عرضه اولیه بوعلی و وکبهمن؛ سهامداران بدبین چه می‌گویند؟

ژیوار

امروز عرضه اولیه بوعلی به عنوان دومین عرضه هفته جاری در بورس تهران انجام می شود و این در حالیست که برخی سهامداران بدبینی خود به عرضه های اولیه و این عرضه را با کامنت های متعدد در سایت ها، کانال ها و شبکه های اجتماعی تخصصی بورس منعکس کرده اند.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی سینا را باید جدی ترین عرضه بورس بعد از دوره افول چندماهه بازار دانست و گرچه این عرضه را نمی توان از نظر حجم سهام عرضه شده جزو عرضه های بزرگ بازار سرمایه تلقی کرد اما پتروشیمی بوعلی از شرکت های مهم صنعت پتروشیمی کشور است و بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران از مدتها پیش در انتظار ورود این شرکت به تابلو بورس و مشارکت در عرضه اولیه و معاملات ثانویه سهام آن بودند.

در این میان آنچه این عرضه را با عرضه های دیگر بورس متفاوت کرده اظهارنظرهای برخی سهامداران بدبین در مورد عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی و به طور کلی عرضه های اولیه است.

ترجیع بند نقطه نظرات این سهامداران، سودآور نبودن عرضه های اولیه و قیمت گذاری بالای سهام و زیان هایی است که از محل خرید سهام های عرضه اولیه ای در یکسال اخیر متحمل شده اند.

انتقاد سهامداران به قیمت گذاری های سهام های عرضه اولیه ای و سودآور نبودن بورس

دریان سفر امید

برای مثال کاربری در واکنش به خبر عرضه اولیه بوعلی نوشته است: لطفا به قیمت گذاری این عرضه اولیه ها هم رسیدگی کنید. عرضه اولیه دیروز – وکبهمن – با این قیمت گذاری که14484 است و p/e سهم میشه عدد 10 که از p/e گروه که 7.72 هستش بالاتر است . چرا سازمان بورس اجازه میده شرکت ها را گران تر از ارزش واقعی  به مردم بفروشند در حالی که مردم هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند؟

کاربر دیگری درباره عرضه سهام بوعلی نوشته است: شرکت های به قول خودتان بنیادی صنعت پتروشیمی هنوز قیمت سهام آنها به قیمتی که برای عرضه اولیه بوعلی تعیین شده نرسیده اند. لطفا اول وضعیت  عرضه اولیه های قبلی وسهمای قبلی رو که مردم را به زیان انداخته اند را  درست کنید‌ بعد دوباره عرضه اولیه را شروع کنید.

مخاطب دیگری در کامنت خود نوشته است:  مردم هنوز به پول اولی را در این عرضه های اولیه سرمایه گذاری کردند را نمی توانند با فروش سهامشان به دست بیاورند ولی دوباره ماجرای عرضه اولیه شروع شده است.

کامنت های متعدد دیگری نیز حکایت از انتقاد به ترغیب سرمایه گذاران به حضور در بورس از سوی دولتمردان در ماه های گذشته دارد.  این سهامداران از اعتماد به گفته های مسئولان و سرمایه گذاری در بورس و در مقابل سودآور نبودن بورس و زیان هایی که متحمل شده اند، شکایت دارند و عرضه های اولیه را تله ای برای پول سرمایه گذاران بی اطلاع قلمداد می کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : پتروشیمی بوعلی سینا
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “عرضه اولیه بوعلی و وکبهمن؛ سهامداران بدبین چه می‌گویند؟

  1. رضا گفته:

    به گفته کارشناسان پول از بازارهای موازی از جمله ارز ، طلا و مسکن و ….به سمت بازار بورس سرازیر شده است…بورس بهترین و امن ترین بازار دربلند مدت است…

  2. علی گفته:

    عرضه اولیه نخواستیم، عامل اصلی ریزش بازار همین صندوقهای دارا و عرضه اولیه ها پشت سر همه که نقدینگی رو بلعیده بابا عرضه اولیه نخواستیم

  3. عبدالجبار عالمی گفته:

    سلام.چرا کارگزاری فارابی همین اندک سهامی که برای مردم گذاشتن برایم منظور نکرده؟ اول پول رابلوکه میکنه بعدکهمیبینی در پرتفوی نیست!؟!!!

  4. عدالت گفته:

    چرا کار گزاری مفید برایم خرید پالایش را انجام نداد فکر میکنم کارگزاریها دارند روند معاملات را به نفع خودشان مدیریت میکنند من ۵مرتبه خرید ۵۰ تایی زدم انجام نداد فقط یک بار خرید وبملت زدم انجام شد هر دوسهم هم تو منفی بود .خلاصه گیر یک مشت دزد گیر کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز