طلا و سکه گران می‌شود/ جولان گرانی در بازار مشتری

ژیوار

طلای جهانی مسیر افزایشی را در پیش گرفته از طرف دیگر نرخ ارز نیز با رشد قیمت روبه رو است، با این تفاسیر به نظر می رسد قیمت طلا در این هفته افزایشی باشد.

به گزارش کاماپرس، در هفته گذشته با فعالیت مجدد بازار طلا و سکه بعد از دو هفته تعطیلی کرونا قیمت ها بر خلاف انتظار با افزایش همراه بود

ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت‌ طلا و سکه طی هفته گذشته از احتمال رشد جزیی قیمت‌ها در روز‌های آینده خبر داد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به اقتصاد آنلاین توضیح داد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار از حدود یک میلیون و ۱۲۴هزار به یک میلیون و ۱۵۷هزار تومان، و سکه از ۱۲میلیون و ۱۰۰ به ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان صعود کرد و انواع دیگر سکه نیز به همین ترتیب گران‌‌تر شد.

تقاضا تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشت

دریان سفر امید

وی علت این افزایش قیمت را رشد بهای اونس و نرخ ارز دانست و اظهار کرد: در این هفته روند صعودی طلای جهانی و بازار ارز منجر به رشد قیمت طلا و سکه در داخل شد؛ این درحالیست که عامل تقاضا همچنان تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشته چراکه نه تنها مصنوعات طلا بلکه سکه و طلای آب‌شده هم متقاضی ندارد.

محمدولی گفت: نوسانات بالای قیمت باعث شده بازار طلا برخلاف سال‌های گذشته، در آستانه شب یلدا دچار رکود شدیدی شود که البته بیماری کرونا هم در این وضعیت موثر بوده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت قیمت‌ها در هفته پیش رو بیان کرد: اگر نرخ ارز و اونس دوباره کاهش یابد، قیمت طلا و سکه همچون دو هفته گذشته وارد مدار نزولی خواهد شد؛ این درحالیست که تاکید ما بر ثبات قیمت‌ها است و تا زمانی که بهای طلا و سکه تا این حد نوسان داشته باشد بازار از رکود خارج نخواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز