خرید قهوه به صورت دان یا آسیاب شده؛ کدامیک بهتر است؟

آریاک سفر

حرفه‌ای‌های قهوه خرید دان قهوه را به خرید قهوه آسیاب شده یا پودر قهوه ترجیح می‌دهند. با این وجود برخی از افراد نیز امکانات آسیاب قهوه را ندارند و به سراغ خرید پودر قهوه می‌روند. اگرچه خرید هر یک از این دو نوع قهوه مزایا و معایب خاص خود را دارد و هر فرد باید با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب نوع قهوه خریداری شده نماید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی تفاوت خرید قهوه به صورت دان یا آسیاب شده پرداخته و این دو نوع محصول را با یکدیگر مقایسه کرده است.

خرید دان قهوه برای چه کسانی مناسب است؟

حرفه‌ای خرید دان قهوه را بهترین روش خرید آن می‌دانند. دلیلی این موضوع را باید در عطر و طعم بهتر قهوه تازه آسیاب شده دنبال کرد. خرید قهوه به صورت دانه این امکان را به شما می‌دهد که هر روز به مقدار مورد نیاز نسبت به آسیاب قهوه اقدام کنید و در واقع دم آوری یا تهیه قهوه را با پودر تازه‌ انجام دهید.

این روش برای افرادی که آسیاب قهوه دارند، مناسب است و اگر تجهیزات آسیاب قهوه را ندارید، این نوع از خرید قهوه به درد شما نخواهد خورد. امروزه آسیاب‌های دستی و برقی قهوه در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسند و انواع خانگی این آسیاب‌ها نیز وجود دارد.

علاوه بر این، روش‌های مختلفی برای تهیه قهوه وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها نیاز به اندازه آسیاب خاصی دارند. با داشتن دان قهوه می‌توانید آسیاب قهوه را به اندازه مورد نیاز انجام داد و خود را محدود به یک روش دم آوری یا تولید قهوه نکرد.

دریان سفر امید

خرید انواع قهوه آسیاب شده برای چه کسانی مناسب است؟

خرید قهوه آسیاب شده برای افرادی مناسب است که مصرف قهوه زیادی دارند. این افراد می‌توانند با خرید این نوع از قهوه، خیال خود را از زحمت آسیاب راحت کنند. همچنین کسانی که وسایل و ابزار مناسب آسیاب قهوه را ندارند نیز باید از نوع آسیاب شده خریداری کنند. البته این نوع خرید معایب خاص خود را دارد. برای نمونه هر چه قهوه آسیاب شده مدت زمان بیشتری بدون استفاده بماند، عطر و طعم خود را از دست می‌دهد و بی کیفیت می‌شود. همچنین انواع مدل آسیاب قهوه برای دم آوری و تهیه آن وجود دارد. برای نمونه از پودر قهوه مناسب اسپرسو نمی‌توان برای تهیه قهوه ترک استفاده کرد.

به همین دلیل توصیه می‌شود که قهوه آسیاب شده را در مقدار کم تهیه کرده در حد امکان به سرعت قهوه خریداری شده را دم آوری کرده و استفاده کنید.

خرید انواع قهوه فراوری شده و فوری

معمولا افراد حرفه‌ای علاقه‌ای به قهوه‌های فوری و فراوری شده ندارند اما این نوع از قهوه‌ها نیز به دلیل راحتی استفاده در هر مکانی، مشتریان خاص خود را دارند. از این دسته قهوه‌‌ها می‌توان به نسکافه، کاپوچینو و سایر قهوه‌های فوری اشاره کرد.

این قهوه‌ها به سرعت و با ریختن آن در آب جوش حاضر شده و قابل استفاده هستند. خرید قهوه فوری به خصوص برای استفاده در محیط کار و مسافرت می‌تواند مناسب باشد.

نکات مهم برای خرید انواع قهوه

اینکه قهوه مورد نیاز خود را به صورت دان یا آسیاب شده خریداری کنید، تفاوت آنچنانی در برخی از موارد از جمله قیمت و تاثیر آن از نظر کافئین نخواهد داشت. به همین دلیل در هر دو حالت خرید قهوه بهتر است که به برخی از نکات دیگر نیز دقت کنید:

  • قهوه‌ای را خریداری کنید که تاریخ رست و یا آسیاب آن جدید باشد.
  • قهوه را در ظروف و پاکت‌های خاصی خریداری کنید که امکان نفوذ هوا نداشته باشند.
  • قهوه‌ها به دو نوع عربیکا و روبوستا تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام میزان کافئین خاص خود را دارند. به طوریکه اگر به دنبال طعم ملایم و میزان کافئین کمتر هستید، دان یا آسیاب شده قهوه عربیکا را خریداری کنید. در حالیکه قهوه روبوستا دارای طعم قوی‌تر و تلخ‌تر بوده و کافئین بیشتری نیز دارد.

خرید قهوه از سایت «قهوه آفر»

قهوه آفر یکی از شرکت‌های عرضه کننده انواع قهوه برای سلیقه‌های مختلف است. در فروشگاه اینترنتی قهوه آفر امکان خرید انواع دان قهوه، پودر قهوه، قهوه ترکیبی، قهوه فوری و تجهیزات مرتبط وجود دارد.

علاقمندان برای سفارش آنلاین انواع قهوه و تجهیرات دم آوری آن می‌توانند به سایت قهوه آفر به آدرس offercoffee.ir مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 90004505 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آفر کافی
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان