قانون پلاک سوم اجرایی می شود؟

آریاک سفر

احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، از اجرایی شدن طرح پلاک سوم به منظور کاهش خطاهای مربوط به جریمه‌های خودرویی خبر داده است. به گفته رادان هوشمندسازی نیروی انتظامی کشور با استفاده از پلاک سوم امکانپذیر است و با حمایت دولت به زودی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش کاماپرس، رادان اعلام کرد که بعضی راننده‌ها در پلاک خود دستکاری‌هایی دارند و باعث جریمه خودرویی دیگر می‌شوند. در صورتی که طرح پلاک سوم اجرایی شود، حتما از این مورد اشتباهات جلوگیری و میزان جریمه‌های اشتباهی صفر خواهد شد. به منظور اجرایی شدن پلاک سوم دولت بودجه مورد نیاز این طرح را تامین کند.

بیشتر بخوانید:

قبلا احمدرضا رادان، فرمانده سابق کل انتظامی کشور، درباره پلاک سوم توضیح داده بود. به گفته رادان، پلاک سوم یک پلاک شامل چیپ الکترونیکی است که در آن اطلاعات مربوط به خودرو ذخیره و زیر شیشه جلو یا آئینه‌ نصب می‌شود. اطلاعات موجود روی این چیپ به صورت آر اف آی دی در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا پیگیری هویت اصلی مالک و خودرو امکانپذیر شود.

قانون پلاک سوم و روند اجرایی کردن آن

ماجرای پلاک سوم و نصب آن روی وسایل نقلیه خیلی جدید و به روز نیست و به سال 1384 بازمی‌گردد. اما هیچ کس در آن سال‌ها از الزام قانونی نصب پلاک سوم حرفی نزد. 15 سال بعد از تصویب قانونی نصب پلاک سوم، کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی، از ضرورت انجام چنین قانونی صحبت کرد. براساس قانون، پلیس ملزم به نصب پلاک سوم روی خودروها بود و در سال 1399 هادیان‌فر بیان کرد که نیروی انتظامی در حال برنامه ریزی برای نصب این پلاک روی خودروها است.

دریان سفر امید

اسفندماه سال 1400، هادیان‌فر از تصویب نصب پلاک سوم روی وسایل نقلیه توسط فرماندهی انتظامی کشور خبر داد. وی اعلام کرد که در بحث پلاک سوم کارهای زیادی انجام شده است و اکنون از شرکت‌های دانش بنیان درخواست شده تا درخصوص تولید چیپ این پلاک اقداماتی صورت بدهند. اما با وجود صحبت‌های هادیان‌فر، در دوران ریاست او در نیروی انتظامی کشور، اتفاقی درخصوص پلاک سوم و نصب آن‌ها روی وسایل نقلیه رخ نداد.

منافع پلاک سوم چیست؟

اکنون رادان پیگیر موضوع پلاک سوم شده تا سرنوشت این موضوع در دولت چهاردهم مشخص شود. در صورتی که پلاک سوم روی خودروهای مختلف اجرایی شود، مردم منفعت زیادی خواهند برد و شناسایی رانندگان مختلف در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. در صورتی که فرآیند ساخت چیپ پلاک سوم در داخل کشور اتفاق بیفتاد، در این زمینه کشور به خودکفایی خواهد رسید و تمامی اطلاعات مربوط به چیپ‌ها به راحتی در اختیار نیروی انتظامی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان