پیروزی ترامپ کدام سهام های بورس را سودآور می کند؟

ژیوار

تحلیل های کارشناسان درباره پیامدهای انتخاب هر یک از دو نامزد جمهوری خواه یا دموکرات بر بورس تهران بیان گر این نکته است که برخی گروه ها که بر اساس صورت های مالی زیان ده هستند در صورت ایجاد جو هیجانی در بازار بیشترین نوسان را تجربه خواهند کرد.

به گزارش کاماپرس، معاملات سهام به خودی خود و به صورت ذاتی دارای ریسک است اما به نظر می رسد اکنون و در موقعیت کنونی این ریسک به دلیل وضعیت خاصی که کشور ما با آن روبرو شده ، ریسک معاملات به شدت افزایش یافته است.

این وضعیت خاص به گونه ای است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت غیرقابل انکاری بر بازارهای مختلف از جمله بورس کشور ما تاثیر گذار است و انتخاب ترامپ یا بایدن تبعات متفاوتی در بورس خواهد داشت.

با توجه به این که جو حاکم بر معاملات بورس، نشان از این دارد که بورس بازان، پیروزی ترامپ را در انتخابات آمریکا  گمانه زنی می کنند، این که در صورت روی دادن این اتفاق چه گروه هایی از سهام با احتمال سودآوری بیشتر مواجه خواهند شد، حائز اهمیت است.

واکنش هیجانی بورس به انتخاب ترامپ یا بایدن

دریان سفر امید

روزنامه ایران در گزارش امروز خود به تحلیل وضعیت این روزهای بورس پرداخته و امیر سیدی کارشناس بازار سرمایه در بخشی از این گزارش نوشته است؛ بورس تهران تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا به روند نوسانی فعلی ادامه خواهد داد و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات می‌توان انتظار واکنش‌های هیجانی بازار را برای یک برهه زمانی دو هفته‌ای‌ تا یک ماهه داشت.

پس از عبور از این هیجانات، دوباره اقتصاد ایران با واقعیت‌های خود روبه‌رو خواهد شد. به این ترتیب در صورت انتخاب مجدد ترامپ، با شدت گرفتن احتمال افزایش فشارها، نرخ دلار و افق تورمی کشور افزایش پیدا می‌کند که باید آن را به وضعیت فعلی اقتصاد کشور اضافه کرد. اگر بایدن پیروز انتخابات شود، در خوشبینانه‌ترین حالت باز هم ما تا ماه‌ها به درآمدهای نفتی و ارزی دسترسی نخواهیم داشت و شرایط فعلی اقتصاد، مسیر خود را بعد از یک برهه هیجانی کوتاه مدت ادامه خواهد داد.

انتخاب ترامپ بازار را مثبت می کند

همچنین در این گزارش آمده است؛ فشارهای تحریمی و محدودیت دسترسی به منابع ارزی در صورت رأی آوردن ترامپ در انتخابات پیش ‌رو، می‌تواند ادامه داشته باشد، ضمن این که محدودیت‌های کسب درآمد ارزی کشور با انتخاب مجدد ترامپ می‌تواند تشدید هم شود. در این صورت باتوجه به کسری بودجه دولت و محدودیت در تأمین نیازهای ضروری کشور، چشم‌اندازی افزایشی برای تورم و نرخ ارز باید متصور شد که اثرات تبعی آن برای بازار سرمایه، روند صعودی و رشد مثبت بازار خواهد بود.

روند صعودی سهام پتروشیمی ، معدنی و فلزی با انتخاب ترامپ

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم؛ اگر ترامپ پیروز انتخابات آمریکا باشد، برخی گروه‌های صنعتی مانند برخی پتروشیمی‌ها یا صنایع معدنی و فلزی، به واسطه پیش‌بینی عدم کاهش نرخ ارز و حتی افزایش قیمت دلار، می‌توانند چشم‌انداز رو به رشدی داشته باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز