تولید بزرگترین کارخانه روغن کشور متوقف شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

گروه صنعتی بهشهر بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه روغن اعلام کرد، تولید روغن را به مدت 9 روز متوقف کرده است.

به گزارش کاماپرس، تولید کننده های روغن این روزها برای تامین روغن خام که مواد اولیه روغن است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. طبق آخرین آمار گمرک واردات روغن خام به کشور حدود 50 درصد کاهش یافته است همین باعث شده تولید روغن نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش داشته باشد.
به همین دلیل گروه صنعتی بهشهر در اطلاعیه ای اعلام کردبا توجه به عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، تولید شرکت متوقف شد.

۹ روز تعطیلی در بزرگترین کارخانه تولید روغن

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: « به اطلاع سهامداران محترم می رساند به دلیل اتمام موجودی روغن خام شرکت عملیات تولیدی شرکت به مدت 9 روز از تاریخ 01/08/1399 متوقف می گردد. با توجه به عدم تامین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه روغن خام به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، دستیابی به ظرفیت تولید کامل شرکت در کوتاه مدت میسر نمی باشد. امید است با رفع مشکلات ارزی و تخصیص و تامین ارز، شرکت بتواند در تامین روغن خوراکی مورد نیاز جامعه، نقش خود را ایفا نماید.»

راز آسمان پایتخت

به گفته کارشناسان وقتی روغن خام استحصال شده از دانه‌های روغنی داخلی، فقط حدود ۱۵درصد از نیاز کشور را تامین می‌کند، یعنی بیش از ۸۵درصد صنعت روغن خوراکی، وابسته به واردات روغن خام یا دانه‌های روغنی است، همین موضوع باعث می در این وضعیت بازار نرخ ارز و کاهش واردات، تولید روغن با مشکل روبرو شود و به فروشگاههای بزرگ و کوچک هم نفوذ کند. حال باید دید این توقف تولید چقدر روی قیمت روغن تاثیر دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تولید بزرگترین کارخانه روغن کشور متوقف شد

  1. ستاره گفته:

    امیدوارم به سرعت قیمت تمامی موادغذایی ها به شدت کاهش یابد و هرگز حتی یک قرون هم افزایش پیدا نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز