کشور اسپانیا کجاست؟ + آشنایی با قوانین این کشور

آریاک سفر

کشور اسپانیا در شبه جزیره ایبری و جنوب غربی اروپا دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای بوده که همین شرایط آب و هوایی آن را برای زندگی مساعد کرده است. همچنین قرار گرفتن در میان ۲۰ اقتصاد برتر دنیا، داشتن چندین دانشگاه‌ برتر جهانی، شناخته شده در دنیای ورزش، داشتن جاذبه‌های توریستی و کم هزینه بودن نسبت به بسیاری از کشورها، باعث شده تا اسپانیا یک اولویت مهم برای مهاجرت ایرانیان شود.

کاماپرس در این مطلب به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا، هزینه‌های آن همچنین قوانین عجیب کشور اسپانیا می‌پردازد.

آشنایی با مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

یکی از اصلی‌ترین معایب زندگی در اسپانیا، پیدا کردن شغل است چراکه اسپانیا نرخ بیکاری بالایی دارد و اگر هنر خاصی نداشته باشید و برای شغل‌های رده پایین اقدام کنید، راحت کار پیدا نخواهید کرد. علاوه بر نرخ بیکاری، نرخ متوسط درآمد در آن نیز بسیار پایین است.

در مقابل با زندگی در اسپانیا امکان تحصیل به صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌های جهان را خواهید داشت. هزینه‌‌‌ی زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و امکان خرید خانه با مبالغ کمتر نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد. همچنین امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا را خواهید داشت. این کشور دارای مردمی بسیار خونگرم بوده که شما می‌توانید خیلی زود با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

بررسی هزینه‌‌‌های زندگی در اسپانیا

به طور کلی، اسپانیا برای زندگی شرایط نسبتا خوبی دارد چراکه کشوری کم هزینه و مقرون به صرفه محسوب می‌شود. به طوریکه براساس تحقیقات انجام شده، مادرید؛ پایتخت و گران‌ترین شهر اسپانیا، ۴۳ درصد ارزان‌تر از نیویورک، ۳۹ درصد ارزان‌تر از لندن و پنج درصد ارزان‌تر از بروکسل است.

دریان سفر امید

میانگین حقوق ماهیانه در این کشور حدود ۱۷۰۰ یورو و میانگین هزینه‌‌های زندگی برای یک نفر ۶۵۰ یورو بدون احتساب اجاره خانه است. به عبارت دیگر با داشتن یک حقوق متوسط و سبک زندگی معمولی، بیش از هزار یورو از حقوق ماهیانه افراد ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است متوسط هزینه اجاره خانه در مرکز شهر اسپانیا حدود ۷۳۰ یورو است.

آشنایی با قوانین عجیب کشور اسپانیا

ممنوع بودن بازی در سواحل: بازی روی شن و ماسه در سواحل اسپانیا ممنوع است؛ به طوریکه حتی نمی‌توانید در ساحل قلعه‌های شنی بسازید و ساخت قلعه‌های شنی تنها محدود به محیط‌های کوهستان می‌شود.

ممنوع بودن گدایی با سگ: یکی دیگر از قوانین عجیب کشور اسپانیا ممنوع بودن گدایی با سگ است چراکه از سگ‌ها به عنوان وسایل کمکی استفاده شده و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. جالب است بدانید گدایی بدون سگ هیچ ممنوعیتی ندارد.

آواز نخواندن در خیابان: یکی دیگر از قوانین عجیب کشور اسپانیا، ممنوعیت آوازخوانی در خیابان است و جریمه نیز خواهید شد.

ممنوع بودن غذا دادن به حیوانات: غذا دادن به حیوانات در سایر کشور‌ها شاید ایرادی نداشته باشد اما در اسپانیا انجام این کار ممنوع بوده و جریمه دارد.

نپوشیدن صندل هنگام رانندگی: اگر به هر دلیلی هنگام رانندگی صندل بپوشید، جریمه می‌شوید چراکه به وقوع حوادث رانندگی منجر می‌شود.

پوشیدن پیراهن برای تردد در مرکز شهر: اگر بدون پیراهن در مرکز شهرهای اسپانیا راه بروید، طبق قوانین عجیب کشور اسپانیا جریمه نسبتا سنگینی باید پرداخت کنید.

ممنوع بودن راه رفتن با مایو در خیابان: راه رفتن در خیابان‌های اسپانیا با مایو به‌ویژه در بارسلونا، ۲۰۰ یورو جریمه دارد. این کار به عقیده مردم اسپانیا ناپسند بوده و در صورت انجام آن باید جریمه شوید.

محدودیت انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی: از قوانین عجیب کشور اسپانیا می­‌توان به ممنوعیت اسکیت سواری، حرکات رقص، دویدن و… اشاره کرد. اگر به عنوان گردشگر یا مهاجر قصد سفر یا زندگی در اسپانیا را دارید، باید این قانون را رعایت کنید.

ممنوع بودن نوشیدن و خوردن در خیابان: در شهر زامورا اسپانیا، خوردن و نوشیدن در خیابان جلوی افراد دیگر ممنوع است و باید جریمه سنگینی بپردازید.

بازی نکردن در کافه‌ها: یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا، ممنوعیت بازی مانند تخته نرد یا شطرنج در کافه‌ها است چراکه باعث تغییر در فضای کافه می‌شود.

نپرسیدن ساعت در خیابان‌: یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا، نپرسیدن ساعت از دیگران در بازه زمانی ۳ تا ۷ بعد از ظهر است. البته با اینکه علت وضع این قانون مشخص نیست اما همه باید آن را رعایت کنند.

ممنوعیت نام‌گذاری عجیب برای فرزند: یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا عدم نام‌گذاری برخی اسامی مانند لنین، ‌یهودا برای کودکان است. به عبارت دیگر انتخاب نام برای کودک جزو حقوق والدین به طور کامل به شمار نمی‌رود.

اخذ اقامت در اسپانیا همراه با “النورا”

موسسه مهاجرتی النورا با بیش از ۱۰ سال فعالیت جهت مهاجرت به اسپانیا به متقاضیان مشاوره‌ در زمینه‌های لازم را می‌دهد. اعضای این موسسه در جلسه‌ای حضوری به صورت رایگان شرایط افراد را بررسی کرده و بهترین مسیر مهاجرتی به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02191096339 تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://elenoora.com  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان