قیمت دلار تا نیمه اول فروردین 1400 سقوط می‌کند

قیمت دلار این روزها که ایام پایانی سال 1399 را می گذرانیم بیشتر نوسان های نزولی دارد اما نمودارها و تحلیل های تکنیکال نشان می دهد که نوسان های نزولی تا حدود سه هفته دیگر یعنی اواسط فروردین 1400 به پایان می رسد و دلار در آن مقطع زمانی به کف قیمت خود خواهد رسید.

به گزارش کاماپرس، نرخ دلار در هفته جاری اغلب نزولی بوده و قیمت دلار با نوسان های اندک در کانال 24 هزار تومانی قرار گرفته است. به نظر می رسد اگر اتفاق عجیب و غیرمنتظره ای روی ندهد سال 99 پرونده قیمت دلار در کانال 24 هزار تومانی بسته شود.

حساسیت بازار موبایل و خودرو به نرخ دلار

برای فعالان اقتصادی و حتی مردم عادی اهمیت فراوانی دارد که بتوانند نرخ دلار را در سال آینده پیش بینی کنند. این پیش بینی به ویژه در کوتاه مدت می تواند برای فعالان اقتصادی که باید در ابتدای سال تصمیم های مهمی در جهت خرید مواد اولیه و بستن قراردادهای کاری خود بگیرند، حائز اهمیت است.

با توجه به وابستگی بازارها و کالاهای مهم برای مردم مثل خودرو و موبایل به نرخ دلار، مردم عادی نیز نسبت به آینده دلار و قیمت اسکناس آمریکایی در فروردین ماه 1400 حساسیت خاصی دارند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

مروری بر سال های گذشته – دو سال اخیر – نشان می دهد نرخ دلار در آستانه نوروز با تهدیدهای ترامپ و افزایش تحریم ها، رشد قیمت را تجربه می کرد و فعالان اقتصادی برای خرید دلار پیش از عید شتاب می کردند تا در سال بعد دغدغه قیمت های بالاتر نرخ ارز را نداشته باشند اما امسال شرایط متفاوتی بر بازار ارز حاکم است و احتمال توافق بین ایران و آمریکا چشم انداز نرخ دلار را مبهم و تا حدی نزولی کرده است.

یک تحلیل تکنیکال نیز با توجه به برخی متغیرها توسط لطیف آهی تحلیل گر اقتصادی انجام شده است که نشان می دهد دلار تا حدود سه هفته دیگر به کف کانال نزولی خود در قیمت 23 هزار و 100 تومان می رسد و بعد از آن راه صعود را در پیش خواهد گرفت. لطیف آهی معتقد است نمودارهای تکنیکال نشان می دهند که این اتفاق باید در حدود نیمه اول فروردین ماه روی دهد. وی تصریح کرده است که این تحلیل به هیچ وجه قطعیت ندارد و به معنای توصیه به خرید یا فروش یا سرمایه گذاری روی دلار در مقطع زمانی خاصی نیست.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز