تصویر سازی آینده با مدرسه کوانتوم سایکت

مدرسه سایکت-کاماپرس
آریاک سفر

نمایشگاه ایران ایتکس با حضور شرکت‌های تخصصی حوزه فناوری در تهران برگزار شد. این نمایشگاه امکانی برای تعاملات مختلف در بین شرکت‌کنندگان را فراهم کرد و محصولات و خدمات جدید این شرکت‌ها معرفی شدند. مجموعه سایکت نیز یکی از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بود که با رسالت اصلی معرفی علم کوانتوم در کنار مجموعه‌های دیگر قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، هدف مدرسه کوانتوم سایکت این است که علم کوانتوم را به افراد علاقه‌مند آموزش دهد و در مورد فرصت‌های شغلی آن در آینده صحبت کند.

مدرسه کوانتوم سایکت چه کار می‌کند؟

سیدمحسن رسا، مدیر اجرایی مدرسه کوانتوم در گفت‌وگو با کاماپرس گفت: علم کوانتوم به مرور در تمام صنایع دنیا نفوذ می‌کند و در ایران نیز برای اینکه عقب نمانیم، ناچار هستیم که به سمت آن برویم.

او در ادامه به معرفی بیشتر علم کوانتوم پرداخت و گفت: علم کوانتوم در حدود 120 سال شناخته شد و در 40 سال اخیر به بررسی جزئیات بیشتر آن پرداختند. در حدود 30 سال اخیر نیز از برخی از توانمندی‌های آن در حوزه‌هایی مانند کامپیوتر، مخابرات، رمزنگاری و… استفاده شده است. علم کوانتوم منطق ما را از یک نگاه صفر و یکی تغییر می‌دهد و از یک جهان زیر اتمی صحبت می‌کند.  به همین جهت محاسبات به طور دقیق‌تری با علم کوانتوم انجام می‌شوند.

او در ادامه افزود: کوانتوم یکی از زیرشاخه‌های علم فیزیک است. در گذشته ما اطلاعاتی از جهان و حرکت ستارگان داشتیم اما یک جایی بشر متوجه شد که جهان طبق دیتاهای ما رفتار نمی‌کند. درواقع ما نمی‌توانستیم بسیاری از اتفاقات جهان را توضیح دهیم. به همین منظور یکسری آزمایش‌ها انجام شد و دانشمندان متوجه شدند در برخی موارد ذرات حرکات موج گونه دارند، بعد نظرات کوانتومی کم کم ظهور پیدا کردند.

دریان سفر امید

خدمات اصلی مدرسه کوانتوم

رسا در مورد خدمات اصلی مدرسه کوانتوم گفت: خدمات ما در بحث ترویج آموزش است. ما پادکست‌های کوانتومی داریم. بازی کوانتومی طراحی کرده‌ایم و خبرنامه‌های مختلفی منتشر می‌کنیم. ما برای همه رده‌های سنی نوجوانان تا اساتید دانشگاه‌ها محتوای مورد نیاز را ارائه کرده‌ایم. جنس آموزش ما به صورت دوره‌ای و کارگاهی است.

او در ادامه در مورد برنامه‌های آینده مجموعه گفت: ما در حال توسعه بازی‌های خود هستیم و دوره‌های آموزشی جذابی را طراحی کرده‌ایم. ما سعی می‌کنیم در نیمه دوم سال برای افرادی که به طور تخصصی کار می‌کنند و آموزش‌های یونیکی نیاز دارند، خدمات کامل‌تری را ارائه دهیم.

رسا در مورد چالش‌های سایکت اشاره کرد: چالش ما توسعه منابع انسانی بود تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف خود افرادی جذب کنیم. ما به دنبال افرادی هستیم که تا حدی با محیط ما آشنایی داشته باشند، زیرا فضای ما کاملا علمی و پژوهشی است.

بیشتر بخوانید:

معرفی سایکت

در نهایت رسا به معرفی دقیق‌تر سایکت پرداخت و گفت: مجموعه ما در ساختمان ستاری دانشگاه شریف و در طبقه ششم آن قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند به طور حضوری مراجعه کنند و ابهاماتشان رفع شود. هدف ما این است که از آینده ده ساله جهان تصویرسازی کنیم و به افراد مشتاق بگوییم که کشور ما ناچار است که به سمت این حوزه برود. وقتی که این اتفاق بیفتد، منابع انسانی عظیمی نیاز است که بتواند باعث رشد کشور در این حوزه شود. ما در تلاشیم که افراد با رشته‌های مختلف جذب شوند و آموزش‌های لازم را ببینند.

انتهای پیام

مرتبط با : سایکت
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان