طلا سال 99 را با چه قیمتی به پایان می‌رساند؟

لست سکند

طلا امروز سه شنبه 26 اسفندماه  99با اندکی افزایش قیمت مواجه شد اما همچنان سایه سقوط به کانال پائین تر – زیر یک میلیون تومان – در روزهای باقیمانده از سال بر فلز گرانبها سنگینی می کند.

به گزارش کاماپرس، بازار طلا در آستانه سال 1400 خالی از مشتریان و راکد است. رکود شب عید امسال با رکود شب عید سال گذشته تفاوت های اساسی دارد چرا که سال گذشته متقاضیان از بیم کرونا در بازار حضور نمی یافتند ولی انتظار آنها این بود که طلا به زودی گران تر شود و به همین دلیل قیمت ها با وجود نبود مشتری در بازار طلا بالا می رفت.

وضعیت امسال به گونه ای دیگر است به این معنی که ترس مردم از کرونا به شدت کمتر شده و اگر در بازار طلا حضور نمی یابند به دلیل این است که انتظار دارند قیمت طلا در سال آینده کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

احتمال توافق ایران و آمریکا بر سر بازگشت به برجام و اخبار متوالی از موفقیت های تولید واکسن ایرانی کرونا خوش بینی هایی در معامله گران بازار طلا در ایران ایجاد کرده که ارزیابی آنها را نسبت به آینده قیمت طلا ، نزولی کرده است.

راز آسمان پایتخت

البته امروز بنا به اعلام دنیای اقتصاد، قیمت طلا بالا رفته است و هر گرم طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی، از ۱,۰۴۶,۱۰۰ (یک میلیون و چهل و شش هزار و یکصد) تومان به ۱,۰۴۸,۶۰۰ (یک میلیون و چهل و هشت هزار و ششصد ) تومان رسیده اما این روندی نیست که از نظر بسیاری از فعالان بازار طلا ادامه دار باشد.

گرانی کم دامنه و اندک طلا در بازار داخلی را می توان تا حدودی به رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت داد چرا که هر اونس طلا، امروز به ۱,۷۳۵ (یک هزار و هفتصد و سی و پنج ) رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز