خودروهای لاکچری در سال 1400 چقدر مالیات می‌دهند؟ (اینفوگرافیک)

ژیوار

در سال 1400 مالیات های نسبتا سنگینی به خودروهای لاکچری و لوکس دریافت خواهد شد که مبلغ آنها حتی از 100 میلیون تومان هم می‌تواند بیشتر باشد.

به گزارش کاماپرس، صاحبان خودروهای لوکس در سال 1400 با چالش مالیاتی جدی مواجه می‌شوند چرا که مالیات این خودروها در سال جدید بسیار متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود.

شاید تصور عموم مردم این باشد که مالیات ستانی از افرادی که خودروهای میلیاردی سوار می شوند منطقی و منصفانه است و هر چقدر هم این مالیات سنگین باشد از ثروت این افراد کم نمی شود اما واقعیت این است که تخصیص مالیات های سنگین  به خودروهای لوکس یا به اصطلاح لاکچری برای بخشی از مالکان این خودروها که کم شمار هم نیستند چندان آسان نیست.

توضیح این که برخی از مالکان این خودروها صاحبان کسب وکارهای کوچک هستند که خودروی آنها بر اثر تورم ناگهان قیمت چند صد میلیونی و یا حتی میلیاردی پیدا کرده و پرداخت مالیات های سنگین با درآمد این افراد همخوانی ندارد.

اخبار پربازدید بازار خودرو را بخوانید:

دریان سفر امید

بیشترین مالیات برای خودروهای لاکچری 4 میلیاردی

به هر صورت ، بر اساس جدول  تنظیم شده توسط سازمان امور مالیاتی اولین خودروهایی که در تیررس مالیات سنگین قرار می گیرند خودروهای لوکس با قیمت 700 تا 1/5 میلیارد تومان هستند که مالیات این خودروها با فرمول 7 میلیون تومان مالیات به ازای 700 میلیون از قیمت خودرو و 2 درصد مالیات به ازای مازاد قیمت 700 میلیون تا 1/5 میلیارد تعیین م شود.

طبق این جدول، بیشترین مالیات به خودروهای با قیمت بیش از 4 میلیارد تومان تعلق می گیرد. فرمول تعیین مالیات این خودروها به صورت 113 میلیون تومان به ازای قیمت 4 میلیاردی خودرو است و اگر خودرویی بیش از 4 میلیارد قیمت داشته باشد به مازاد قیمت این خودروها 5 درصد مالیات بسته می شود.

در ادامه اینفوگرافیک مالیات خودروهای لوکس را به روایت کانال اخبار روز خودرو مشاهده می کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خودروهای لاکچری در سال 1400 چقدر مالیات می‌دهند؟ (اینفوگرافیک)

  1. محمود گفته:

    این طرح بسیار درستی است که باید خیلی زودتر از این اجرا می شد که در این اوضاع آشفته و وانفسای اقتصادی اینهمه ارز کشور بجای هزینه در بخش تولید صرف اشرافی گری و فخرفروشی نمی شد . این طرح باید هرچه سریعتر و با شدت هرچه بیشتر اجرا شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز