تو کوه هستی ؛ چطور از خودتخریبی به خودسازی برسیم؟

کتاب تو کوه هستی - کاماپرس
آریاک سفر

کتاب «تو کوه هستی» سعی دارد با تکیه بر یک استعاره بین نیازهای خودآگاه و ناخودآگاه مخاطب آشتی برقرار کند.

به گزارش کاماپرس، بریانا ویست در این کتاب از استعاره کوه استفاده می‌کند تا مخاطب را به مسیر خودشناسی و کشف استعدادهای درونی خویش تشویق کند. این نویسنده 32 سالۀ نیویورکی در مقدمه کتاب می‌نویسد: «درست همان‌طور که وقتی دو صفحه تکتونیکی زمین با هم برخورد می‌کنند، یک کوه تشکیل می‌شود، کوه شما نیز در نتیجه همزیستی نیازهای متضاد درون‌تان شکل گرفته است. کوه‌تان از شما می‌خواهد دو بخش خود را با هم آشتی دهید: خودآگاه و ناخودآگاه. بخشی از شما که از نیازهای‌تان آگاه است و بخشی از شما که نمی‌داند چرا هنوز به جایی که می‌خواهید نرسیده‌اید. از لحاظ تاریخی، کوه استعاره‌ای برای بیداری‌های معنوی، رشد شخصی و البته چالش‌های حل‌نشدنی درونی بوده است. زمانی که پایین کوه ایستاده‌اید، رسیدن به بالای آن برای‌تان غیرممکن به نظر می‌رسد. کوه‌ها به ما خرد ذاتی می‌دهند تا بتوانیم به عالی‌ترین استعدادهای خود دست پیدا کنیم.»

ویست که تاکنون بیش از یک میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته در انتهای مقدمه کتاب می‌نویسد: «کوه شما مانع بین شما و زندگی دلخواه‌تان است و مواجهه با آن نیز تنها راه آزادی شماست… کوهی که در مقابل شما ایستاده است، شما را به زندگی جدیدی دعوت می‌کند. این کوه هدف شماست و سرانجام مسیر شما به سوی آینده روشن مشخص شده است. یک روز این کوه را پشت سر می‌گذارید؛ آنگاه یک نسخه قوی از خود دارید که در همه مشکلات و در تمام مسیر زندگی با شما خواهد بود. در پایان آنچه باید بر آن چیره شوید کوه نیست، بلکه خودتان هستید.»

تو کوه هستی - کاماپرس

دریان سفر امید

نویسنده در فصل‌های کتاب تاکید دارد که انسان‌ها هنگامی که با خواسته‌های دور از دسترس‌شان مواجه می‌شوند، دست به خودتخریبی می‌زنند. ویست در فصل‌های کتاب سعی می‌کند مخاطب را با دلایل و روند این تخریبی آشنا کرده و به وی کمک کند تا از آن رهایی یابد. رها شدن از چالش‌های گذشته و تلاش برای ساختن آینده، مسیری است که خواننده کتاب باید طی کند تا  در نهایت به خودسازی برسد. «از خودتخریبی تا خودسازی» عنوان فرعی این کتاب نیز هست. «حرکت از خودتخریبی به سوی خودسازی ممکن است تحولی دست‌نیافتنی به نظر برسد؛ ولی حقیقت این است که این تغییر پیامد طبیعی‌ای است که در نتیجه خودشناسی به دست می‌آید؛ درک اینکه خود شما مسئول شکست‌ها در زندگی‌تان هستید.»

«تو کوه هستی» توسط نرگس و فاطمه حق‌مرادی ترجمه و به همت انتشارات دکسا در 194 صفحه با قیمت 250 هزار تومان منتشر شده است. این اثر یکی دیگر از کتاب‌های مجموعۀ امکان در موسسه فرهنگی دکسا است. «یک دست گلف با پدرم»، «کمک به دیگری»، «دهش»، «چگونه متحول شویم»، «عادت‌های سالم رنج‌آفرینند»، «با هم» و «مادر شدن» از دیگر کتاب‌های این مجموعه هستند که تاکنون به بازار نشر راه پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : دکسا
ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان