خودرو آریا سایپا با چه قیمتی به بازار می‌آید؟

خودرو کراس اوور یا همان نیم شاسی جدید شرکت سایپا سرانجام به نام «آریا» نامگذاری شد اما این خودرو با چه قیمتی به بازار خواهد آمد؟

به گزارش کاماپرس ، سال ها پیش خودرویی به نام آریا در ایران تولید یا به عبارت دقیق تر مونتاژ می شد که بسیار مورد علاقه اقشار گوناگون بود. این خودروی محکم و جادار دیگر به خاطره ها پیوسته اما قرار است خودروی دیگری با همین نام در کشور به صورت بومی‌سازی شده، تولید شود.

این خودرو چندی پیش رونمایی شد اما نامی برای آن انتخاب نشده بود و اکنون شرکت سایپا با مشورت نهاد ریاست جمهوری و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نام آریا را برای خودروی جدید خود که نخستین نیم شاسی از مگاپلتفرم ملی SP100 است، انتخاب کرده است. خودروی «آریا» پس از «شاهین» دومین خودروی تجاری خانواده محصولات SP100 ، به شمار می رود.

با توجه به اینکه این خودرو نخستین کراس اورر ایرانی از یک مگاپلتفرم ملی است و چندی پیش با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه های گروهی رونمایی شد، نام‌های تایید شده برای دفتر ریاست محترم جمهوری نیز ارسال و از بین آنها، نام «آریا» برای کراس اوور جدید سایپا انتخاب شد.

جزئیات فنی خودرو آریا

آریاک سفر

مطابق با اطلاعات اولیه، خودرو SP۱۰۰ یا همان آریا به امکاناتی از قبیل فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، استارت دکمه ای، سانروف، دی‌لایت، سیستم تهویه الکتریکی، روف‌رک، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ آلومینیومی، سنسور و دوربین عقب و تریم داخلی چرمی مجهز است.

گمانه زنی درباره قیمت 200 میلیون تومانی آریا

براساس اخباری که چندی قبل منتشر شد، قیمت اولیه در نظر گرفته شده برای شاهین سدان در حدود ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود، این در حالیست که براساس سنتی نانوشته، خودرو‌های هاچ بک و کراس در گروه سایپا، با قیمت‌هایی بالاتر نسبت به نسخه سدان عرضه می‌شوند و با توجه به تورم عمومی کشور، تعیین قیمت‌های فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان برای شاهین کراس به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

شایان ذکر  است این خودرو مدرن و دارای طراحی زیبا و به‌روز در سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران خواهد شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : سایپا
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خودرو آریا سایپا با چه قیمتی به بازار می‌آید؟

  1. داوودی گفته:

    سودجویی بی حدو مرز با قیمت گذاری و افزایش غیر منصفانه تولیدات داخلی توسط ایران خودرو و سایپا وقاحت را به اوج رسانده که همراه با بی شرمی بیگانگان و تحریم و فشار اقتصادی اینها فقط به فکر خالی کردن جیب مردم هستند و محصولات با ارزش واقعی زیر قیمت را به بهانه ی ارزش دلار قیمت گذاری و بفروش میرسانند… کمی وجدان میخواهد که واقعیت خدمت و خیانت را تمیز دهد!!!😴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز