269 نفر در تصادف خودروهای شوتی فوت کردند

آریاک سفر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از مرگ 269 نفر در تصادف با خودروهای شوتی در سال 1403 خبر داد. تعداد 323 نفر هم در تصادفات خودروهای شوتی مصدوم و مجروح شدند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از پلیس امنیت اقتصادی فراجا، طبق قانون مصوب پلیس گمرک باید در مبادی رسمی کشور مستقر باشد و اما برخلاف تصویب انجام شده، پلیس گمرکی تنها در 40 نقطه حضور دارد. بقیه نقاط گمرکی بدون پلیس در حال فعالیت هستند و همین اقدام باعث شده تا خودروهای شوتی همچنان به فعالیت خود ادامه بدهند.

بیشتر بخوانید:

درباره خودروهای شوتی، شوتی سوارها و نوع فعالیت آن‌ها بیشتر بدانید

ساکنان شهرهای مرزی کشور به خوبی با عنوان خودروهای شوتی آشنایی دارند، زیرا عمده فعالیت این نوع خودروها در مرزها اتفاق می‌افتاد. ماشین‌های شوتی به ماشین‌هایی گفته می‌شود که قاچاق کالا یا انسان انجام می‌دهند. معمولا شوتی سوارها در مرزهای شرقی، غربی و جنوبی کشور فعالیت دارند.

شوتی سوارهای شرقی بیشتر مهاجران غیرمجاز افغانستانی را از سیستان و بلوچستان به دیگر شهرها منتقل می‌کنند. شوتی سوارهای غربی معمولا به جابجایی کالاهای قاچاقی که توسط کولبران به ایران وارد می‌شوند، مشغول هستند. شوتی سوارهای جنوبی هم کالاهای ته لنجی، مانند پوشاک و مشروبات الکی، را از شهرهایی مثل بوشهر به دیگر شهرهای کشور منتقل می‌کنند.

دریان سفر امید

معمولا شوتی سوارها از پردرآمدهای شهرهای مرزی کشور هستند تا جایی که این گزینه به عنوان یک شغل برای مردم مرزنشین جا افتاده است.

معمولا در شوتی سواری افرادی موفق هستند که مهارت‌های خاصی داشته باشند. در واقع شوتی سواران باید مهارت بالایی در رانندگی داشته باشند تا ماموران انتظامی آن‌ها را دستگیر نکنند و بتوانند فاصله طولانی شهرهای مرزی و مرکز ایران را در کوتاه‌ترین زمان طی کنند. همین مورد باعث شده تا میزان تصادفات خودروهای شوتی خیلی زیاد باشد.

انتهای پیام

آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان