیز معاملات را تقریبا صفر اعلام کرده اند.

نمونه آن سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران است که می گوید: بازار خودرو در روزهای گذشته در رکود کامل بوده و میزان معاملات تقریبا صفر است.

کاهش قیمت جزیی پژو 206 تیپ 2

بنا به اعلام ایلنا موتمنی با اشاره به قیمت روز خودرو در بازار بیان کرد: در حال حاضر معامله‌ای انجام نمی‌شود حتی به درستی مشخص نیست که قیمت‌ها در چه حدودی است. اما بین خودروی شاخص پژو 206 تیپ 2 حدود 198 تا 199 میلیون تومان و پراید حدود 114 میلیون تومان است.

دریان سفر امید

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به اعمال افزایش قیمت 8.2 و 8.9 درصدی قیمت خودرو در خودروسازی‌ها گفت:‌ افزایش قیمت در کارخانه‌های خودرو که شورای رقابت اعلام کرد، تاثیری روی بازار نداشته است چراکه خریداری نیست و معامله‌ای انجام نمی‌شود. اگر نوسانات ارزی وجود داشته بود و خریدار هم به بازار مراجعه می‌کرد افزایش قیمت شرکت‌ها روی بازار نیز تاثیر می‌گذاشت.

موتمنی در مورد علل رکود کامل در بازار خودرو تصریح کرد: مردم منتظر انتخابات و همینطور مذاکرات وین هستند تا در صورت نتیجه‌بخش بودن تاثیر مثبت روی بازار بگذارد و قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. نوسانات ارزی نیز وجود دارد و انتظار خریداران این است که نرخ ارز کاهش بیشتری پیدا کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز