انسولین ارزان می‌شود

ژیوار

یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با بیان این که از امروز  محموله های جدید انسولین قلمی در داروخانه‌ها توزیع می شود، اظهار کرد: این دارو با با هدف ایجاد رقابت بین تولید کنندگان ارزان تر عرضه خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، کمبود انسولین و خصوصا انسولین قلمی به عنوان یکی از پرمصرف ترین داروها برای افراد دیابتی در داروخانه ها و مراکز درمانی در حالی خبرساز شده است که بر اساس گفته های مسئولان بهداشتی کشور علاوه بر افزایش تولید داخل، واردات کافی این دارو نیز صورت گرفته و این معضل به زودی برطرف می شود.

در عین حال به نظر می رسد تقاضا برای انسولین نیز با توجه به ترس بیماران دیابتی از کمیاب تر شدن این دارو افزایش یافته است اما اگر روال توزیع این دارو طبیعی شود، تقاضا نیز به روال منطقی خود بازمی گردد.

در آخرین تحول دکتر محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو از سیاست ارزان سازی انسولین سخن گفته و اعلام کرد:محموله جدید انسولین قلمی از امروز (شنبه) در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و با ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان این دارو، انسولین قلمی با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از قبل در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

انسولین قلمی وارداتی گران تر به ایران فروخته می شود

دریان سفر امید

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تصریح کرد: محموله های جدیدی از انسولین قلمی وارد کشور شده و از امروز توزیع آن شروع می‌شود، یک محموله نیز از یک شرکت دیگر به زودی وارد می‌شود.

شانه ساز افزود: تلاش می‌کنیم تعداد رقبای خارجی عرضه کننده انسولین قلمی را در کشور زیاد و قیمت تمام شده آن را در ایران ارزان کنیم تا قیمت آن (از نظر یورویی) در سطح قیمت کشور‌های دیگر به ایران عرضه شود.

وی ادامه داد: مشکلی که از گذشته وجود داشته این است که انسولین قلمی از طرف شرکت عرضه کننده، از نظر نرخ یورویی خیلی گرانتر از کشور‌های دیگر به ایران عرضه می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان عرضه انسولین قلمی در بازار نسبت به پارسال کم نشده است، این دارو بالاترین میزان ارزبری را در بین همه دارو‌های وارداتی دارد بنابراین نمی‌توانیم آن را بی حساب و کتاب توزیع کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “انسولین ارزان می‌شود

  1. مجتبی گفته:

    بابا جان نوار تست قند رو ارزون کنین اون از انسولین هم واجب تره یا بهتره بگم این دو مکمل همن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز