کاهش رشد قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران

ژیوار

سرعت رشد ماهانه قیمت مسکن در مناطق جنوبی تهران نسبت به منطقه‌های شمالی کمتر از نصف شد. پیش از ماه‌های گذشته و در دوره‌هایی که همچنان تقاضای سرمایه‌ای مشغول خرید در بازار مسکن تهران بود، بیشتر جهش قیمتی مسکن در مناطق جنوبی اتفاق افتاد.

به گزارش کاماپرس، تابستان امسال با ثبات نسبی و آرامش معاملاتی، مناطق جنوبی نشان دادن که امکان بازگشت به سطح نرمال قیمتی را دارند. طبق آمار و اطلاعات موجود، میانگین رشد ماهانه قیمت مسکن برای مناطق یک تا پنج تقریبا دو درصد برآورد شد. همین شاخص برای مناطق 9 تا 20 به 0.8 درصد رسید. در صورتی که شوک مثبت قیمتی در بازار مسکن اتفاق نیفتاد، احتمالا قیمت واقعی در ماه‌های آینده رشد منفی خواهد داشت. به نظر کارشناسان و فعالان، رشد قیمتی منفی برای مناطق جنوبی شهر تهران با شدت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

درباره مناطق جنوبی تهران و میانگین قیمت مسکن در آن‌ها بیشتر بدانید

مناطق 15 تا 19 محدوده جنوب شهر تهران را شکل می‌دهند. این مناطق ترکیبی از محله‌های قدیمی و سنتی پایتخت است که قیمت کمتری نسبت به دیگر محله‌های تهران دارند.

دریان سفر امید

نرخ منازل مسکونی در این مناطق هم به طور میانگین از بالاشهر تهران کمتر است. با توجه به ویلایی یا آپارتمانی بودن خانه‌ها، متراژ، سال ساخت، دسترسی و … قیمت مسکن در مناطق جنوبی شهر تغییر می‌کند.

در حال حاضر متوسط قیمت هر مترمربع از منازل مسکونی در جنوب شهر تهران بالای 50 میلیون تومان است که تقریبا 35 تا 40 میلیون تومان کمتر از میانگین نرخ شهر است.

انتهای پیام

فروشگاه اینترنتی فرنا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان