یارانه 45 هزار و 500 تومانی دو برابر می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

9 سال از اولین پرداخت یارانه 45 و 500 تومانی می گذرد، از آن روز تا الان دلار قیمتش 10 برابر شده است اما یارانه همچنان بدون تغییر مانده است.

به گزارش کاماپرس، دولت محمود احمدی پرداخت یارانه 45 و 500 تومانی را شروع کرد اما با توجه به تورم و گرانی های چند سال اخیر دولت بعدی طی چند سال مبلغ یارانه را افزایش ندادند. اما خبرهایی از مجلس مبنی بر دو برابر شدن یارانه 45 و 500 تومانیو تجمیع یارانه ها به گوش می رسد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که خود نسبت به عدم افزایش یارانه نقدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گلایه مند است به مهر گفت: اکنون مبالغ مختلفی در قالب یارانه به مردم اختصاص داده می‌شود اما عدم یکپارچگی و پرداخت نشدن این مبالغ به نیازمندا واقعی جامعه، منابع ما را هدر می رود.

لزومی به افزایش مبلغ یارانه نقدی نیست!

البته برخی نمایندگان دیگر معتقدند که اکنون دولت چندین نوع یارانه در بازه های زمانی مختلف به مردم پرداخت می‌کند و الزاما نباید مبلغ یارانه نقدی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: یارانه های معیشتی و تامین کالاهای اساسی به منظور افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفته شده است، با توجه به اینکه شصت میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه هستند لزومی بر افزایش نرخ یارانه نقدی نیست.

پیشنهاد یک نماینده برای دو برابر شدن مبلغ یارانه نقدی

حاجی دلیگانی افزود: بر اساس پیش بینی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تنها قرار است که حدود ۷۰ هزار میلیارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به مردم اختصاص داده شود که البته ما در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی با این مسئله مخالفت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: ما سعی خواهیم کرد که در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی این رقم را به میزان دو برابر و ۹۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش دهیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز