سقوط سکه به کانال های زیر 10 میلیون با شکست 2 سد مقاومتی

ژیوار

سکه روز گذشته با وجود تلاش دلالان برای حفظ قیمت در کانال 12 میلیون به کانال 11 میلیونی سقوط کرد و با قطعی شدن پیروزی بایدن، احتمال سقوط این کالای سرمایه ای پرطرفدار به کانال 10 میلیونی و کانال های پائین تر نیز با توجه به کاهش انتظارات تورمی وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه در ساعت های پایانی معاملات روز شنبه 11 میلیون و 400 هزارتومان بود که بر اساس برآوردهای انجام شده هنوز 400 هزار تومان در قیمت این کالای سرمایه ای حباب وجود دارد.

سوال اینجاست که با روند نزولی که بازارسکه طی روزهای اخیر به خود دیده و قیمت‌سکه در سه روز بیش از 3 میلیون کاهش داشته اکنون سکه فقط به تخلیه حباب خود اکتفا خواهد کرد یا حباب‌سکه منفی خواهد شد و سکه به زیر 11 میلیون سقوط می کند؟

از آنچه طی روزهای اخیر در بازار مشاهده شده می توان نتیجه گرفت که اگر اونس جهانی طلا با گرانی شدید مواجه نشود، سکه سرنوشتی جز سقوط به کانال های پائین تر نخواهد داشت.

اخبار و گزارش های مهم روز را بخوانید:

دریان سفر امید

سقوط شدید سکه در صورت شکستن 2 سد مقاومتی

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته است که اکنون، معامله گرن و فعالان بازار سکه باور دارند که قیمت‌سکه دو نقطه حمایتی ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون تومانی را پیش روی خود دارد که در صورت شکست آنها قیمت می‌تواند افت بیشتری را تجربه کند.

این روزنامه در گزارش خود به روند کاهشی قیمت سکه در روزهای اخیر اشاره کرده و نوشته است؛ سکه که روز چهارشنبه هفته گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شد، در روزهای پنج شنبه و شنبه با افت شدید قیمت به ارزش بازاری خود نزدیک تر شد.

روز گذشته شنبه، سکه ساعت ۴ بعدازظهر با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. این فلز گرانبها در آخرین روز هفته گذشته هم نزدیک به ۲ میلیون افت قیمت را به ثبت رسانده بود.

با ثبت چنین ریزش‌هایی، حباب‌سکه به حدود ۴۰۰ هزار تومان رسیده است که نشان از ترک یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حباب این فلز گرانبها نسبت به روز چهارشنبه هفته گذشته دارد.

با توجه روند نزولی قیمت‌سکه و پیروزی بایدن که این کاهش را تشدید می کنند تنها مانع جدی در این مسیر افزایش قیمت اونس جهانی طلا است. در صورتی که اونس افزایش شدید و غیرمترقبه ای را تجربه کند شاید از شتاب سقوط‌سکه کاسته شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازارها و کسب وکارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “سقوط سکه به کانال های زیر 10 میلیون با شکست 2 سد مقاومتی

  1. M گفته:

    این هم بازیه از ما بهترونه کهرانت اطلاعاتی دارند دلار وسکه را با جو سازی بیارن پایین و روی کف قیمت بخرند وبعد که سکه و دلار تو بازار کم شد در عرض یک هفته قیمت را از قبل هم بالاتر میبرند و اینجوری سود کلان میکنند.
    وبیچاره مردمی که همیشه بازی میخورند

  2. علی گفته:

    با سلام
    آخه کی می خواهیم بفهمیم که افزایش قیمت طلا و سکه چه نفعی داره؟
    وقتی همه اجناس گرون میشه
    وقتی مردم فقیر فقیر تر میشن
    آی اونجاییکه یک جو معرفت و مردانگی و جوانمردی در وجودتون هست که هست ان شاءالله
    اگه خوب فکر کنی و ببینی با خرید طلا و دلار داری( به طمع سود)، به مردمی که توانایی خرید یک گرم طلا رو ندارند، حتی یک هزارم درصد ضرر میزنی، این کارو نکن، نون خودت تو خون مردم نزن و نخور

  3. هومن گفته:

    هیچی تو مملکت ماارزون نمیشه ۲۰۶ اگه کردن ۴۰ تومان درسته پراید کردن ۲۰ تومان درسته اینا حرف و شعار حباب می شکنه دوباره میاد بالا

  4. محمدرضا گفته:

    سلام ای کاش روی اجناس لازمه زندگی تاثیر بزاره و لوازم خانگی باید قیمت اینا پایین بیاد تا مردم کمی احساس راحتی کنند متاسفانه در ایران قیمتها سریع بالا میرن ولی پایین امدن خیلی سخته امیدواریم که این روند کاهشی ادامه داشته باشه

  5. علی گفته:

    ازیه پولدار پرسیدم راز پولدار شدن چیه :راز موفقیت من این که خلاف اخبار که توای ایران میشنوم عمل می کنم مثلا اگه بگن قیمت روغن ارزان می‌شود یا وارد می‌شود یا ماصادرکنند خودکفا درتولیدشیم دورغ قطع به یقین گرون میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز