تجربه سفری ماجراجویانه با ویزای شرق آفریقا

ویزای شرق آفریقا - کاماپرس

این روزها کشورهای شرق آفریقا از پرطرفدارترین مقاصد برای مسافران ایرانی است. با افزایش تبادلات تجاری و توریستی با کشورهای شرق آفریقا نیز تردد ایرانیان به این کشورها افزایش پیداکرده و درخواست برای اخذ ویزای کشورهای شرق آفریقا زیادتر شده است.

به گزارش کاماپرس برای ورود به اکثر کشورهای شرق آفریقا برای ایرانیان باید ویزا صادر شود. البته بعضی از کشورهای شرق آفریقا ویزا را در بدو ورود در خود کشور صادر می‌کنند، اما افرادی هستند که می‌خواهند از قبل ویزا داشته باشند تا با اطمینان سفر خود را شروع کنند.

بیشتر بخوانید

سفارت کشورهای شرق آفریقا در تهران

تنها کشوری از شرق آفریقا که در ایران سفارت دارد، کشور کنیا است؛ اما کشورهای توریستی شرق آفریقا علاوه بر کنیا، شامل تانزانیا، اوگاندا و ماداگاسکار هستند. در صورت داشتن ویزای شرق آفریقا از کنیا یا اوگاندا هم می‌توانید به رواندا سفر کنید.

بهترین فصل سفر به شرق آفریقا

معمولاً بهترین زمان سفر به کشورهای شرقی آفریقا از اواسط بهار تا انتهای تابستان است. در قسمت شرقی این قاره به دلیل وجود کوه‌ها، آب‌وهوای کوهستانی غالب است و مهم‌ترین کوه این منطقه «کلیمانجارو» (Mount Kilimanjaro) است. این کوه جزو قله‌های هفتگانه دنیا به حساب می‌‌آید. این کوهستان نقش مهمی در آب‌وهوای قاره آفریقا دارد. به دلیل اینکه از ورود ابرها از اقیانوس هند به مناطق شرقی این کوهستان جلوگیری می‌شود، باران و برف زیادی در شرق این منطقه کوهستانی می‌بارد.

دریان سفر امید

ویزای شرق آفریقا_کاماپرس

 واحد پول کشورهای شرق آفریقا

کشورهای شرق آفریقا واحد پول‌های متفاوتی دارند، برای مثال واحد پول کشور کنیا شیلینگ است؛ اما در تمامی این کشورها می‌توانید از دلار یا یورو استفاده کنید.

انواع ویزای شرق آفریقا

کشورهای شرق آفریقا ویزای توریستی، ویزای تجاری و ویزاهای چند بار ورود صادر می‌کنند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شرق آفریقا

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شرق آفریقا شامل پارک‎های ملی این کشورها مانند پارک ملی سامبورو و اقوام ماسای مارا، شهر نایروبی، سواحل زنگبار، درختان بااوباب و لمورهای ماداگاسکار هستند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آفریقا حیوانات غول‌پیکر فیل، کرگدن، شیر، پلنگ و گاومیش است.

ویزای شرق آفریقا_کاماپرس

نکات مربوط به ویزای کشورهای شرق آفریقا

بهتر است قبل از برنامه‌ریزی سفر به زمان‌بندی صدور ویزا توجه کنید، گاهی اوقات اتفاق می افتد که مثلا زمان دریافت ویزای تانزانیا بیشتر از دو ماه طول بکشد. البته بعضی از کشورهای شرق آفریقا برای درخواست ویزا نیاز به دعوت‌نامه دارند.البته ویزای کشورهای کنیا، اوگاندا و رواندا در مجموع  یک ویزا با مجوز عبور به هر سه کشور صادر می‌شود. ویزا کشور ماداگاسکار در بدو ورود به فرودگاه صادر می‌شود و نیازی به اخذ ویزا از قبل نیست.

ویزای شرق آفریقا_کاماپرس

ویزای شرق آفریقا به چه مدارکی نیاز دارد؟

تکمیل فرم درخواست ویزای کنیا، تصویر گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)، یک قطعه عکس 6*4، رزرو بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل، پرداخت 150 دلار

لازم است بدانید که برای گرفتن ویزای الکترونیک کنیا، نیاز به مراجعه حضوری به سفارت کنیا نیست؛ و همه مراحل به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. بهتر است حداقل 14 روز قبل از سفر اقدام برای گرفتن ویزا کنیا را شروع کنید. ویزای کنیا یک‌بار ورود است ولی با اخذ ویزای شرق آفریقا می‌توانید هرچند باری که بخواهید در حوزه این سه کشور رفت آمد کنید. صدور ویزا 5 تا 7 روز کاری طول می‌کشد. اعتبار ویزای کنیا سه ماهه است ولی مدت اقامت برای ویزای گردشگری 30 روزه حساب می شود. جالب این است که مدارک موردنیاز برای ویزای کنیا به ترجمه نیاز ندارند. به خاطر داشته باشید که ویزای توریستی برای گردش و مسافرت تفریحی ارائه می‌شود؛ بنابراین شما با داشتن این ویزا نمی‌توانید در کشور موردنظر کارکنید یا هرگونه فعالیت اجتماعی دیگری داشته باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان