بالاخره واردات قطعات خودرو آزاد شد

ژیوار

دیوان عدالت ادارای طی رایی دستورالعمل مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مبنی بر عدم واردات قطعات باطل کرد. دیوان عدالت اداری در این رای نامه مدیرکل صنایع خودرویی صمت درباره عدم واردات قطعات خودرو توسط شرکت‌های خودروساز و واردکننده را خلاف قانون دانسته است.

به گزارش کاماپرس، با باطل شدن نامه مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، احتمالا واردات قطعات و ملزومات خودرویی مانند تایر، لنت ترمز و حتی انواع روغن آزاد خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت بازار قطعات حالت رقابتی پیدا خواهد کرد و متقاضیان امکان انتخاب هر نوع قطعه و ملزومات خودرویی را با قیمت مناسب‌تر خواهند داشت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

نگاهی به وضعیت بازار قطعات طی چند سال گذشته

همزمان با تحریم‌های بین المللی و همه جانبه، بازار قطعات یدکی نیز تحت تاثیر محدودیت‌ها قرار گرفت و وضعیت نابسامانی پیدا کرد. از همان ابتدای این محدودیت‌ها، سیاستگذاران صنعتی کشور و همچنین زنجیره خودروسازی امکان ایجاد تعادل در تامین قطعات خطوط تولید و بازار را نداشتند.

دریان سفر امید

گذشته از تحریم‌ها، سخت گیری داخلی برای خودکفایی در این خصوص اتفاق افتاد. این قبیل اقدامات باعث شد تا وضعیت بازار قطعات تنش بیشتری پیدا کند. اکنون، دیوان عدالت اداری به منظور بهبود اوضاع این بخش اقداماتی را صورت داده است تا بازار بیشتر حالت رقابتی به خود بگیرد.

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان