تجربه تفریحات خاص و بازدید از جاذبه های عجیب در تور کویر ابوزید آباد

آریاک سفر

تور کویر ابوزید آباد یکی از جذاب‌ترین تورهای طبیعت‌گردی مربوط به کاشان است که در آن ترکیبی از تفریحات خاص و متنوع همراه با جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد را می‌توان تجربه کرد. در نزدیکی کویر ابوزید آباد شهرها و روستاهای مهم و جذابی واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. بهترین زمان برای سفر به این منطقه جذاب در فصل‌های پاییز و زمستان است.

کاماپرس در این گزارش، تفریحات و جاذبه‌های گردشگری متنوع در تور کویر ابوزید آباد را معرفی می‌کند.

آفرودسواری در تور کویر ابوزید آباد

آفرودسواری یکی از هیجان انگیزترین تفریحات تور کویر ابوزید آباد است که هم با ماشین شخصی و هم با ماشین کرایه‌ای می‌توان آن را تجربه کرد. البته برای این منظور باید ماشین شاسی بلند داشت. در نزدیکی کاروان‌سرای صفوی، افرادی را می‌توان دید که ماشین آفرود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. رانندگی با سرعت بالا بر روی تپه‌های شنی این کویر یکی از خاطرات فراموش نشدنی آن است.

موتورهای چهارچرخ کویر

در این منطقه موتورهای چهارچرخ جذابی وجود دارند که بزرگ هستند و رانندگی با آن‌ها کار سختی نیست. در این موتورها امکان سوار شدن به صورت تنها و یا با دوستان وجود دارد و اغلب گردشگران برای بالا رفتن از تپه‌های این کویر از آن استفاده می‌کنند.

دریان سفر امید

گردش در اطراف کویر ابوزید آباد

یکی از بهترین تجربه‌هایی که گردشگران در سفر به این کویر می‌توانند داشته باشند، قدم زدن بر روی شن‌ها و بالا رفتن از تپه‌های کوتاه آن است. این کویر، سکوت محض و آرامشی خاص دارد که باعث می‌شود تمام انرژی‌های منفی از بین بروند. گردشگران در تور کویر ابوزید آباد اغلب پابرهنه راه می‌روند و با داخل شدن پا به لایه‌های پایین‌تر شن، از خنکای آن لذت می‌برند.

تجربه متفاوت عکاسی

عکاسی در تور کویر ابوزید آباد امکان ثبت خاص‌ترین مناظر را فراهم می‌کند و بسیاری از گردشگران لحظه‌های بسیاری را در آن شکار می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین تصاویری که در این منطقه می‌توان عکاسی کرد، لحظه غروب خورشید است. همچنین در صورت داشتن دوربین با کیفیت، آسمان شب نیز تصاویر فوق العاده‌ای خواهد داشت.

شترسواری با مردم محلی

یکی از تفریحاتی که در تور کویر ابوزید آباد نباید از دست داد، شترسواری است. مردم محلی این منطقه، شترهای خود را کرایه می‌دهند و گردشگران می‌توانند با توجه به راهنمایی‌های ساربان‌ها سوار این موجودات نازنین شوند. شترها قد بلندتری نسبت به بسیاری از چهارپایان دیگر دارند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز را رقم می‌زنند.

شبی به یادماندنی در کویر ابوزید آباد

در کویر ابوزید آباد امکان تجربه شبی آرامش بخش همراه با آتش و موسیقی وجود دارد. در این سفر تعداد زیادی از افراد دور یکدیگر جمع می‌شوند و بازی‌های دسته جمعی را تجربه می‌کنند. همچنین نگاه کردن به آسمان و دیدن میلیون‌ها ستاره می‌تواند هر کسی را شگفت‌زده کند. در این سفر حداقل باید یک بار شب پرستاره را تجربه کرد.

منطقه بکر و زیبای چاه عروس

منطقه چاه عروس، مجموعه‌ای از تپه‌های ماسه‌ای است که با کندن آن‌ها می‌توان به آب شیرین رسید. در این ناحیه بیابانی نخلستان‌ها و مزارع هندوانه زیادی را می‌توان دید که بدون آبیاری و به شکل دیمی سبز می‌شوند.

قلعه کرشاهی یا گهر شاهی

این قلعه که در بین مردم بومی با نام قلعه کر شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های نزدیک ابوزید آباد است. این سازه در قدیم متعلق به سردار حسین کاشی بوده است و در آن قناتی منسوب به پادشاه وجود داشت. معماری تدافعی و بومی این بنا قابل توجه است و مساحت آن به 4 هزار متر مربع می‌رسد. همچنین، بسیاری معتقدند که ساخت این قلعه قبل از اسلام اتفاق افتاده است و بعد از ارگ بم دومین بنای بزرگ خشتی شناخته شده در ایران است.

کوه یخاب در ابوزید آباد

از دیگر دیدنی‌هایی که در تور ابوزید آباد می‌توان از نزدیک لمس کرد، کوه یخاب نام دارد. این کوه با ارتفاع 1800 متری، یک چشمه زیبا در قله خود دارد و یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در بین کوهنوردان است. همچنین این ناحیه به عنوان پناهگاه حیات وحش نیز شناخته می‌شود و در آن انواع موجودات مانند سیاه گوش، یوزپلنگ، گربه وحشی، گربه شنی و پرندگان شنی زندگی می‌کنند.

بازدید از روستای ابیانه

در نهایت، اگر بخواهیم یکی از روستاهای محبوب این منطقه را معرفی کنیم، باید به روستای ابیانه اشاره کنیم. این روستا بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است و بعنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی تور ابوزید آباد شناخته می‌شود. در این منطقه، معماری‌های بومی حفظ شده‌اند و به همین جهت در لیست آثار ملی کشور نیز می‌توان نام آن را دید. قدمت این روستا به 1500 سال قبل می‌رسد.

تجربه‌ای متفاوت از تور ابوزید آباد با «اکوتور»

گروه طبیعت‌گردی «اکوتور» یکی از مجموعه‌های متخصص و باتجربه طبیعت‌گردی در ایران است. این مجموعه سعی دارد تا مناطق اصیل و دیدنی ایران را به گردشگران معرفی کند و برنامه‌های مسافرتی متنوعی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. گردشگران بدون نگرانی و با ایمنی کامل می‌توانند در تورهای 1 تا چند روزه این گروه شرکت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای «اکوتور» می‌توانید از سایت این مجموعه با آدرس www.tabiattour.ir  دیدن کنید و یا با تلفن 02133200595 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : اکوتور
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان