دلار 11 هزارتومانی در بودجه سال بعد

لایحه بودجه سال بعد با دلار 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان محاسبه شده و قبل از 15 آذر به مجلس تحویل داده می شود.

به گزارش کاماپرس، بودجه سال 1400 در حالی مراحل پایانی تهیه و تنظیم خود قرار دارد که دولت امیدوار به گشایش های مالی از طرف اروپا و آمریکا است.

با پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، دولت امیدوار است که برجام را زنده کند تا بتواند از طریق آن تحریم ها را کاهش داده و نفت بفروشد.

همچنین گوشه چشمی هم به دلارهای بلوکه شده در کره جنوبی، چین، ژاپن و عراق دارد و امیدوار است با مذاکره بتواند منابع مالی را آزاد تا مشکلات مالی سال جاری را در سال آخر دولت یازدهم نداشته باشد.

به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: لایحه بودجه۱۴۰۰ در دولت مطرح شد و پس از بحث و بررسی، مورد تایید قرار گرفت و از شنبه کار تبصره ها را آغاز می کنیم و بودجه را قبل۱۵ آذر تقدیم مجلس می کنیم.

راز آسمان پایتخت

قیمت نفت 40 دلار برآورد شد

وی درباره قیمت ارز و نفت در بودجه تصریح کرد: نرخ ارز را به گونه ای محاسبه کرده ایم که بین ۱۱هزار تومان تا۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان باشد. قیمت نفت هنوز نهایی نشده، اما برآورد اولیه ما۴۰ دلار است.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه در لایحه بودجه تلاش شد که محورهای قابل اجرا از اصلاحات ساختاری بودجه گنجانده شود، افزود: اگر احیانا مواردی از اصلاح هم باقی مانده است، نمایندگان می توانند در بررسی بودجه آن را اعمال کنند پس جای نگرانی برای نمایندگان وجود ندارد.

نوبخت با اشاره به اجرای قرنطینه از روز شنبه، گفت: نمایندگان دنبال کمک معیشتی به مردم بودند که در طرح دولت، به نیمی از این افراد در چهار ماه آینده کمک معیشتی می شود. اگر نمایندگان خواستند که کمک ها را ادامه دهند، می توانند در بودجه پیش بینی کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز