شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ از حمایت بانک توسعه صادرات برخوردار می‌شوند

ژیوار

بانک توسعه صادرات ایران به منظور تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات و خدمات جذب منابع از صندوق توسعه ملی، اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان ناظر بر پرداخت تسهیلات، و ستاد ویژه فناوری نانو، ناظر بر معرفی شرکت‌ها از سوی ستاد مربوطه، کرده است. خود بانک نیز به تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان می‌پردازد.

به گزارش کاماپرس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این مجموعه در سال گذشته بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی پرداخت کرده است. پیش از این، بانک مذکور به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، صندوق پژوهش و فناوری شریف را ایجاد کرد.

به گفته سیدحسین حسینیان، رئیس کل اداره صادرات کالا و سرمایه گذاری داخلی بانک توسعه صادرات، در حوزه تامین مالی همکاری مناسبی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با حداقل وثایق با صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت گرفته است.

این مجموعه با صندوق نوآوری و شکوفایی ناظر بر معرفی متقابل شرکت‌های دانش بنیان نیز تفاهم نامه‌ای امضا کرده است. بانک توسعه صادرات هدف از امضا تفاهم نامه مذکور را استفاده بهینه از منابع بانک با حمایت صندوق، به منظور کاهش نرخ سود موثر تسهیلات قابل پرداخت به شرکت‌های دانش بنیان می‌داند.

اقدامات گذشته بانک توسعه صادرات

دریان سفر امید

بانک توسعه صادرات ایران در 9 ماهه نخست سال گذشته، بیش از 83 میلیارد ریال تسهیلات به کلیه مشتریان واجد شرایط خود پرداخت کرده بود. این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال 1398، نزدیک 45 درصد افزایش داشت. بیشترین تسهیلات در قالب سرمایه در گردش ریالی و عمدتا در بخش‌های «صنعت و معدن» و «شیمیایی» پرداخت شد.

طبق اطلاعات به دست آمده در سال 1398، نرخ سود تسهیلاتی برای صادرکنندگان 18 درصد بوده و در صورت داشتن ضمانت نامه از صندوق ضمانت صادرات، این نرخ به 16 درصد کاهش پیدا می‌کرد. همچنین در سال گذشته، سود پرداختی این مجموعه برای پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی 11 درصد بیان شد.

علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، این مجموعه را جزو بانک‌های با کمترین میزان عدم رفع تعهد ارزی برای واردات اعلام کرد. 100 درصد صادرکنندگان دارای رتبه ممتاز کشوری و 91 درصد صادرکنندگان نمونه ملی در سال گذشته مشتری این بانک بوده‌اند. این مجموعه همواره در جهت پایش ایفای تعهدات مشتریان خود تلاش می‌کند.

این بانک وظیفه اصلی خود را حمایت از صادرات کالا و خدمات کشور می‌داند. بانک توسعه صادرات از پیشگامان استفاده از بستر بانکداری باز بوده و توجه ویژه‌ای به موضوع بانکداری دیجیتال دارد.

مرتبط با : بانک توسعه صادرات ایران
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز