پربیننده ترین رویدادهای ورزشی جهان

ورزش، به خصوص فوتبال، همیشه پرطرفدار است و افراد زیادی آن را دنبال می‌کنند. انواع فعالیت ورزشی نه تنها بین افراد زیادی محبوبیت دارند، بلکه برای دولت‌ها هم حائز اهمیت هستند. زیرا به بهبود سلامت عمومی، کاهش هزینه‌های درمان، تقویت روحیه جامعه و حتی پیشرفت اقتصاد کشور هم کمک می‌کند.

به گزارش کاماپرس، برخی بر این باورند که ورزش تنها برای تماشاچیان، علاقمندان و ورزشکاران مفید و سودمند است. اما در واقع انواع رویدادهای ورزشی که در سطح جهانی و منطقه‌ای برگزار می‌شوند، برای کشورهای برگزارکننده فواید زیادی دارند. مهم‌ترین فایده انجام ورزش‌های جهانی و منطقه‌ای در یک کشور، مزیت مالی است. به واسطه برگزاری ورزش‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای تماشاچیان زیادی از کشورهای مختلف به مقر برگزاری رویداد سفر می‌کنند. ورود این افراد هم از لحاظ ارزآوری مفید است و هم به لحاظ گردشگری کمک کننده به نظر می‌رسد. به همین جهت رویدادهای ورزشی هم برای ورزشکاران، هم تماشاچیان و هم کشورهای برگزارکننده حائز اهمیت هستند.

اما از میان ورزش‌ها و رویدادهای مختلف، برخی از آن‌ها نظرات بیشتری را جلب کرده‌اند و اصطلاحا «پربیننده» هستند. در ادامه پربیننده‌ترین ورزش‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت؛

*جام جهانی فیفا

شروع اولین جام جهانی فیفا به بیستم ماه مه 1994 میلادی بازمی‌گردد. نخستین بار این جام جهانی با 24 تیم فوتبال در آمریکا برگزار شد.

فرآیند برگزاری این جام جهانی هر چهار سال یک بار است و کشورهای برگزارکننده این جام توسط فیفا انتخاب می‌شوند. فیفا برای انتخاب کشورهای برگزارکننده جام جهانی معیارهایی مانند کیفیت و تنوع ورزشگاه‌ها، دسترسی تماشاچیان، امکانات رفاهی کشور متقاضی میزبانی و … را دارد که با در نظر گرفتن این فاکتورها از بین کشورهای متقاضی انتخاب می‌کند.

دریان سفر امید

*المپیک تابستانه

یکی از رویدادهای مهم بین المللی چند ورزشی دنیا، المپیک تابستانه است که توسط پیر دو کوبرتن شکل گرفت. این المپیک اولین بار در سال 1896 در آتن برگزار شد. از آن سال تاکنون، این المپیک هر چهار سال یکبار در رشته‌های ورزشی مختلف به میزبانی کشورهای گوناگون برگزار می‌شود. برخی از ورزشکاران برجسته مثل جسی اوونز، مایکل فلپس و یوسین بولت در این المپیک شرکت کردند و میراث ماندگاری از خود به جای گذاشتند.

*تور دو فرانسه

یک مسابقه دوچرخه سواری برجسته دنیا، تور دو فرانسه است که در آن مردان دوچرخه سوار با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اولین بار این تور در سال 1903 برگزار شد. اولین تور دوچرخه فرانسه شش مرحله بود که در آن دوچرخه سواران مجبور به عبور از مسافتی هزار و 500 مایلی بودند.

در حال حاضر این تور با حضور دوچرخه سواران کهنه کار و بزرگ برگزار می‌شود. مسافت این تور 2 هزار و 235 مایل است که دوچرخه سواران برای طی آن از کشورهای مختلف اروپایی عبور می‌کنند.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان