سفری به قلب تاریخ ؛ ازبکستان

ویزای ازبکستان - کاماپرس
آریاک سفر

سفر به مناطق جدیدی که تابه‌حال نرفته‌اید می‌تواند خیلی هیجان‌انگیز باشد. ازبکستان کشوری است که در زمان‌های گذشته بخشی از مسیر تجاری راه ابریشم از آسیا به اروپا بوده و هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است، اما گردشگران و مسافران کمی نسبت به سایر کشورهای دنیا به اینجا سفر می‌کنند.

به گزارش کاماپرس در این‌ کشور جاذبه‌های خیره‌کننده معماری‌ای را می‌توانید ببینید که نظیرشان را در هیچ جایی از جهان نخواهید دید. کشور ازبکستان حالا دیگر از شناخته‌شده‌ترین کشورها در این منطقه است.

بیشتربخوانید

شهرهای مهم کشور ازبکستان

تاشکند: عمر شهر تاشکند به بیشتر از دو هزار سال قبل بازمی‌گردد. این شهر دیدنی با خیابان‌هایی زیبا، مجسمه‌هایی بزرگ، پارک‌هایی سرسبز، مراکز خریدی مدرن، موزه‌ها و بناهایی با معماری خیره‌کننده سفر خوشایندی را برای گردشگران فراهم می‌کند. تاشکند به‌عنوان پایتخت کشور ازبکستان دارای چندین جاذبه گردشگری مهم است، مانند موزه امیر تیمور، کاخ شاهزاده رومانف و…. چورسو بازاری قدیمی در دل تاشکند و به معنای چهارراه است که برای همه نوع سلیقه‌ای می‌توانید سوغاتی تهیه کنید

خیوه خوارزم: یکی دیگر از شهرهای مهم کشور ازبکستان خوارزم است که در کنار رود آموی و دریاچه خوارزم قرار دارد. خیوه شهری در خوارزم است که معماری اسلامی و زیبایی معماری‌هایشان را سر زبان‌ها انداخته است. در این شهر ۵۰ اثر تاریخی و ۲۵۰ خانه قدیمی را از نزدیک می‌توانید تماشا کنید. از آثار شهر خوارزم می‌توان به قلعه ایچان و ارگ کنیا اشاره کرد. مناره کالتا نیز نماد شهر خیوه است. مسجد جمعه با قدمتی حدوداً نزدیک به قرن ۱۸ ام هم در این شهر واقع‌شده است. معروف‌ترین جاذبه‌ این شهر مقبره پوریای ولی پهلوان نامدار ایرانی است.

دریان سفر امید

سفر به ازبکستان_کاماپرس

بخارا:  از دیگر شهرهای مهم کشور ازبکستان بخارا نام دارد. گویش مردمان این شهر به زبان فارسی است. دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی همچون مناره کالیان با ارتفاعی حدوداً ۴۶ متر، مقبره سامانی که از جنس آجر ساخته‌شده و ارگ بخارا مرکزی دولتی در شهر بخارا است که شامل زندان، مدرسه و قصر حکومتی است.

سمرقند: از شهرهای مهم دیگر در کشور ازبکستان می‌توان سمرقند را نام برد که به دلیل قرار گیری در مسیر جاده ابریشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آثار این شهر در یونسکو از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. جاذبه‌های توریستی بسیار زیبایی در این شهر وجود دارند که چند مورد از این جاذبه‌ها عبارت‌اند از: میدان ریگستان و مسجد بی بی خانوم. بازار سمرقند نیز جزو جاذبه‌های دیدنی شهر به شمار می‌رود و محلی است برای خرید سوغاتی مانند انواع خشکبار، میوه و نان، ادویه، نقل‌ونبات و چندین مدل خوراکی دیگر که در نزدیکی مسجد بی‌بی خانوم قرار دارد.

فصل مناسب سفر به ازبکستان

کشور ازبکستان تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های ملایم دارد.برای گردشگرانی که ازبکستان را به‌عنوان سفر انتخاب می‌کنند، باید فصل‌های بهار و پاییز به ازبکستان بروند زیرا به دلیل تنوع آب و هوایی بالا دارای شرایط مطلوبی برای گشت‌وگذار است. شرایط سفر به این منطقه در فصول گرم مناسب نیست.

در ازبکستان چه غذاهایی بخوریم

سوپ لاجمان (Lagman Soup): غذایی خوشمزه و مقوی که جزو غذاهای اصیل آسیای مرکزی به شمار می‌رود و در میان گردشگران کشور ازبکستان از محبوبیت خاصی برخوردار است. سوپ لاجمان از گوشت گوسفند، رشته‌فرنگی و انواع سبزی‌ها تهیه می‌شود. برای طرفداران غذاهای آبکی به‌شدت جذاب است.

سالاد بادمجان:  سرو سالاد قبل از غذا یکی از رسومات جالب اُزبک‌ها است و سالاد بادمجان یکی از مشهورترین سالادها در این کشور است.  مخلفات این سالاد شامل بادمجان نیم‌پز، تربچه، ترکیب فلفل و سبزی‌ها تازه مانند جعفری و گشنیز  است، این سالاد خوشمزه بر اساس رسوم غذایی ازبکی‌ها در یک ظرف بزرگ و مشترک برای همه افراد سرو می‌شود و تک‌نفره نیست.

سفر به ازبکستان_کاماپرس

سوپ چوچوارا (Chuchvara Soup): از سوپ‌های اصیل ازبکستانی همین چوچوارا است که از شکم پرهایی کوچک در آب‌نمک جوشانده شده تهیه می‌شود و با نوعی شیرترش پخته می‌شود. همچنین در این سوپ از فلفل، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و خامه استفاده می‌شود.

پلوی عروسی: یکی از بی‌نظیرترین غذاهای ازبکستان به شمار می‌رود و در مجالس مهمی مانند عروسی هم سرو می‌شود. در این غذا ترکیبی عالی از برنج، گوشت، هویج رنده شده، پیاز و کشمش استفاده می‌شود.

شرایط دریافت ویزای ازبکستان

برای اخذ ویزای توریستی در هنگام سفر به کشور ازبکستان در صورت عادی ۱۵ روز کاری و برای اخذ ویزای فوری به ۱ هفته کاری نیاز دارید. ویزای توریستی کشور ازبکستان دارای ۳ ماه اعتبار بوده و برای دریافت ویزای توریستی این کشور به ارائه مدارکی مانند اصل و کپی گذرنامه بااعتبار بیش از ۶ ماه و عکس ۴*۶ با زمینه سفید و رنگی نیاز نیازمند هستید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان