تاثیر کتابخانه در عملکرد درسی دانش آموزان

آریاک سفر

یک کتابخانه زیبا و مرتب، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد درسی دانش آموزان دارد. علاوه بر اینکه کتابخانه به افزایش نظم کتاب‌ها و اتاق کمک می‌کند، باعث بهتر شدن تمرکز نیز می‌شود. اگر کتابخانه با ذوق و علاقه دانش آموز انتخاب شود، تاثیر زیادی در افزایش انگیزه او نیز خواهد داشت.

کاماپرس در این گزارش، به بررسی علل ضروری بودن ساخت کتابخانه برای دانش آموزان می‌پردازد.

چرا باید برای دانش آموزان کتابخانه‌های اختصاصی بسازیم؟

داشتن کتابخانه جذاب و مناسب در منزل، تاثیر زیادی در افزایش عملکرد درسی دانش آموزان دارد. این کار، باعث منظم شدن ذهن شده و موجب خواهد شد تا کتاب‌های درسی و غیردرسی همیشه در دیدرس نوجوانان باشند، در نتیجه میزان مطالعه نیز بیشتر می‌شود. در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین دلایل ساخت کتابخانه در اتاق دانش آموز را بررسی می‌کنیم.

1. افزایش تمرکز دانش آموز

حضور یک کتابخانه کامل و جامع در اتاق دانش آموز، تاثیر بسیار زیادی در بهبود تمرکز او دارد. این کار باعث می‌شود تا تمام کتاب‌های درسی به طور منظم کنار یکدیگر قرار بگیرند و دانش آموز با تمرکز بهتری بتواند آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کند. علاوه بر آن، در زمان مطالعه نیز استرس دانش آموزان نسبت به حجم مطالبی که لازم است بخوانند کمتر می‌شود و می‌توانند تمام آنچه لازم است را به طور جامع ببینند.

دریان سفر امید

2. بیشتر شدن انگیزه

کتابخانه منظم و تمیز می‌تواند انگیزه مطالعه را بیشتر کند. زمانی که دانش آموز وارد اتاق خود می‌شود و کتابخانه را با انواع کتاب‌های درسی و غیردرسی می‌بیند، به احتمال بسیار زیاد، کشش بیشتری به مطالعه پیدا می‌کند. این کار در ایجاد اتمسفر مناسب تاثیر دارد و فضای درسی راحتی را برای دانش آموزان می‌سازد.

3. منظم‌تر کردن ذهن و اتاق

تاثیر مهم دیگری که ساختن کتابخانه برای دانش آموزان دارد، این است که به نظم‌دهی اتاق و البته ذهن آن‌ها کمک می‌کند. اینکه دانش آموز بتواند تمام آنچه نیاز دارد و یا کتاب‌های داستانی مورد علاقه‌اش را به طور منظم و یکجا ببیند، باعث کاهش استرس او می‌شود. این کار در تمیز نگه داشتن اتاق نیز موثر است و کتاب‌های همه جا پخش و پلا نمی‌شوند. علاوه بر آن، زمانی که دانش آموزان بخواهند برنامه درسی خود را در کیف بگذارند، به راحتی می‌توانند کتاب‌ها و دفترهایشان را از کتابخانه پیدا کنند و چیزی فراموش نشود.

4. حس نزدیکی بیشتر به فضای مطالعاتی

همانطور که در هر محیطی با ایجاد دکوراسیون و فضای لازم به جذب بیشتر افراد کمک می‌کنند؛ در اتاق نیز دکوراسیون تاثیر زیادی در ایجاد حس راحتی و تلاش برای انجام علایق مختلف دارد. دانش آموزانی که در دکوراسیون اتاق خود کتابخانه‌های منظمی دارند، اغلب در زمینه تحصیلی موفق‌تر هستند و مدام در حس و حال کتابخوانی و مطالعه قرار می‌گیرند.

5. شخصی سازی علایق

ایجاد حس راحتی در محیط و ساختن دکوراسیون مناسب با سلیقه دانش آموز باعث شخصی سازی علایق او می‌شود و تاثیر زیادی در بهبود عملکردهای او دارد. برای مثال اگر دانش آموزی به موسیقی علاقه داشته باشد، می‌توان در کتابخانه او از المان‌های مربوط به موسیقی استفاده کرد و یا عکس موزیسین‌های بزرگ را قرار داد. شخصی سازی کتابخانه یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای بهبود عملکرد تحصیلی است.

6. بیشتر کردن اهمیت درس در نگاه دانش آموز

زمانی که یک کتابخانه اختصاصی در اختیار دانش آموز قرار بگیرد، اهمیت درس و تحصیل را بیشتر درک خواهد کرد. این کار به طور ناخوداگاه در روان کودکان و نوجوانان اثر می‌گذارد و آن‌ها به اجبار سراغ درس و مدرسه نخواهند رفت.

7. افزایش ساعت مطالعاتی دانش آموز

تاثیر دیگری که کتابخانه می‌تواند در دانش آموزان داشته باشد، این است که به افزایش میزان مطالعه درسی و غیردرسی آن‌ها کمک می‌کند. اغلب دانش آموزان زمانی که در اتاق خود هستند، تحت تاثیر فضای کتابخانه قرار می‌گیرند و علاقه بیشتری به مطالعه دارند.

خرید و سفارش کتابخانه دانش آموزی از مافی وود

مافی وود مجموعه‌ای حرفه‌ای و مطمئن است که در زمینه طراحی و اجرای انواع دکوراسیون‌های داخلی فعالیت دارد. این تولید کننده بدون واسطه، از فناوری‌های مدرن و بروز استفاده می‌کند و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کتابخانه‌های این تیم حرفه‌ای نیز با طراحی‌های متنوع و زیبایی ارائه می‌شوند. دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند کتابخانه مورد نظر خود را در مافی وود سفارش دهند و یا با مشاوره‌های مختلف بهترین کتابخانه برای محیط اتاق خود را انتخاب کنند.

مجموعه مافی وود تمام سفارشات را بدون آسیب دیدگی و با حمل‌ونقل مناسب در جلوی درب منزل تحویل می‌دهد و این موضوع بدون توجه به حجم سفارشات انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و خدمات مافی وود می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.mafiwood.ir دیدن کنید و یا با شماره تلفن 02176217515 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : مافی وود
آهن ملل اصفهان
ژیوار
فروشگاه اینترنتی فرنا
سفریار آریا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان