خرید و فروش زمین و ویلا با بیت کوین قانونی است؟

ژیوار

معامله بیت کوین هنوز در ایران قانونی نیست، اما رصد بازار فروش خانه و ویلا نشان می دهد بعضی از مالکان به جای پول از خریدار بیت کوین می‌خواهند.

به گزارش کاماپرس، شاید در بعضی از کشورهای آمریکایی و اروپایی خرید و فروش بیت کوین و حتی معامله با این ارز دیجیتال قانونی باشد، اما هنوز در ایران بیت کوین و بقیه ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته نمی شود.

صعود بی سابقه ارزش بیت کوین و بعضی از ارزهای دیجیتال باعث شده این رمز ارز در ایران هم طرفدار پیدا کند. شاید به همین دلیل هم هست که ردپای معامله این ارز دیجیتال در بازار مسکن و ویلاهای لاکچری دیده می شود.

در یکی از سایتهای فروش مجازی مالک یک ویلا در شهریار یک قطعه زمین را برای فروش گذاشته اما به جای پول ، بیت کوین می خواهد. آگهی دیگری هم درباره تهاتر ویلا در ولنجک با بیت کوین منتشر شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دریان سفر امید

اما معامله با بیت کوین با ارزهای دیجیتال در ایران چه شرایطی دارد؟ آیا می توان به جای پول با بیت کوین خانه یا ویلا خرید؟ منصور غیبی کارشناس بازار مسکن در این باره می‌گوید: ارزهای دیجیتال پول رسمی کشور نیست و معاوضه خانه با بیت کوین به لحاظ حقوقی امری غیرقانونی است و این نوع معاملات باعث سقوط ارزش ریال می‌شود.

او در ادامه به تجارت نیوز می گوید: ارزهای دیجیتال بابت هر نوع معامله‌ای هنوز به رسمیت شناخته نشده است و جز ارزهای رایج نیست. بنابراین هر نوع استفاده یا معامله با این نوع ارزها جهت سوداگری یا بالا بُردن ارزش این نوع ارزها محسوب می‌شود.

این کارشناس بازاز مسکن در پاسخ به این سوال که اگر خانه با ارزهای دیجیتال فروخته شود، قانون از خریدار یا فروشنده حمایت می‌کند؟ می گوید: اگر بعد از معامله خریدار یا فروشنده نسبت به دریافت ارز دیجیتال متضرر شود قانون از مالباخته حمایت نمی‌کند؛ چرا که در قوانین معامله ملک با ارز دیجیتال مجاز نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز