بهترین بازار در سال 1400، بیت کوین و طلا یا دلار و بورس؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با اینکه بازار بورس در سال ۹۹ هفته های قرمز و صفهای فروش طولانی داشت، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند این بازار در سال ۱۴۰۰ هم می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری نسبت به طلا، دلار و بیت کوین باشد.

به گزارش کاماپرس، کارشناسان اقتصادی معتقدند در سال ۱۴۰۰ سرمایه گذاری در بورس همچنان می تواند به سهامداران سود برساند، البته اگر شرایط مساعد باشد.

شرایط مساعد هم رشد اقتصاد جهانی زیر سایه تزریق واکسن کرونا و بالا رفتن قیمت کالاها در بازارهای جهانی است. اما بقیه بازارهای سرمایه گذاری مثل دلار، بیت کوین، سکه ، طلا و مسکن برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ چه شرایطی دارند و آیا برای سرمایه گذاری مناسب هستند یا نه؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

دلار و طلا بازار پر ریسک

راز آسمان پایتخت

کارشناسان اقتصادی معتقدند دلار دیگر به شرایط پاییز سال ۹۹ بر نمی گردد. به دلیل رویدادهای سیاسی که در آینده ممکن است درباره برجام و تحریمها رخ بدهد، رسیدن دلار به قله های ۳۰ و ۳۲ هزار تومانی خیلی بعید است.

به همین دلیل چشم انداز بازار دلار حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری در ایران مثبت نیست. بازار طلا هم تحت تاثیر بازار دلار است و بین چهار گزینه سرمایه گذاری در طلا که شامل سکه، طلای آب شده، شمش و صندوقهای سرمایه گذاری می شود، فقط سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایه گذاری می تواند کمی مثبت باشد. به همین دلیل کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری در دلار و طلا را پرریسک پیش بینی می کنند.

بیت کوین برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار بیت کوین و رمز ارزها از نظر طبقه بندی پر ریسک ترین بازار برای سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ است. به دلیل اینکه هنوز روشها و طریق درست سرمایه گذاری در ایران نهادینه نشده است و بهتر است سرمایه گذاری های بزرگ روی بازار رمز ارزها انجام نشود. بهترین گزینه این است که از سود دیگر بازارها آن هم به مقدار کم در این بازار سرمایه گذاری شود.

خودرو بخریم یا آپارتمان؟

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بازار مسکن مقاوم ترین بازار در مقابل ریزش است و چسبندگی زیادی از خود نشان می دهد. این موضوع حسن بزرگ این بازار است. اما سرمایه گذاری در مسکن همیشه به سرمایه کلان نیاز دارد.

اما بازار خودرو برای سرمایه گذاری در سال آینده نمی تواند گزینه خوبی باشد. عرضه خودروهای جدید و احتمال ورود خودروهای خارجی و کاهش نرخ دلار به شدت می تواند روی این بازار تاثیر بگذارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز