وضعیت قرمز در تولید روغن نباتی

ژیوار

پس از توقف تولید روغن بهشهر، وضعیت قرمز در تولید روغن نباتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، بیشتر کارخانه های تولید روغن در تامین روغن خام و البته ارز قابل انتقال مشکل دارند، همین باعث شده تولید روغن متوقف یا با حجم خیلی کم انجام شود. حتی کارخانه روغن بهشهر که بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه تولید روغن کشور است اعلام کرد به دلیل نداشتن روغن خام که مواد اولیه و اصلی تولید روغن است به مدت ۹ روز روند تولید را متوقف می کند.

به گفته امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن همه کارخانجات روغن برای تامین مواد اولیه مشکل دارند. او در این باره توضیح داد:« مشکل اصلی ما بحث تخصیص ارزِ قابل انتقال است. وزارت صمت واردکنندگان را به بانک مرکزی معرفی کرده اما مشکل، تخصیص ارزِ قابل انتقال است. در واقع مهم این است که ارز تخصیص داده شده قابلیت انتقال داشته باشد در غیر این صورت فایده‌ای ندارد.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

همه کارخانه های روغن مشکل دارند

دریان سفر امید

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار تن روغن خام در گمرکات دپو شده است، به مهر گفت:« حدود دو ماه است که این روغن‌ها در گمرکات مانده‌اند و مشکل همان بحث تخصیص ارز قابل انتقال است و مرتب در حال رایزنی و پیگیری هستیم که این مشکل رفع شود. ذخایر روغن خام کارخانجات باید به حدود مشخصی برسد که کارخانه بتواند تولید را آغاز کند، به دلیل کمبودهایی که وجود دارد کارخانه بهشهر برای مدت ۹ روز اعلام تعطیلی کرده است.»

بیرشک در ادامه گفت:« تمام صنعت روغن کشور با مشکل مواجه شده است. از نظر وزنی واردات روغن خام ۵۰ درصد کاهش داشته است و ارزهای تخصیص داده شده یا به سختی قابل انتقال هستند یا اصلاً این قابلیت را ندارند. در واقع تمام کارخانجات روغن مشکل دارند و در شرایط بدی قرار گرفته‌اند.امیدوارم مسئولان مربوطه تدابیری برای تأمین ارزِ قابل انتقال بیندیشند تا صنعت روغن دچار چالش نشود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز