سورن پلاس با موتور ارزان و ضعیف به دست مشتریان می رسد

سورن پلاس-کاماپرس
ژیوار

رسانه‌ها از دست بردن گروه صنعتی ایران خودرو در سامانه 60 هزار مشتری سورن پلاس و تغییر کد این محصول خبر داده‌اند. این دستکاری مربوط به تحویل سورن پلاس با موتور ایکس یو 7 پی به جای ای اف 7 است.

به گزارش کاماپرس، ایران خودرو به مشتریان سورن پلاس وعده تحویل این اتومبیل با موتور ای اف 7 را داده بود که در حال حاضر آن را با موتور ایکس یو 7 پی به دست مشتریان می‌رساند. این اقدام نوعی تقلب گسترده است که علاوه بر اعتراض مردم، واکنش مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت را هم در بر داشته است. اخیرا هم یک مقام عالی قضایی اعلام کرده است که در حال بررسی پرونده هستند. در صورتی که تخلف ایران خودرو اثبات شود، قوه قضائیه برای گرفتن حقوق مردم برخورد لازم را خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر کارشناسی درباره تقلب در تحویل سورن پلاس

به نقل از گسترش نیوز، جمال علیزاده قمشه‌ای، کارشناس اقتصادی صنایع بزرگ، بیان کرد؛ ایران خودرو در طرح 1401 متعهد به تحویل سورن پلاس با موتور ای 7 شده بود. اما اکنون و با فرارسیدن زمان تحویل، سامانه مشتریان را دستکاری و با ثبت کد جدید، نوع موتور را به ایکس یو 7 پی تغییر داده شده است.

دریان سفر امید

علیزاده اعلام کرده است موتور ایکس یو 7 از ای اف 7 قدیمی‌تر و ارزان‌تر است. ایران خودرو ادعا می‌کند که موتور بهتری روی سورن پلاس نصب کرده است که ادعای صحیحی نیست. مشتریانی که اطلاعات فنی کافی درباره خودرو سورن پلاس ندارند، متوجه این مشکل نشدند. بعد از رسانه‌ای شدن این خبر و ارائه گسترده آن، این تخلف علنی شد.

به گفته این کارشناس، نکته جالب توجه آن است که خودرو سورن پلاس همچنان با این تخلف در حال تولید و عرضه است!

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودرو
فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان