آیا داشتن ویزای گرجستان برای ایرانیان لازم است

ویزای گرجستان_کاماپرس
آریاک سفر

ایرانیانی که قصد دارند به‌عنوان توریست به گرجستان سفر کنند به دلیل قرارداد میان ایران و گرجستان از سال 1396، می‌توانند بدون نیاز به ویزا، 45 روز در گرجستان اقامت داشته باشند.

به گزارش کاماپرس ایرانیان در هرکجای دنیا که باشند باید یک‌بار مهر خروج از فرودگاه کشور مبدأ داخل پاسپورتشان خورده باشد و هنگام ورود به یکی از فرودگاه‌های گرجستان هم مهر ورود داخل پاسپورتشان می‌خورد.

ویزای گرجستان مخصوص خارجی‌ها

ویزای گرجستان به‌طور کل به دو حالت یک‌بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود. ویزای یک‌بار ورود 30 روز اعتبار دارد اما ویزای چند بار ورود 5 سال اعتبار داشته و فرد می‌تواند 90 روز کامل در خاک گرجستان اقامت داشته باشد. همچنین انجام امور خیریه، درمانی، بستن قرار‌داد با شرکت‌ها، شرکت در اجلاس‌ها و کلاس‌های علمی و سفر تفریحی به گرجستان همگی زیرمجموعه ویزای عادی گرجستان هستند. ایرانی‌ها فقط در صورت مهاجرت یا مواردی به غیر از سفر توریستی به ویزا نیاز خواهند داشت.

انواع ویزای مهاجرتی گرجستان

ویزای کار گرجستان (نیاز به نامه درخواست کار از یک کارفرمای مقیم گرجستان) ویزای تحصیلی (پذیرش از یک دانشگاه در گرجستان) ویزای سرمایه‌گذاری (داشتن سرمایه کافی و طرحی برای اجرا در گرجستان) ویزای پیوستن به خانواده (دعوت‌نامه از یک فرد خانواده مقیم در گرجستان) و ویزای بشردوستانه (تحت حمایت یکی از سازمان‌های دولتی بشردوستانه)

ویزای گرجستان_کاماپرس

دریان سفر امید

6 مرحله‌ برای اخذ ویزای مهاجرت گرجستان

انتخاب نوع ویزای گرجستان، جمع‌آوری مدارک، تکمیل فرم درخواست ویزا، پرداخت هزینه ویزا، مصاحبه (در برخی موارد): در برخی موارد، ممکن است از متقاضی برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری گرجستان دعوت شود و در آخر دریافت ویزا انجام می‌شود.

پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن

فعلاً هیچ تاریخ دقیقی برای پیوستن گرجستان به حوزه شنگن وجود ندارد. گرجستان در مارس 2022 رسماً برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داد. در ژوئن 2022، کمیسیون اروپا به این کشور توصیه کرد که وضعیت نامزدی را دریافت کنند. گرجستان برای پیوستن به حوزه شنگن باید به یک سری معیارها و الزامات دست یابد، ازجمله: اصلاحات سیاسی و اقتصادی، برقراری ثبات مرزی، حمایت عمومی…برخی از کارشناسان معتقدند که گرجستان می‌تواند تا سال 2027 به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن بپیوندد که در این صورت دریافت ویزای گرجستان برای ایرانیان کار بسیار سختی خواهد بود.

هزینه سفر به گرجستان با پول ایران

ایرانیان برای سفر به گرجستان به ویزا نیاز ندارند. فقط کافی است پس از رزرو تور گرجستان، عوارض خروج از کشور را بر اساس تعداد خروج از کشورتان پرداخت کنند. در سال 1403، عوارض خروج از کشور برای اولین سفر 400000 تومان، دومین سفر 600000 تومان و سومین سفر 800000 تومان تعیین شد.

ویزای گرجستان_کاماپرس

راه‌های سفر به گرجستان از ایران

شما برای رفتن به تفلیس می‌توانید از تورهای گرجستان استفاده کنید یا خودتان به‌صورت شخصی بلیط و هتل را رزرو کنید، بهترین تورهای تفلیس، تورهای 3 شب و 4 روز است که از حدود 9,000,000 تومان شروع می‌شود.(بسته به زمان سفر و هتل این قیمت متغیر است.) اگر بخواهید با هواپیما به این شهر سفر کنید هزینه بلیت یک‌طرفه از تهران به تفلیس از حدود 8,500,000 تومان شروع می‌شود. این قیمت نیز با توجه به تاریخ پرواز و تور ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

ویزای گرجستان_کاماپرس

سفر به گرجستان با تور  «نامی گشت»

در سایت نامی گشت (https://www.namigasht.com) بدون پرداخت هزینه اضافی،امکان بررسی و مقایسه هتل‌های گرجستان و خدمات آن‌ها و انتخاب بهترین پکیج تور گرجستان را دارید.

شما می‌توانید با کارشناسان نامی گشت با شماره تلفن ۴۹۳۹۸-۰۲۱ تماس گرفته و سوالات خود درباره رزرو یا خرید تور گرجستان را بپرسید. پشتیبانی ۲۴ ساعته آنلاین نامی گشت، از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روشهای رزرو تور ارزان در گرجستان شما را مطلع می‌کند.

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
سفریار آریا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان