استانبول‌گردی با کمترین هزینه

استانبول - کاماپرس
آریاک سفر

استانبول به عنوان بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهر ترکیه، هر سال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌کند. تور استانبول در مقایسه با دیگر شهرهای ترکیه، گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار بوده و علت این محبوبیت نیز جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب این شهر است که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. استانبول، تنها شهری است که بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است.

استانبول ترکیبی از سنت و مدرنیته بوده که در کنار تاریخی بودنش، دارای جاذبه‌های مدرن و بی‌نظیری است. اگر به دیدن جاذبه‌های تاریخی، مراکز خرید مدرن، بافت شهری اروپایی و خیابان‌های زیبا علاقه دارید، تور استانبول گردی گزینه‌ای ایده‌آل است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول برای علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی و فضاهای شهری شاعرانه انتخاب مناسبی است. در این شهر می‌توان از کاخ‌های توپکاپی و دلما باغچه و همچنین مساجد ایاصوفیه و سلطان احمد (مسجد آبی) دیدن کرد. برج گالاتا و آب انبار باسیلیکا از جمله جاهای دیدنی تاریخی در این شهر به حساب می‌آیند و کلیسای چورا با کاربرد موزه‌ همراه با میدان هیپودروم که در گذشته میدان اسب سواری بوده است، از جذابیت‌های منحصر به فرد استانبول به شمار می‌روند. بازدید از جزیره‌های استانبول مانند جزیره بویوک آدا نیز تجربه‌ای متفاوت برای علاقه‌مندان خواهد بود. جمله تفریحات معروف دیگر در استانبول، بازدید از آکواریوم آن است که انواع زیادی از گونه‌های آبزی را در خود جای داده و تقریبا تمام کسانی که با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنند، از آن بازدید می‌کنند.

تور استانبول - کاماپرس

انواع تورهای استانبول

سفر با تور استانبول در مقایسه با سفر شخصی به این شهر، مقرون به صرفه‌تر است و هزینه‌ها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. انواع تورهای استانبول بر اساس تعداد روزها، زمینی یا هوایی بودن و فاکتورهایی از این قبیل متفاوت است. انتخاب نوع تور به سلیقه و بودجه گردشگر بستگی دارد. این تورها در بازه‌های زمانی‌ پنج، شش و هشت روزه برگزار می‌شود.

دریان سفر امید

تور استانبول هوایی: رایج‌ترین راه برای سفر با تور استانبول، پرواز مستقیم به این شهر است. قیمت تور هوایی استانبول بیشتر از تور زمینی است، اما در سفر هوایی به استانبول، دیگر با خستگی ناشی از سفر مواجه نخواهید شد و می‌توان از وقت و زمان بیشترین بهره را برد. بنابراین اگر به دنبال سفر ارزان هستید، تور زمینی گزینه بهتری است، اما اگر هدفتان تفریح و گردش بیشتر است، تور هوایی را خریداری کنید.

تور استانبول زمینی: تور زمینی استانبول راهی دیگر برای سفر با هزینه‌ای کمتر به این شهر زیبا است. در این روش بر خلاف تور هوایی محدودیت حمل بار وجود ندارد. تور زمینی استانبول با قطار و اتوبوس برگزار می‌شود و مدت زمان سفر با اتوبوس حدود 30 ساعت است.

قیمت تور استانبول

قیمت تور هوایی استانبول بر اساس تعداد روزهای اقامت، زمان سفر و نوع هتل متفاوت است. قیمت تورهای چهار روزه از حدود 13 میلیون تومان و تورهای هشت روزه از 21 میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شود.

چند نکته برای اقامت لذت بخش‌تر در استانبول

اطراف میدان تکسیم و خیابان استقلال، بهترین جا برای اقامت گردشگران در استانبول است، زیرا این منطقه دارای بسیاری از دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری است که با کمی پیاده‌روی به راحتی می‌توان به آنها دسترسی داشت.

اسکندر کباب، بورک و باقلوا جزو بهترین غذاهای ترکیه است که در سفر به استانبول باید آنها را تجربه کرد.

تور استانبول - کاماپرس

واحد پول کشور ترکیه، لیر است. مسافران برای سفر به استانبول بهتر است مقداری از پول خود را به صورت لیر و مقداری دیگر را به دلار آمریکا یا یورو تبدیل کنند. تبدیل پول در استانبول بسیار ساده است، اما در انتخاب صرافی باید دقت کرد که کمیسیون زیادی از بابت تبدیل پول مطالبه نکند.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهار و پاییز، مناسب‌ترین فصل برای سفر به استانبول است. نوروز از دید ایرانی‌ها بهترین زمان تور استانبول محسوب می‌شود، زیرا هم هوا مساعد است و هم مدت تعطیلات برای یک سفر مثل استانبول، کافی است، اما اگر بخواهید تفریحات آبی و هوای گرمتر را امتحان کنید، ماه‌های خرداد تا مرداد هم فصل مناسبی برای سفر به استانبول است. معمولا سفر به استانبول در ماه‌های آذر تا بهمن به دلیل سرمای هوا ‌رونق ندارد، اما از جمعه سیاه (بلک فرایدی) تا بعد از کریسمس، قیمت تورهای استانبول به دلیل افزایش تقاضا کمی افزایش می‌یابد.

تور ایتانبول - کاماپرس

اگر معیارتان برای انتخاب بهترین زمان سفر با تور استانبول، قیمت آن است، فصل زمستان و به‌ویژه قبل از شروع تخفیفات بلک فرایدی بهترین موقع است.

سفر کم هزینه با تور استانبول

برای کاهش هزینه سفر به استانبول می‌توان در ایام کم تردد سال مثل اواخر پاییز و زمستان به این شهر سفر کرد. در این ایام به دلیل باز بودن مدارس و بالا بودن حجم کار، کمتر کسی سفر به این شهر را انتخاب می‌کند.

دومین کار، رزرو تور لحظه آخری استانبول است که از سوی آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود. توانایی چارتر کردن پرواز تهران – استانبول، ارائه قیمت به‌روز در تمامی ساعات شبانه روز و رزرو تور لحظه آخری استانبول ساعاتی قبل از سفر از مزیت‌های خرید از این آژانس‌ها است.

مدارک مورد نیاز برای سفر به استانبول

ایرانیان برای سفر به استانبول و سایر شهرهای ترکیه نیازی به دریافت ویزای ترکیه یا ویزای استانبول ندارند و بر اساس قوانین ترکیه می‌توانند به مدت ۹۰ روز در هر یک از شهرهای آن اقامت کنند. البته در حین این مدت اقامت، افراد اجازه کار در ترکیه نخواهند داشت و تنها به منظور گردشگری می‌توانند در ترکیه بمانند. برای رزرو تور استانبول، داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه لازم است.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان