راه حل بوئینگ برای فرار از مشکلات مالی

آریاک سفر

بوئینگ قصد کم کردن 10 درصدی نیروی کار خود را دارد. بوئینگ در پاسخ به اعتصاب طولانی مدت کارگران و بدتر شدن بحران نقدینگی، چنین تصمیمی را گرفته است.

به گزارش کاماپرس، هواپیماسازی بوئینگ با یک بحران دست و پنجه نرم می‌‌کند و در مواجه با آن باید تصمیماتی را اتخاذ کند که اکنون اعلام کرده یکی از این تصمیم‌ها کم کردن نیروی کار است. کم کردن کارکنان بوئینگ تنها مربوط به کارگران نیست. به گفته مدیریت بوئینگ، کاهش نیروی کار شامل مدیران و کارمندان هم می‌شود. بوئینگ سال 2023 را با 171 هزار کارمند و مدیر و کارگر به پایان رساند.

بیشتر بخوانید:

بحران بوئینگ صدای کارگران را هم درآورد

اتحادیه کارگری مدت‌ها است که به دلیل کم بودن حقوق کارگران بوئینگ اقدامات مختلفی را شکل می‌دهد و اعتصابات زیادی را مدیریت می‌کند. این اعتصابات به شرکت بوئینگ فشار زیادی وارد کرده است. اعتصابات در نتیجه بحران مالی و کمبود حقوق کارگران این مجموعه هواپیمایی شکل می‌گیرد.

دریان سفر امید

پیش از اعلام این تصمیم مدیریت بوئینگ، یک توافقی بین این شرکت با اتحادیه کارگری شکل گرفته بود. شرکت بوئینگ و اتحادیه کارگری بر سر اجرای پروژه جدید و میزان حقوق کارگران در این مجموعه به توافق کاری رسیدند. طبق توافق جدید بوئینگ و اتحادیه کارگری قرار بود که کارگران در پروژه جدید بوئینگ تا 25 درصد افزایش حقوق داشته باشند. البته این مقدار افزایش کمتر از رشد مورد درخواست اتحادیه بود. اتحادیه کارگری به منظور جلوگیری از اعتصابات از بوئینگ خواسته بود تا حقوق کارگران خود را تا 40 درصد افزایش بدهد. با این حال چون وضعیت مالی بوئینگ چندان سروسامانی نداشت، اتحادیه با همین میزان افزایش حقوق هم موافقت کرد.

به نظر اتحادیه کارگری هم به وضعیت بد و بحرانی بوئینگ آگاهی دارد و به همین دلیل تا حدودی با این مجموعه و درخصوص افزایش حقوق اندکی همکاری دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : بوئینگ
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان