راناپلاس با گیربکس ۶‌سرعته به بازار عرضه می‌شود

ژیوار

طبق گفته مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ، رانا پلاس به زودی با گیربکس ۶ سرعته وارد بازار می شود.
به گزارش کاماپرس، در راستای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها خودرو راناپلاس به زودی با گیربکس ۶ سرعته به بازار عرضه می شود.
فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته در آینده نزدیک خبر داد و‌ اعلام کرد راناپلاس نخستین محصولی است که به این گیربکس مجهز می شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

او با اشاره به فعالیت‌های مختلف تحقیق، توسعه و نوآوری در محصولات ایران‌خودرو گفت: «دستاوردهای ارزشمندی در حوزه ساخت داخل کسب کرده‌ و موفق شده‌ایم تهدیدات ناشی از تحریم را به فرصت تبدیل کرده و با تکیه بر توان متخصصان کشور، شرایط ایجادشده را به نفع صنعت کشور هدایت کنیم.

برای بهبود عملکرد قوای محرکه و کاهش مصرف سوخت خودروها مطابق با منویات مقام معظم رهبری، اقدامات موثری انجام داده‌ایم.به‌زودی اتفاقات مبارکی در ایران‌خودرو روی خواهد داد که ذی‌نفعان مجموعه از آن بهره‌مند خواهند شد.»

طراحی موتور سه سیلندر برای کاهش مصرف سوخت

دریان سفر امید

به گفته مقیمی پس از بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته و تولید راناپلاس با ۶ گیربکس، طراحی موتور سه‌سیلندر و ارتقای موتور تی.‌یو.5 نیز در راستای کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار دارد.

به گزارس آیکوپرس، مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به این‌که در برنامه‌های توسعه‌ای، هیچ مشاوره‌ای از کشورهای خارجی نگرفته‌ایم، گفت: «هر چند موضوع تحریم و فشارهای حاصل از آن اتفاق خوشایندی نیست، اما دستاوردهایی که در این دوران کسب کرده‌ایم قابل توجه است.»
مقیمی اظهار امیدواری کرد، در مذاکرات با بانک آینده، زمینه امضای تفاهم‌نامه همکاری در آینده نزدیک فراهم شود.

پیش از این محمدرضا یوسفی معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرو محرکه نیز اعلام کرده بود در مرحله نخست عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید، این گیربکس روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC5 و دنا پلاس با موتور EF7 توربو شارژ نصب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز