پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به اروپا

تور ارپا - کاماپرس

سفر به اروپا برای ایرانیان همیشه با چالش‌های جدی – به‌ویژه درمورد ویزای شنگن – روبه‌رو بوده است. بهترین زمان سفر، قیمت تور، هزینه‌های مقصد، دلایل ریجکتی و مدارک مورد نیاز از مهمترین سوالات مسافران قبل از خرید تور اروپا به حساب می‌آید.

کاماپرس در این گزارش پرتکرارترین سوالات گردشگران را با حامد احمدی، مدیر مارکتینگ آژانس مسافرتی ایوار در میان گذاشته است.

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

اگر نگران مسائل مالی نیستید و از دیدن جنب و جوش و شلوغی یک شهر اروپایی لذت می‌برید، تابستان بهترین زمان سفر به اروپا است. در فصل تابستان، اروپا شاهد شلوغ‌ترین روزهای خود است. گردشگران از سراسر دنیا، تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در این فصل شما می‌توانید با خیال راحت از انواع تفریحات آبی لذت ببرید یا در فضای باز رستوران‌های معروف جهان بنشینید و یک غذای محلی خوش طعم را میل کنید. البته در فصل تابستان ازدحام جمعیت زیادی را شاهد خواهید بود و این یعنی اینکه باید آمادگی انتظار کشیدن در صف‌های طولانی برای بازدید از اماکن و جاذبه‌های توریستی را داشته باشید.

بهترین زمان سفر به اروپا از نظر قیمت معمولاً فصل‌های پاییز و زمستان است. پاییز و زمستان (به جز تعطیلات کریسمس) زمانی است که قیمت‌های تور اروپا معمولاً پایین‌تر است و می‌توان هزینه‌های سفر را کاهش داد. در این زمان‌، تعداد گردشگران نیز کمتر است و به تبع آن قیمت بلیت‌های هواپیما، هتل‌ها و حتی جاذبه‌های گردشگری کاهش می‌یابد. سفر در این زمان می‌تواند به صرفه‌تر باشد؛ اگرچه باید به شرایط آب و هوایی سردتر و روزهای کوتاه‌تر هم توجه داشت.

تور اروپا - کاماپرس

دریان سفر امید

گردشگران از چه مدت قبل باید برای ویزای شنگن اقدام کنند؟

پروسه صدور ویزای شنگن بین سه هفته تا دو ماه زمان می‌برد. البته با توجه به برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، ظرفیت اکثر تورهای اروپا حدود دو ماه قبل از اجرا تکمیل می‌شود؛ پس اگر مسافران قصد سفر به اروپا دارند، باید از حدود دو تا سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر، ثبت نام خود را کامل کرد‌ه‌ باشند. ویزاهای شنگن تورهای اروپا یکبار ورود هستند و با توجه به مدت زمان تور صادر می‌شوند.

مدارک ویزا شامل چه مواردی می‌شود و مسافر به چه میزان تمکن مالی نیاز دارد؟

اصل گذرنامه با امضاء به همراه گذرنامه‌های قبلی، سه قطعه عکس 3.5 * 4.5 رنگی تمام رخ با زمینه روشن، اصل و ترجمه شناسنامه، اصل گردش سه ماهه حساب بانکی با مهر و امضای بانک به زبان انگلیسی با حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان، اصل سند ملکی و اصل و ترجمه مدارک شغلی و ضمانت بازگشت از سفر از مهم‌ترین مدارکی است که مسافران برای تورهای اروپایی باید ارائه دهند.

ضمانت بازگشت از سفر چیست؟

ضمانت‌ بازگشت جزو مدارک مورد نیاز سفارتخانه نیست و توسط خود آژانس دریافت می‌شود، اما دریافت ضمانت‌نامه اجتناب ناپذیر است، زیرا سفارت با توجه به اعتمادی که به آژانس مسافرتی و بازگشت مسافران از سفر دارد، اقدام به صدور ویزای توریستی شنگن می‌کند. این اطمینان سفارتخانه نیز با اجرای صدها تور در طی سالیان طولانی حاصل شده و درصورت کوچکترین قصور و امتناع بازگشت از سفر توسط حتی یک مسافر، مشکلات بسیاری برای آژانس به وجود می‌آید.

بسیاری از مسافران قبل از اقدام برای ثبت‌نام بر این باور‌ هستند که آژانس مربوطه این سپرده‌ها را در حساب خود نگه داشته و از این راه کسب سود می‌کند، اما مبلغی که توسط آژانس به عنوان ضمانت‌نامه تعیین می‌شود، در حساب خود مسافران بلوکه شده و صرفا ضمانت‌نامه بانکی به آژانس ارائه می‌شود. اگرچه ضمانتنامه، یکی از دغدغه‌های مسافران اروپا است، اما این اطمینان را می‌دهیم که این مبلغ، چیزی جز ضمانت بازگشت مسافران نیست و افراد حقیقی که برای تفریح به اروپا سفر می‌کنند، نباید هیچ دل‌مشغولی از این بابت داشته باشند و بلافاصله در اولین روز بازگشت از سفر می‌توانند به دفتر ایوار مراجعه و نامه ابطال آن را دریافت کنند.

تور اروپا - کاماپرس

عمده دلایل ریجکتی یا باطل شدن ویزای شنگن چیست؟

عدم اطمینان به بازگشت متقاضی به کشور مبدأ، نداشتن سند ملکی و سابقه شغلی مناسب، تمکن مالی ناکافی، نداشتن سابقه سفر و داشتن ریجکتی در دوسال گذشته از مهم‌ترین دلایل رد شدن درخواست ویزای شنگن به حساب می‌آید.

همراه داشتن دلار بهتر است یا یورو؟

قطعا در اروپا با توجه به واحد پول رسمی اروپا، همراه داشتن یورو به صرفه‌تر خواهد بود. البته بهتر است که اسکناس 500 یورویی همراه خود نبرید، زیرا این اسکناس را از شما قبول نمی‌کنند. همچنین در صورتی که دلار همراه خود می‌برید و می‌خواهید آن را در مقصد به یورو تبدیل کنید، حتما دلار آبی (جدید) و ترجیحا بدون مهر همراه خود داشته باشید.

پرطرفدارترین شهرهای اروپا برای ایرانیان کدام است؟

پاریس همیشه انتخاب اول ایرانیان در شهر‌های اروپایی است. همچنین شهر‌های ونیز و بارسلونا از پرطرفدارترین شهر‌های اروپایی در بین ایرانیان به شمار می‌آید. تاکنون حدود ۴۰۰ تور پاریس توسط آژانس ایوار اجرا شده است و این تعداد صرفا تورهای تک فرانسه را در بر می‌گیرد و شامل تورهای ترکیبی نمی‌شود.

تور اروپا - کاماپرس

قیمت تور اروپا چقدر است؟

قیمت تور اروپا به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. اینکه در چه فصلی به کدام کشور می‌روید، در چه هتلی اقامت می‌کنید و برای چه مدتی در سفر خواهید بود، همگی بر هزینه سفر اثرگذار است. برای مثال قیمت تور اسپانیا هشت روزه در پاییز و زمستان امسال با هتل چهار ستاره 49 میلیون و 900 هزار تومان + ۱۷۹۰ یورو است. همچنین قیمت تور فرانسه هشت روزه 49 میلیون و 900 هزار تومان + ۱۸۹۰ یورو است. قیمت تور سوئیس هشت روزه نیز از 49 میلیون و 900 هزار تومان + ۱۶۹۰ یورو آغاز می‌شود. این هزینه‌ها به ازای هر نفر بزرگسال در اتاق دو تخته است که شامل خدماتی نظیر پرواز رفت و برگشت، هتل، خدمات ویزای شنگن، بیمه مسافرتی، گشت‌های شهری، ترانسفر‌های فرودگاهی و بین شهری، حضور راهنمای فارسی زبان از تهران، راهنمای محلی و همچنین خدمات تشریفات فرودگاه مبدا (سالن CIP) می‌شود.

در سفر به اروپا چقدر باید هزینه کنیم؟

گشت‌های آپشنال، هزینه حمل و نقل، خوراک و خرید، مهم‌ترین بخش هزینه‌ها را تشکل می‌دهند. به طور میانگین می‌توان گفت که هزینه هر مسافر در سفر به اروپا حدود ۱۰۰ یورو خواهد بود که البته این هزینه به غیر از خریدها است.

مهمترین دغدغه مسافران در هتل‌های اروپا چیست؟

بر‌عکس آسیا، در شهر‌هایی مانند پاریس، بارسلون و رم، هتل یک جاذبه به حساب نمی‌آید، بلکه صرفا محلی برای استراحت است. اگر مسافران در سفر اول و دوم خود در هتل‌های لاکچری آنتالیا و دبی شب را به صبح رسانده باشند، در اتاق‌های کوچک هتل‌های اروپا (حتی هتل‌های پنج ستاره‌) این احساس ناخوشایند به آنان دست خواهد داد که به اندازه هزینه، خدمات دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که هزینه اقامت هتل‌های اروپایی از هتل‌های آسیایی به مراتب بیشتر است و این تفاوت قیمت به دلیل نرخ تبدیل بالای یورو به ریال برای مسافران ایرانی، چند برابر خود را نشان می‌دهد.

تور اروپا - کاماپرس

سن سازه هتل‌ها در اروپا بسیار بالاتر از هتل‌های آسیایی و آمریکایی است و حتی برخی از آنها سازه‌های باستانی هستند که به هتل تبدیل شده‌اند. البته این ساختمان‌ها بازسازی شده‌اند و قابلیت‌های یک هتل مدرن را دارند، اما باید به فضای کوچک آنها بسنده کرد. همچنین اکثر‌ هتل‌های اروپایی فضایی به عنوان تراس در اختیار مسافران نمی‌گذارند و حتی ممکن است استخر هم نداشته باشند. همچنین تخت سوم در اتاق‌های اروپایی از نوع کاناپه سفری بوده و فضای اتاق نیز بسیار کوچک‌ است.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان