احتمال سقوط دلار به زیر 20 هزار تومان و صف کشی دلالان در میدان فردوسی!

تور لحظه آخری-کاماپرس

با قطعی شدن پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کابوس دلالان ارز در میدان فردوسی به واقعیت تبدیل شده و دلار ظرف 3 روز گذشته 6 هزار تومان کاهش قیمت داشته است و به نظر می رسد سقوط به پائین مرز 20هزار تومان مقصد بعدی اسکناس آمریکایی باشد؛ مرزی که در برابر هجوم صاحبان دلارهای خانگی برای فروش دلارهای خود پایداری چندانی نخواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، با پیروزی بایدن و جو روانی ایجاد شده در بازار ارز دلار پشتوانه ای برای حفظ قیمت خود در کانال های بالای 20 هزار تومان ندارد و واقعیت بازار نیز نشان داده است که اسکناس پرطرفدار آمریکایی طی 3 روز گذشته بسیاری از طرفدارانش را از دست داده و از کانال 30 هزار تومان به کانال 24 هزار تومان سقوط کرده است.

زمانی که دلار تحت تاثیر اخبار تحریم های ترامپ و تیم او کانال از مرز 20 هزار تومان گذشت و کانال های بالای 20 هزار تومان را به سرعت شسکت بارها از سوی اقتصادانان مطرح کشور و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و اعضای اتاق بازرگانی و مسئولان اقتصادی عنوان شد بود که آنچه در بازار غیررسمی ارز رقم می خورد قیمت واقعی‌دلار نیست و برخی از این افراد در زمانی که قیمت دلار نزدیک مرز 30 هزار تومان بود به صراحت اعلام کردند قیمت واقعی دلار اکنون حدود 20 و 18 هزار تومان است.

کارشناسان بورس نیز یکی از دلایل افت شاخص در زمان افزایش نرخ‌دلار تا 30 هزار تومان را در این نکته می دانستند که قیمت سهام کماکان با دلار 18 تا 20 هزار تومانی هماهنگ شده است و به عبارت دیگر قیمت سهام در بورس هرگز با دلار 30 هزار تومانی کنار نیامد و آن را نپذیرفت.

اخبار و گزارش های مهم روز را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مقاومت شدید دلالان در برابر ریزش سنگین‌دلار

اکنون هر چند دلالان در برابر ریزش محتوم دلار مقاومت می کنند زمان سقوط‌دلار به کانال هایی که پیش از این از سوی کارشناسان به عنوان قیمت واقعی دلار معرفی شده بود، فرارسیده است.

روزنامه دنیای اقتصاد درباره مقاومت دلالان در برابر ریزش قیمت‌دلار در روز گذشته نوشته است؛ روز شنبه معامله‌گران دلار تا اواسط روز سعی زیادی کردند که قیمت اسکناس آمریکایی را در کانال ۲۵ هزار تومانی نگه دارند. با این حال، به‌تدریج، افزایش فروش‌ها موجب شد که معامله‌گران از موقعیت خرید عقب‌نشینی کنند و بازار آمادگی ورود به کانال پایین‌تر را پیدا کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از فعالان انتظار داشتند که قیمت دلار به یکباره روز شنبه در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا تا مرز ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند. با این حال، به نظر می‌رسد بازار با احتیاط بیشتری نسبت به انتظار این گروه از فعالان رفتار کرد. عده‌ای هم اعتقاد دارند، معامله‌گران زیادی دلارهای بالا خرید روز چهارشنبه روی دستشان مانده است و تا جایی که بتوانند در برابر ریزش قیمت‌ها مقاومت خواهند کرد.

این طور به نظر می رسد که دلار امروز سرنوشتی جز سقوط به کانال های پائین تر ندارد و با وجود آن که دلالان در برابر این سقوط مقاومت شدیدی می کنند اما سنگر سست آنها در مرز 20 هزار تومان نیز محکوم به فروپاشی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

17 دیدگاه برای “احتمال سقوط دلار به زیر 20 هزار تومان و صف کشی دلالان در میدان فردوسی!

  1. علی گفته:

    هفته ای 10000 تومان بالا میرود ماهی 5000 تومان پایین ایا این سقوط است.نخواستیم 3200 شود بیاید 14 هزارشود انگاه سقوط است. جالبه قیمت اجناس که بالا میرود دیگر جزیی پایین میاید

  2. علی گفته:

    متاسفانه بانک مرکزی مثل دفعه قبل چلو ریزش شدید قیمت را خواهد گ فت وگرنه تا پنج هزارتومان هم خواهد رسید

  3. ن د گفته:

    ما تمام شدیم رفت😕😕😕😕اخ شاید من بیسوادم نمیدونم یکی به من بگه سبزی ربطش به دلار چیه ممنون میشم

  4. محمود گفته:

    تمام دلالان و محتکران ارز و خودرو و غیره که جیبهاشون رو بقیمت فقر و فلاکت و بدبختی این مردم بیچاره پر کردن بدونن که یه روزی اینجوری نقره داغ خواهند شد – امروز ، فردا یا شاید روزی دیگر ، مطمئن باشن که دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره .

    • الف گفته:

      چون سبزی کار سبزی فروش مثل من و تو اموراتشون به طور مستقیم به دلار ربط داره یه طور باید بفروشه که بتونه برای خرید توان داشته باشه… تازه منو تو هم که سبزی میخوریم دندون باید باشه که بجویم، خرابم بشه باید با مواد وارداتی که با دلار خریداری میشه درستش کنیم…
      حالا فهمیدی ربطش چیه؟؟؟

  5. آرمين گفته:

    ننگ به دولت و بانك مركزي حالا خواهيد ديد خود دولت جلو ريزش دلار گرفته وگرنه الان دلار ١٥٠٠٠ قابل قبول نيست وقتي مجلس فورماليته باشه دولت از كسي حساب نبره و جوابگو نباشه همينه

  6. علی گفته:

    کاهش قیمت دلار در این روزها فقط جو روانی بواسطه انتخاب نشدن ترامپ هست،
    سیاستهای خارجی ایران در منطقه و فرا منطقه ای تغییر نکرده،تحریم ها پابرجا هستن،اقتصاد ایران بواسطه مسئولان بی کفایت و اختلاسگر فروپاشیده و نابود شده،
    چند صباحی بعد دلار صعود خواهد کرد،
    الان موقع خریده اتفاقا.
    چون ما اقتصاد نداریم.

  7. مونیکا گفته:

    دلار زمانی پایین می‌آید که اقتصاد ایران خوب بشه
    وگرنه قیمت دلار الان بالای ۲۸ هزارتومان است و این آفت هم موقتی است

  8. economy گفته:

    متاسفانه دولت اینبار نیز همانند سال 92که با توافق هسته‌ای دلار در حال سقوط بود..و رییس وقت بانک مرکزی با یک بیانیه جلوی سقوط دلار را گرفت

  9. Hamid گفته:

    خیلی اجناس را بازار بعلت عدم نظارت گران فروشی میکنند مثلا قرص سرما خوردگی را یک
    داروخانه ورق ده عددی دوهزار تومان میده و در
    خیابان بالاتر همان را سه هزار تومان میده خودم بعلت عارضه چشمی قطره بتا زنیت زا که
    روی جعبه 13700ریال نوشته دوهزار تومان حساب میکنند والخ

  10. رضا گفته:

    معلومه که دلال دلاری خودت داری جو میدی برای گرونی. وقتی نقدینگی در این مدت کوتاه اینقدر زیاد نشده دلار هم نباید گرون باشه دلار قیمتش زیر 15 تومنه .

  11. رامین گفته:

    سلام دوستان چه ارزشی سر همه ما رو دارن شیره میمالن اگر دلار از ۱۵ میشد ۲۴ مردم الان هم در مورد فاجعه و…صحبت میکردن ولی الان خیلی راحت از ۱۵ آوردن ۳۲ الان آوردن ۲۶ همه سایت ها و کارشناس ها هم که از خودشون هست میگن بله دیدین ریزش چه ریزشی ای مردم ….ما هم که خوشحال از اینکه دلار از ۳۲ شده ۲۶ ، واقعا متاسفم برای این آدم ها که با احساسات این مردمی که محتاج به نون شب هستن بازی میکنن. خودشون هم که بارها نوسان‌های ارزی کردن و نقدینگی دولت رو پر ریال کردن که بتونن یارانه بدن، بیایید همه متحد بگویم زمانی کاهش قیمت دلار را قبول میکنیم و رسمی میدانیم که همه چیز و خود دلار به قیمت زمان ۱۵هزار تومان برگردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز