چرم طبیعی را چگونه تمیز کنیم

تمیز کردن چرم_کاماپرس
آریاک سفر

کیفیت و دوام بالا از ویژگی‌های بارز محصولات چرمی هست. ماندگاری بالای این محصولات در عین دوام و زیبایی باعث روی آوردن بسیاری از افراد به خرید این نوع محصولات شده است؛ اما اگر اصول مراقبتی و نگهداری از این محصولات چرم به درستی رعایت نشود، ممکن است عمر مفید محصولات چرم و کیفیت آنها پایین بیاید.

به گزارش کاماپرس استفاده از واکس از بهترین و مرسوم‌ترین روش‌های براق کردن چرم است. واکس‌ها علاوه بر اینکه زیبایی چرا را افزایش می‌دهد، از خشک شدن آن نیز جلوگیری می‌کند؛ اما باید با انواع واکس مناسب برای محصولات مختلف و روش صحیح استفاده از واکس هم آشنا باشید.

نکات مهم در نگهداری چرم

  1. برای آویزان کردن لباس‌ها چرمی از آویزهای پهن استفاده کنید، زیرا چرم بسیار حالت پذیر است وهرگز از میخ چوبی و یا فلزی برای آویزان کردن محصولات چرمی استفاده نشود.
  2. برای مراقبت و نگهداری لباس‌های چرمی از کاورهای پارچه‌ای و نخی استفاده کنید و از قرار دادن لباس چرمی در کاور پلاستیکی و نایلونی خودداری کنید.هیچ‌وقت لباس چرمی را در کاور پلاستیکی و نایلونی قرار نگه‌داری نکنید زیرا چرم عرق می‌کند و همین موضوع سبب آسیب رسیدن به آن می‌شود.
  3. هرگز از واکس‌های پارافین‌دار استفاده نکنید.
  4. چرم را بیش از 8 ساعت در مقابل نور خورشید قرار ندهید به‌خصوص اگر چرم رنگی باشد، نور خورشید رنگ آن را از بین می‌برد.
  5. چرم به‌صورت کامل ضد آب نیست. اگر چرم به شکل %100 ضد آب ساخته شود قسمتی از خواص طبیعی خود را از دست می‌دهد به همین دلیل اکثر چرم‌ها براثر برف و باران شدید و در بلندمدت ممکن است آسیب ببینند یا تغییر شکل بدهند. برای بالا بردن مقاومت چرم در برابر برف و باران، می‌توانید اسپری ضدآب کننده چرم استفاده کنید.
  6. در زمان خرید سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید دقیقاً سایزتان باشد کوچک یا بزرگ بودن سایز محصول چرم در بلندمدت باعث از شکل افتادن آن می‌شود.

تمیز کردن چرم_کاماپرس

روش‌هایی برای تمیز کردن چرم

صابون یا شامپو بچه

در این روش از کمی صابون یا شامپو بچه استفاده می‌شود. برای این کار آن را با آب گرم مخلوط‌کنید. اگر چرم خیلی کثیف است، استفاده از چند قطره سرکه به تمیزی بیشتر کمک می‌کند. این ترکیب نرم‌کننده و تمیزکننده محصول چرمی شما باعث می‌شود از آن در برابر لکه‌های جدید محافظت شود.

روغن‌زیتون و لیمو

استفاده از روغن‌زیتون یا روغن گردو و نارگیل یا هر روغن دیگر گیاهی فقط برای غذاها کاربرد ندارد، بلکه ترکیب روغن‌های گیاهی با آب‌لیمو، تمیزکننده بسیار خوبی برای چرم است. آن را به کمک پارچه تمیزی به‌آرامی روی وسیله موردنظر چرم بمالید تا مرطوب شود. سپس با استفاده از پارچه تمیز دیگری این محلول را پاک‌کنید.

تمیز کردن چرم_کاماپرس

دریان سفر امید

سرکه سفید و آب مقطر

در این روش، از ترکیب مساوی سرکه سفید و آب مقطر استفاده می‌شود. بهتر است این محلول، به کمک پارچه میکروفیبر و به آرامی روی چرم کشیده شود تا وقتی آن را مرطوب کند. بجای سرکه سفید می‌توانید از سرکه سیب هم استفاده کنید.

صابون کاستیل

صابون گیاهی کاستیل، کاملاً طبیعی و فاقد مواد شیمیایی است. برای استفاده از این صابون برای پاک کردن محصولات چرم آن را به نسبت یک به پنج با آب مخلوط کنید. سپس با پارچه نرمی که به این محلول آغشته شده و به‌آرامی روی چرم بکشید. این صابون حاوی روغن‌زیتون است که باعث مرطوب شدن چرم هم می‌شود.

پاک‌کننده‌های مخصوص تمیز کردن چرم

روش استفاده از پاک‌کننده‌های چرم موجود در بازار به این صورت است که چند قطره از آن را به آب اضافه و مانند سایر روش‌های گفته‌شده، با یک پارچه تمیز روی محصول چرمی بکشید. بعدازآن با استفاده از مخلوط آب و صابون مخصوص چرم، باقی لکه‌ها را نیز تمیز کنید.

صابون و مواد شوینده ملایم

برای لکه‌های چسبناک، ابتدا با لبه قاشق آن را بردارید و بعد با پارچه‌ آغشته به صابون یا هر ماده پاک‌کننده دیگری، با حرکات دایره‌ای کوچک لکه را پاک‌کنید. بااستفاده از یک پارچه تمیز آغشته به محلول آب گرم و صابون بچه یا صابون چرم به‌راحتی می‌توانید لکه‌های غیرچسبناک را از روی محصولات چرمی پاک کنید. دقت داشته باشید که خیس بودن پارچه سبب ایجاد لکه روی چرم می‌شود؛ بنابراین فقط مرطوب بودن پارچه کافی است.

الکل

برای تمیز کردن لکه‌های سختی مانند لکه جوهر، از پنبه آغشته به الکل می‌توان استفاده کرد. الکل را فقط روی قسمتی از چرم که لکه دارد بریزید و برای رفع الکل باقی‌مانده از محلول آب و مایع شوینده مناسب استفاده کنید.

تمیز کردن چرم_کاماپرس

فروشگاه اینترنتی چرم پرسیس، ارائه‌دهنده انواع محصولات چرمی ازجمله، کیف، کفش و اکسسوری های جذاب است. طرفداران محصولات چرم اصل، می‌توانند با اطمینان نسبت به اصالت کالاها و چرم بکار رفته در آن، از این فروشگاه خرید کنند. تحویل کالا در منزل و پشتیبانی 24 ساعته هنگام خرید و پس از تحویل محصول از ویژگی‌های این سایت است. از دیگرمزیت‌های این مجموعه، امکان خرید قسطی اجناس موجود در سایت است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت محصولات چرم پرسیس و خرید آن‌ها می‌توانند به وب‌سایت https://persisleather.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن 28421139-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
سفریار آریا
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان