عدم تغییر تعرفه واردات گوشی آیفون و سیگنال منفی بودجه

آریاک سفر

تعرفه واردات گوشی‌های تلفن همراه بالای 600 دلار در لایحه بودجه 1404 تغییری پیدا نکرده و همان 15 درصد است. هفته گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه کرد. طبق لایحه بودجه ارائه شده، حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای 600 دلار در رویه تجاری 15 درصدی و دیگر رویه‌ها 30 درصد محاسبه شد.

به گزارش کاماپرس، طبق برنامه ریزی به عمل آمده و لایحه بودجه ارائه شده، دولت تعرفه واردات گوشی‌های تلفن همراه را تغییر نداده است. به نظر کارشناسان و فعالان عدم تغییر تعرفه واردات گوشی‌های تلفن همراه به خاطر روند افزایش نرخ ارز و عدم تغییر قابل ملاحظه در واردات این محصولات منطقی به نظر می‌رسد. با این وجود، این مورد سیگنال منفی برای آزادسازی واردات آیفون مبنی بر نبود عزم جدی دولت در این مورد است. چون اگر دولت به صورت جدی قصد رفع تحریم‌ها را داشته باشد باید حقوق گمرکی گوشی‌های همراه را بالای 600 دلار افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید:

نظر کارشناسی درباره عدم تغییر تعرفه واردات گوشی‌ آیفون

البته در این خصوص، محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران و یکی از فعالان حوزه تلفن همراه، بیان کرده است که برای تغییر تعرفه واردات و حقوق گمرکی باید دلایل منطقی وجود داشته باشد. زمانی که اتفاق خاصی در فرآیندهای وارداتی حوزه موبایل نیفتاده است، دلیلی برای تغییر تعرفه وجود ندارد. با توجه به این مورد، تا زمانی که تکلیف واردات آیفون مشخص نشود، دلیلی برای تغییر و افزایش تعرفه واردات گوشی‌های با قیمتی بیشتر از 600 دلار نخواهد بود.

دریان سفر امید

در این خصوص حسین روزبه، فعال بازار موبایل ایران نیز بیان کرده است که با توجه به روند تغییرات قیمت ارز، ثبات حقوق گمرکی برای واردات تلفن همراه، به نفع مردم است و افزایش تعرفه در وضعیت فعلی اوضاع بدتری را رقم خواهد زد.

انتهای پیام

سفریار آریا
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان