پیش بینی سود طلا و سکه در سال 1400 + نمودار

برای بررسی وضعیت سود طلا و سکه در سال 1400 تحلیل های مختلفی وجود دارد و به طور کلی برخی کارشناسان با ارائه نتایج تحلیل های خود به صورت نمودار ضعیف شدن روند سودآوری طلا و سکه در سال آینده را پیش بینی کرده اند.

به گزارش کاماپرس، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد اونس جهانی طلا در هفته های اخیر برخلاف تصور و پیش بینی های قبلی روند کاهشی در پیش گرفته است. کاهش نرخ اونس جهانی را می توان متاثر از افزایش و شتاب واکسیناسیون کرونا دانست ضمن آن که دولت بایدن نیز آن طور که تصور می شد به سرعت در جهت تضعیف دلار حرکت نکرده و سیاست های تورم زا را با تامل بیشتری به اجرا می گذارد. بازار سهام نیز در اغلب کشورهای جهان با رشد روبرو شده که عامل دیگری در جهت تضعیف بهای فلز زرد است.

در بازار داخلی سیگنال های تضعیف کننده قیمت طلا و سکه در حال افزایش است و مهم ترین سیگنال لحن ملایمی است که سیاست مداران ایرانی و آمریکایی در مورد آینده برجام به کار می برند. شطرنج سیاسی بین نظام تصمیم گیری ایران و دولت جدید آمریکا با وجود پیچیدگی های شدیدی که بر آن سایه انداخته یک خروجی ملموس دارد و آن این که دو طرف تمایلی به افزایش تنش ها ندارند و خواستار راه حلی بینابینی برای رفع تحریم ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی هستند.

در این شرایط پیش بینی بسیاری از تحلیل گران اقتصادی این است که بازار طلا وسکه ظرفیت تورم و حباب در سال 1400 را ندارد و این بازار میل به نزول خواهد داشت.

سود بازار پول (سپرده یا اوراق) از سود طلا و سکه بالاتر خواهد بود

آریاک سفر

احسان سلطانی یکی از کارشناسانی است که با تاکید بر غیرقطعی بودن گمانه زنی ها درباره بازار طلا و سکه ، برای اونس جهانی طلا دو پیش بینی ارائه کرده است.

بر اساس پیش بینی اول وی، اونس جهانی طلا تا حدود ۲۱۰۰ دلار در اونس در فصل چهارم ۲۰۲۱ یا کم و بیش بازده بین ۵ تا ۱۰ درصدی در سال ۲۰۲۱ جای رشد دارد. پیش بینی دیگر او این است که با توجه به برنامه های اقتصادی دولت بایدن و جنت آیلن  و کنترل کرونا…، اونس جهانی طلا بدون تغییرات و افت و خیز جدی در محدوده کنونی بین 1850 تا 1950 دلار به کار خود ادامه می دهد.

وی نظر خود را این گونه جمع بندی کرده است که چون بازده اوراق بدهی دولت یا سپرده بانکی حدود ۲۰ درصد است و قیمت دلار به احتمال فراوان در سال 1400 پایین می آید، بنابراین بازده پول (سپرده یا اوراق) از سود طلا و سکه بالاتر خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز