رضا عطاران؛ ناکامی بزرگ یک سوپراستار

فیلم قیف-کاماپرس
ژیوار

فیلم تازه محسن امیریوسفی با نقش آفرینی رضا عطاران حواشی زیادی به پا کرده است. این فیلم که انتظار می‌رفت گیشه را یک تکان اساسی بدهد و رقابت ایجاد کند در همان ابتدا ناکام شد و نقدهای زیای را به سمت خود کشید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از منتقدان فیلم معتقد هستند اگر ترکیب سازندگان این فیلم متفاوت از آنچه اکنون است بود شاید این همه نقد سمت این فیلم روانه نمی‌شد. چرا که عملکردها گاهی با آنچه ادعا می‌شود متفاوت از آب در می‌آید و این فیلم از آن دسته است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

رضا عطاران، محســن امیریوســفی و سعید ملکان! این سه نام توقع مخاطب از خروجی را بالا میبرند. عطاران یکی از پرچمداران بالامنازع گیشه است و بین مخاطبان از محبوب خاصی برخوردار است و امیریوسفی و ملکان هم، چهره‌های جدی در زمینه سینمای مستقل هستند.

زمانی که پیش‌خبر فیلم «قیف» منتشر شد،  مخاطبان عام با حضور عطــاران در فیلمی تازه خوشحال شدند و سینمادوستان حرفه‌ای‌تر هم به امیدوار بودند بعد از سال‌ها دوری امیریوسفی و ملکان با یک فیلم کمدی قوی به بازار برگردند و آنچه این روزها روی پرده است توهینی به مخاطب و علاقمندان به حساب می‌آید. با این حال آنچه مشخص است، قیف بسیاری از مخاطبان خود را عصبانی کرده است.

فیلم قیف-کاماپرس

دریان سفر امید

روزنامه هفت صبح در گزارشی جالب انواع مواجهه مردم و مخاطبان با این فیلم را بررسی کرده است.

قیف به هیچ‌کس توصیه نمی‌شود

واکنش گروه اول این است که این فیلم را به دیگران توصیه نمی‌کنند و می‌گویند اصلا آن را نبینید.

برخی از کاربران نوشته‎اند که منتظر بودند تا قسمت ثبت نظرات این فیلم باز شود تا دیگران را از دیدن فیلم منصرف کنند. آنها نوشته‌اند که وقت و پول خود را برای دیدن این فیلم به هدر ندهید. مخاطب دیگری در رابطه با این فیلم نوشته است که اصلا آدم سختگیری نیست اما به خاطر حضور رضا عطاران این فیلم را انتخاب کردیم اما فیلم فاجعه بود.

فیلم‌های دیگر بهتر هستند

برخی دیگر از مخاطبان این چنین به فیلم سینمایی قیف واکنش نشان دادند.

«در یــک جمله خالصه بگم، این فیلم باعث میشــه شــما فکر کنید ویلای ســاحلی فیلم بســیار خوبیه!» یا «واقعا اگر برای پول و وقتتون ارزش قائل هســتید، به تماشای این فیلم نروید. یک فیلم به شــدت ضعیف و بدون داســتان مشــخص با کلی صحنه‌های بی‌محتوا و سبک که امکان تحمل کردن و نشستن داخل سالن رو بعد از 20دقیقه از هر آدمی میگیره ضعیفترین فیلم ســینمایی ایرانه با اختــلاف!»

در این میان اما تمام نظرات هم به این تند و تیزی نبود و برخی دیگر با جمله‌هایی چون «عالی نبود؛ ولی انقدر هم افتضاح نبود که داره کوبیده میشه.» نظر خود را در مورد این فیلم اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

نقش عطاران در نگارش فیلم و سوالات مخاطبان

در این میان گروهی از مخاطبان هم بر سر این موضوع اتفاق نظر داشتند که اصلا چرا رضا عطاران در نگارش فیلنامه این فیلم شرکت داشت. برخی به عطاران انتقاد کردند که بهتر است نویسندگی را رها کند و به همان بازیگری ادامه دهد. گروهی دیگر هم به کارگردانی نقد داشته‌اند و اینکه در برخی سکانس‌ها لازم بود برداشت دوباره صورت بگیرد، مخصوصا قسمت‌های تپق زدن بازیگران اما این اتفاق رخ نداده بود.

یکی دیگر از مخاطبان نیز خطاب به عطاران نوشته است که ما هنوز سریال‌های ماه رمضان شما را به یاد داریم و به عشق شما به سینما رفتیم اما ناامید شدیم.

انتهای پیام

بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان