واکنش ها به کمپین «برات گرون تموم می‌شه!»

کمپین بیمه دات کام
ژیوار

شروع فاز اوپنینگ کمپین بیمه دات کام و نمایش بیلبوردهای تبلیغاتی این برند در سطح شهر، واکنش‌های متفاوت و جالبی را از سوی کارشناسان تبلیغات و بازاریابی به همراه داشت.

به گزارش کاماپرس، تیزینگ «برات گرون تموم میشه!» که در بیلبوردهایی به رنگ بنفش به نمایش درآمد، کنجکاوی افراد بسیاری را برانگیخت.

امیر نیکنام شیراز در صفحه لینکدین خود نوشت:

کمپین بیمه دات کام

تیزینگِ تهدیدآمیز!
خب باز هم شاهد یه تیزینگ دیگه تو خیابون‌های تهران هستیم (واسه خودم سواله که آیا این کمپین‌های محیطی دو فازی غیر از تهران تو شهرهای دیگه هم اجرا میشن یا نه).

دریان سفر امید

واسه من که تجربه برگزاری کمپین محیطی کلامی (verbal) رو در فلای‌تودی دارم، این بیلبورد و این پیام جذابه، چون داره با استفاده از «تهدید» توجه بیننده گذری رو به خودش جلب می‌کنه. من این بیلبورد رو تو سعادت‌آباد دیدم و عکس گرفتم و همین پیام رو چند جای دیگه شهر هم دیدم ولی واسم جالبه که بدونم این کمپین در فاز تیزینگ غیر از این پیام، پیام‌های دیگه‌ای هم با استفاده از همین تکنیک جلب توجه با تهدید داره یا نه؟ (پیشنهاد و ایده‌آل من اینه که 3 تا باشه)، مثلا تو این سبک‌ها:
➖بعداً پشیمون میشی!
➖تاوانش رو پس میدی!

خب حالا بریم حدس بزنیم که موضوع چیه:
1- سناریو اول: با توجه به استفاده از کلمه «گرون»، احتمال اینکه کمپین مربوط به یک کمپین فروش و یه تخفیف بزرگ باشه هست (مثلا میتونه تو حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی باشه، شاواز یا خانومی)

2- سناریو دوم: اینکه تو فاز اپنینگ بخواد بگه اگه فلان کار رو نکنی برات گرون تموم میشه! مثلا اگه تسمه‌تایم ماشین رو دیر عوض کنی، برات گرون تموم میشه! که تو این حالت می‌تونه تبلیغ کسب و کارهای خدماتی مثل آچاره و سنجاق و … باشه. یا مثلا اگر به موقع چکاپ نکنی، برات گرون تموم میشه و در این حالت میتونه تبلیغ بیزینس‌های حوزه سلامت آنلاین مثل هومکا یا دکتردکتر باشه. یا حتی می‌تونه بیمه باشه و بگه اگه بیمه نکنی، برات گرون تموم میشه که تو این حالت می‌تونه برای بیمه دی و بیمه سامان و … باشه.
البته یه کاری هم که به این حدس کمک می‌کنه، بررسی رنگ و فونت این تبلیغات هست که بیشتر من رو یاد «فرش بهشتی» میندازه که خب اگه اون باشه، احتمال اینکه سناریوی اول باشه محتمل‌تره.

بهزاد فضل الهی نیز در صفحه لینکدین خود اینگونه واکنش نشان داد: 

دیروز تو ماشین داشتم راجع به این حرف می‌زدم که می‌خوام فلان پروژه رو رها کنم و وقت زیادی می‌بره!
بهنام گفت: برات_گرون_تموم_میشه!
پرسیدم: چرا؟ واقعا نمی‌رسم انجامش بدم …
بهنام گفت نه! بیلبورد رو ببین!
به نظرم کلا رانندگی برای مارکترها کار عاقلانه‌ای نیست، یه چشمت به خیابونه یه چشمت به بیلبوردها و …
هر کدوم رو که می‌بینی، هزارتا سوال برات ایجاد می‌شه! خودت رو می‌ذاری جای اون تیم، ازش ایراد می‌گیری، پیشنهاد می‌دی! برای آدمایی که کنارتند توضیحشون می‌دی و …
اما راستش در انتهای همه این‌ها ته دلت کیف می‌کنی! از خلاقیت همکارات، از پیشرفت صنعت و حرفه‌ات! از اینکه با افکار آدم‌ها بازی می‌کنی!
این تیزینگ هم جالب بود! تهدید یا هشدار؟ نمی‌دونم! اما رنگ و نوع پیام، باعث می‌شه بخوام حدس بزنم این تیزینگ متعلق به یک استارتاپ پیشرو و ساختار شکنه!

فاز اوپنینگ کمپین بیمه دات کام

چیزی از شروع نمایش بیلبوردهای تبلیغاتی بیمه دات کام نگذشته بود که انتشار یک تصویر که در فضای لینکدین وایرال شد، واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشت.

رضا مهدوی تصویری را که در صفحه لینکدین خود منتشر کرد که به نوعی بازاریابی اجایل ازکی محسوب می‌شود. ابتدا بسیاری تصور کردند که این طرح به صورت بیلبوردهای تبلیغاتی توسط ازکی به نمایش درآمده، اما کمی بعد مشخص شد که این طرح واقعی نیست.

اجایل ازکی

امیر ابراهیمی در واکنش به این تصویر نوشت:

بیمه دات کام پس ۱۰ روز از تیزینگ تبلیغات محیطی خودش بلاخره از برندش رونمایی کرد و پس از گذشت ۲ روز از اوپنیگ این کمپین تصویری در سوشال مدیا ترند شد که نشون دهنده مصادره کامل کمپین بنفع ازکی می باشد
نمونه این رقابت رو تو کمپین ها قبلتر بارها دیده بودیم
مثل جاباما و شب بنظر منکه این نوع رقابت و… خیلی میتونه جذاب و بحث بر انگیز باشه
اما بشرطی که کمپین رو با مدیریت درست بری جلو
و اوپنیگ جذابی داشته باشی وگرنه حریف بازیو میبره

عزال ساوجبلاغی نیز با انتشار پستی در لینکدین اینگونه واکنش نشان داد:

۱. کار ازکی نمونه برندینگ و بازاریابی اجایله. قبلا هم در بیزنس‌های دیگه رخ داده.

۲. تحلیل موفقیت این واکنش به اطلاعاتی نیاز داره:

آیا «سهم بازار» و شاخص top of mind بیمه دات کام نزدیک به ازکیه؟ در این صورت این واکنش اجایل ازکی، به نفع بیمه‌دات‌کام نبوده.

آیا بیمه‌دات‌کام در این دو شاخص فاصله زیادی از ازکی دارن؟ بنابراین این واکنش ازکی، به نفع بیمه‌دات‌کام می‌شه؛ چون در پوزیشنینگ بیمه‌دات‌کام کمک شده. در این سناریو، بهتره بیمه‌دات‌کام به این بازی ادامه بده.

خلاقیت هایی که برانگیخته شد

امین پارسا با یک طرح خلاقانه دیگر ذهن ها را به سمت برند اسنپ بیمه برد تا سهم این برند هم از این کمپین مشخص شود.

او در صفحه لینکدین خود نوشت:

+ نه، می‌دونم ازکی بخرم
+ از اسنپ‌بیمه دیگه!

امروز داشتیم با جمال الدین رمضانی درباره‌ی این ماجرا حرف می‌زدیم و یهو این ایده به ذهنمون رسید!
البته که این ایده‌ی شخصی خودمونه و نه بیشتر :))

احمدرضا مظفری نیز با انتشار تصویری دیگر سهم بیمه بازار را هم مشخص کرد.

– ازکی میدونی؟
مهم نیست 🙂

گفتم تا بساط دیس و دیس‌بازی بین اپلیکیشن‌های بیمه به راه هست منم از طرف بیمه‌بازار یه جوابی بدم!

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان