دستاوردهای بیمه آسیا در سال گذشته

ژیوار

«بیمه آسیا» در سال گذشته توانست بیش از ۸ هزار و 452 میلیارد تومان حق بیمه تولید کند، که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشدی بالغ بر 41 درصد داشته است.

به گزارش کاماپرس، این مجموعه همچنین در سال ۱۳۹۹ چهار هزار و 612 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که این مورد نیز 38 درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ بوده است. بیمه آسیا در سال گذشته سهم خود را در دو رشته پرریسک بیمه شخص ثالث و بیمه درمان به میزان دو درصد کم کرده و در مقابل سهم رشته‌های کم ریسک مانند بیمه بدنه خودرو را در سبد خود افزایش داد.

این مجموعه همچنین طی سال گذشته همچنین تراز خود را به میزان یک هزار و 172 میلیارد تومان نسبت به سال 1398 بالا برد. بیمه آسیا تا اسفندماه سال گذشته 984 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد.

ضمن اینکه این شرکت 701 میلیارد تومان از زیان بیمه شدگان را طی مدت مذکور جبران کرده است؛ در مجموع در پرونده عملیاتی سال 1399 این شرکت بیمه، تراز عملیاتی مثبت 3 هزار و 840 میلیارد تومان و نسبت خسارت 57/54 درصدی ثبت شده است.

وضعیت بیمه آسیا در بازار سهام

دریان سفر امید

بیمه آسیا در خصوص میزان فروش لیگ ستارگان صنعت بیمه حاضر در بازار سهام در انتهای سال گذشته نیز، رتبه اول را به دست آورد. از لحاظ میزان خسارت پرداختی نیز با پرداخت چهار هزار و 612 میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت. همچنین در سال قبل، مجوز اتکایی قبولی از داخل بیمه آسیا با تائید بیمه مرکزی اجرائی شد.

این مجموعه بیشتر از 10 درصد سهم بازار بیمه کشور و سطح یک توانگری مالی را در اختیار دارد. همچنین این مجموعه دارای ظرفیت مجاز نگهداری بالایی در بین شرکت‌های خصوصی بیمه و بیشتر از ۵ هزار و 380 میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی است.

بیمه آسیا از سال 1338 به منظور انجام انواع معامله‌های بیمه و عملیات بازرگانی شروع به فعالیت کرد. این شرکت در انواع رشته‌های بیمه به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد. بیمه آسیا دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در حال حاضر بیش از 100 شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود سه هزار نمایندگی حقیقی و حقوقی در نقاط مختلف کشور دارد. مجموعه بیمه آسیا رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شرکت‌های بیمه خصوصی نیز دارا است. این شرکت با بیش از دو هزار و 400 نفر نیرو و سرمایه‌ای بالغ بر 24 هزار میلیارد ریال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مرتبط با : بیمه آسیا
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز