هر آنچه که باید درباره نیلپر بدانید

ژیوار

با همه‌گیر شدن استفاده از رایانه به عنوان یکی از ابزار اصلی کار، نیاز به سایر لوازم مانند صندلی مخصوص کار با رایانه نیز، احساس شد. همین موضوع باعث شکل‌گیری شرکت‌های تولیدی زیادی شد که مشغول تولید صندلی‌های کامپیوتر بودند. شرکت نیلپر نیز با توجه به همین نیاز، در سال ۱۳۷۱ شروع به کار کرد.

کاماپرس در ادامه به 11 ویژگی شاخص نیلپر اشاره می‌کند که برای مشتریان و علاقمندان به صنعت مبلمان و دکوراسیون خالی از لطف نیست؛

۱. فعالیت تولیدی نیلپر با ساخت و مونتاژ قطعات صندلی در زیرزمین یک نمایشگاه به مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع در خیابان فلسطین شکل گرفت. این فرآیند، یعنی از زمانی که صندلی نمونه خریدای شد تا آغاز تولید، ۲ سال به طول انجامید. در سال ۱۳۷۳ شرکت نیلپر به صورت رسمی به ثبت رسید.

۲. تا سال ۱۳۸۰ فعالیت نیلپر بیشتر به صورت سنتی انجام می‌شد و مدیریت مجموعه با سهامداران نیلپر بود. اما بعد از مدتی نیاز به داشتن مشاوری کارآمد احساس شد. به همین خاطر شرکت «مدیران ۲۱» که سابقه‌ای برجسته در زمینه مدیریت علمی داشتند، انتخاب و وارد کادر مدیریتی این مجموعه شدند.

۳. در سال ۱۳۸۲ نیلپر از مکانی با مساحت حدودی دوهزار متر مربع، به کارخانه‌ای با وسعت ۳۶ هزار مترمربع با حدود پنج هزار مترمربع سوله در شهرک بهارستان نقل مکان کرد. در سال ۱۳۸۷ کارخانه نیلپر از شهرک بهارستان کرج نیز به شهرک صنعتی پرند منتقل شد.

دریان سفر امید

۴. رضا جوشقانی به عنوان مدیرعامل نیلپر و مجید جوشقانی، بهرام سعیدی و جمال یاراحمدی سهامداران این مجموعه هستند.

 ۵. شرکت نیلپر هم‌اکنون تنها شرکت‌ تولیدکننده صندلی در ایران است که درصد زیادی از قطعات اولیه را داخل مجموعه شرکت تولید می‌کند. هدف اصلی این سرمایه‌گذاری، افزایش کیفیت محصول، بهبودی طراحی و کاهش قیمت تمام شده به منظرو جلب رضایت مشتریان بوده است.

۶. گسترش بازار محصولات از صندلی اداری به بازارهای آموزشی، خانگی، مبلمان کودک و نوجوان، مبلمان کار و آزمایشگاهی، مبلمان رستورانی و ارائه محصولات در بازار مبل خانگی از دیگر امتیازات این شرکت است.

۷. پرفروش‌ترین محصولات نیلپر، صندلی مدل اُ‌سی‌تی۱۲تی و مدل‌های اُ‌سی‌ام سری۸۵۰‌اس و۸۱۲وی است.

۸. بانک تجارت، بانک پارسیان، سازمان صدا و سیما، ایران خودرو، وزارت علوم و فناوری اطلاعات و تعدادی از موسسات و بانک‌ها از مشتریان گروه صنعتی نیلپر محسوب می شوند.

۹. گروه صنعتی نیلپر شامل شرکت‌های تولیدی نیلپر، نیلوفرآبی، نیلرام، تاک، شرکت بازرگانی خارجی با نام وین ورد در تایوان و چین و حمل و نقل نیلگون ترابر است.

۱۰. حدود یکسال گذشته برای ورود این شرکت به بازار سرمایه اقدام شده و با طی مراحل قانونی، پیش‌بینی می‌شود نیلپر تا پایان سال جاری در بازار سهام عرضه اولیه شود.

۱۱. نیلپر در سال ۹۷ علاوه بر حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه مبلمان منزل، توانست پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی ایران در حوزه مبلمان خانگی را کسب کند.

مرتبط با : نیلپر

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز