نکات مهم برای دریافت ویزای پاکستان

ویزای پاکستان - کاماپرس
ژیوار

پاکستان به عنوان همسایه شرقی ایران، کشوری با جمعیت اکثریت مسلمان است که بسیاری از شهرها و روستاهای آن شیعه نشین هستند. این کشور دارای تمدن­های باستانی فراوان و کوه­‌هایی با ارتفاع بیش از 7000 متر است. سفر به پاکستان جزو سفرهای ارزان است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی جاذبه‌های گردشگری پاکستان و ارائه نکاتی درباره اخذ ویزای پاکستان پرداخته است.

جاذبه‌های گردشگری پاکستان

پاکستان دارای طبیعتی بسیار زیبا در شرق ایران است و قرار گرفتن در جاده ابریشم، وجود خرابه‌های موهنجو دارو (Mohenjo-daro ) و فرهنگ و سنت‌های خاص مردم آن تا به امروز گردشگران مختلفی را به سوی این کشور روانه کرده است. در ادامه تعدادی از اماکن دیدنی این کشور معرفی شده است.

پارک ملی دئوسای (Deosai National Park ): این پارک که با نام سرزمین غول‌ها شناخته می‌شود، در فصل بهار سرسبز و بسیار تماشایی می‌شود و با وجود کوه‌های برفی، منظره‌ای رویایی به‌وجود می‌آورد.

دره نیلم (Neelum Valley ): این دره در شمال کشمیر آزاد قرار گرفته که جنگل‌های سرسبز و تپه‌های روستایی آرانگ کل را در بر گرفته است.

دریان سفر امید

ویزای پاکستان - کاماپرس

زیارت: مکانی بسیار زیبا و سرسبز در قلب بلوچستان کشور پاکستان است. در این مکان، چشمه‌های آب زلال و تپه‌های سرسبز و زیبا منظره چشم نوازی را به وجود آوره است.

دره جلوم: دره جلوم (Jhelum) همواره نزد گردشگران داخلی و خارجی محبوب بوده است. در میان این دره، رودخانه مواجی در جریان است که میان کوه‌های زیبای این ناحیه از شرق تا غرب کشیده شده است.

ساحل مکران (Makran Coast ): بزرگراه ساحلی مکران یک مسیر زیبا و تماشایی کنار ساحل است که مسیر آن از کراچی آغاز می­‌شود و تا مرز ایران ادامه دارد.

پارک ملی هینگول (Hingol National Park): هینگول بزرگترین پارک ملی در پاکستان است که در مسیر جاده مکران قرار گرفته و صدها مایل وسعت دارد. این پارک ملی به خاطر تنوع حیات وحش مشهور است؛ چرا که برخی از کمیاب ترین حیوانات وحشی در آن یافت می‌­شوند.

هونزا  (Hunza): شهر هونزا معمولا به عنوان استراحتگاه گردشگرانی که برای کوهنوردی به کوه‌های هندوکش می‌­روند، در نظر گرفته می‌­شود. دره هونزا خانه حیواناتی از جمله پلنگ­‌های برفی است.

ویزای پاکستان - کاماپرس

البته باید توجه داشت که گردشگران خارجی برای سفر به این کشور و بازدید از اماکن دیدنی آن باید ویزای پاکستان دریافت کنند.

انواع ویزای پاکستان + قیمت

انواع ویزای پاکستان شامل ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای کاری و ویزای تحصیلی بوده که در ادامه توضیح داده شده است.

ویزای توریستی: ویزای توریستی پاکستان برای یک بار ورود، با سه ماه اعتبار صادر می‌شود؛ یعنی گردشگر می‌تواند تا سه ماه در پاکستان بماند و پس از آن تا 90 روز دیگر نیز قابل تمدید است. صدور ویزا در سفارت پاکستان هفت روز کاری طول می­‌کشد. هزینه تهیه ویزای توریستی پاکستان دو میلیون و 424 هزار تومان است.

ویزای تجاری: این ویزا مختص کسانی است که به قصد تجارت و سرمایه­‌گذاری به پاکستان سفر می‌­کنند. متقاضیان این نوع ویزای پاکستان نیاز به ارائه دعوتنامه از سوی همتای تجاری خود در پاکستان دارند. ویزای تجاری پاکستان در سه نوع یک ماهه، شش ماهه مولتیپل و یک ساله مولتیپل صادر می­‌شود که هزینه تهیه هر کدام به ترتیب هفت میلیون و 575 هزار، 10 میلیون و 605 هزار و 13 میلیون و 635 هزار تومان است.

ویزای کاری: متقاضیان دریافت ویزای کار پاکستان باید از کارفرمای بومی در این کشور پیشنهاد کار داشته باشند. این افراد برای اخذ ویزای کاری می‌­توانند تمامی مدارک خود را به همراه قرارداد کار به سفارت این کشور ارائه دهند. لازم به ذکر است که این ویزا در صورت رضایت هر دو طرف امکان تمدید شدن هم دارد.

ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای افرادی صادر می­‌شود که قصد ادامه تحصیل در کشور پاکستان دارند. برای اخذ این ویزا در ابتدا ­باید از یکی از دانشگاه­‌های این کشور پذیرش گرفت. اعتبار این ویزا تا پایان دوره تحصیلی است و پس از آن باید این کشور را ترک کرد. ویزاهای پاکستان، به جز دانشجویانی که وقت سفارت آمریکا دارند نیاز به دعوتنامه دارند.

ویزیا پاکستان - کاماپرس

مدارک لازم برای اخذ ویزای پاکستان

در حال حاضر کشور پاکستان نیز ویزای الکترونیکی صادر می­‌کند؛ بنابراین برای ارائه درخواست ویزا نیازی به حضور در سفارتخانه نیست. برای ارائه درخواست ویزای پاکستان باید یک سری مدارک به سفارت این کشور ارائه کرد که شامل تصویر پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار از تاریخ سفر، فرم مشخصات تکمیل شده، عکس پرسنلی جدید و دعوتنامه رسمی می­‌شود. در نهایت برای مصاحبه باید به سفارت پاکستان مراجعه کرد. در صورت ریجکتی یا رد شدن درخواست ویزا هزینه آن قابل بازگشت نیست.

بهترین زمان سفر به پاکستان

فصل تابستان و ماه‌های می و اکتبر، بهترین زمان برای سفربه پاکستان است، زیرا در این هنگام، آب و هوا در این کشور خشک و گرم است. برای سفر به مناطق جنوبی و ساحلی این کشور نیز بهتر است در فصل زمستان و در فاصله ماه‌­های دسامبر تا فوریه اقدام کرد.

ویزای پاکستان - کاماپرس

دریافت ویزای پاکستان با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی با دریافت مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به راه‌­اندازی سایت فروش آنلاین خدمات گردشگری کرده است. این مجموعه تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا برای متقاضیان سفر به کشورهایی مانند قطر، عمان، دبی، باکو، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ژاپن، روسیه، چین، تایلند، کانادا و انگلیس اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday مراجعه کنند یا با شماره تلفن­‌های ۲۱۰۰۰۱۴۰، ۴۰۲۲۷۹۶۱، ۴۰۲۲۷۹۶۲ و ۴۰۲۲۷۹۶۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان