دانش آموزان برای دریافت کارنامه نهایی چه باید کنند؟

آریاک سفر

دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم هر ساله مقطع تحصیلی خود را با یک امتحان نهایی به پایان رسانده و در صورت قبولی به مقطع تحصیلی بعدی راه پیدا می‌کنند. در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اداره‌ی آموزش و پرورش بسیاری از امکانات خود را مانند ثبت نام مدارس، انتخاب رشته، صدور کارنامه نهایی و اعلام نتایج امتحانات نهایی در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری در اختیار کاربرانش قرار می دهد. دانش‌آموزان می‌توانند چند روز پس از آخرین امتحان نهایی، با مراجعه به سایت مای مدیو کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

کاماپرس در این مطلب به بررسی اینکه امتحان نهایی برای چه مقاطعی برگزار می‌شود همچنین خدمات سایت مای مدیو برای فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌پردازد.

امتحان نهایی برای چه مقاطعی برگزار می‌شود؟

امتحانات پایان سال برای دانش‌آموزان آخرین پایه متوسطه اول و دوم به شکل نهایی در خردادماه برگزار می‌شود که نمره آن در کنکور نیز تاثیر دارد. سوالات امتحان نهایی توسط تیمی از مدرسین در اداره آموزش و پرورش طراحی شده و روز امتحان به دست مدرسه برگزارکننده امتحانات می‌رسد. برگه‌های امتحانی نیز به صورت پراکنده میان مدرسین پخش و تصحیح می‌شود. در حقیقت در امتحان نهایی شرایط برای تمامی دانش‌آموزان یکسان است. نمره قبولی در امتحان نهایی طبق نظر آموزش و پرورش تعیین می‌شود. حداقل نمره قبولی در امتحانات پایه دوازدهم ۷ خواهد بود. البته در کنار این نمره دانش‌آموز باید حداقل نمره سالانه ۱۰ را به دست آورده باشد تا در گروه قبول شدنگان قرار گیرد.

علاوه بر دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم، بزرگسالانی که در حال تحصیل پایه نهم و دوازدهم هستند نیز باید در امتحانات نهایی شرکت کنند. سوالات امتحان برای بزرگسالان و دانش‌آموزان یکسان بوده و تنها تفاوت در محل امتحانی آن‌ها است.

دریان سفر امید

سایت مای مدیو برای فرهنگیان و دانش‌آموزان چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

فرهنگیان در صفحه نخست سایت مای مدیو می‌توانند با انتخاب نقش فرهنگی خود همچنین وارد کردن کد ملی و رمز عبور از پنجره خدمات آموزش و پرورش، برای انجام امور مربوط به حکم کارگزینی، فیش حقوقی، رتبه‌بندی فرهنگیان، خلاصه سوابق و … اقدامات لازم و مورد نیازشان را انجام دهند.

تمامی خدمات الکترونیکی ارائه شده برای دانش‌آموزان نیز توسط آموزش و پرورش، در این پنجره در دسترس است. بنابراین دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت مای مدیو و پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش، به این خدمات دسترسی یافته و از آن بهره‌مند شوند. پیش ثبت نام در مدارس، ثبت نام در المپیادهای علمی دانش‌آموزی، استعلام مدرک تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل، دریافت کارنامه نهایی، دانلود کتاب‌های درسی، خرید کتب درسی مدارس، دریافت سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، نقل و انتقالات دانش‌آموزان به مدرسه‌ی دیگر، دریافت کارت دانش‌آموزی، انتخاب واحد و ثبت نام در آزمون‌ها و جشنواره‌ها از خدمات اصلی سایت مای مدیو برای دانش‌آموزان است.

آشنایی با نحوه دریافت کارنامه نهایی از سایت مای مدیو با “دانشچی”

وبسایت دانشچی یک سایت آموزشی، تحقیقی، وبگردی بوده که در جهت پیشرفت علمی دانش‌آموزان، دانشجویان و کاربران اینترنت در موارد مختلف اطلاع رسانی می‌کند. شما برای ارتباط با مدیر وبسایت دانشچی می‌توانید از ایمیل [email protected] استفاده کنید. همچنین برای دریافت راهنمایی نیز از طریق تلگرام و واتساپ شماره تلفن ۰۹۰۲۱۲۰۱۲۲۰ با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و مشکل خود را برطرف کنید. شما براي استفاده از تمامی خدمات این مجموعه می‌توانید به نشانی اینترنتی https://www.daneshchi.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دانش‌ چی
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان