۵ نکته ضروری درباره شارژ کردن و شارژر دسته ps4

آریاک سفر

دسته بازی از بخش‌های مهم در کنسول‌ بازی بوده که بدون آن بازی کردن امکان‌پذیر نیست. در کنسول‌های قدیمی دسته‌ها به صورت سیم‌دار بودند که نیازی به باتری نداشتند و به محض اتصال به دستگاه امکان کار با آن‌ها فراهم بود اما در کنسول‌های بازی جدید مانند ps4 دسته‌ها به صورت بی‌سیم طراحی شدند تا افراد عملکرد بهتری حین بازی از خود نشان دهند. دسته‌های کنسول ps4 دارای باتری هستند و با هر بار شارژ کامل باتری، برای مدت زمانی مشخصی، قابل استفاده خواهند بود. استفاده از شارژر دسته ps4  کار چندان سختی نیست اما نکات مهمی در مورد این کار وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه نکنید، دسته آسیب دیده و دچار خرابی می‌شود.

کاماپرس در این مطلب به بررسی ۵ نکته ضروری درباره شارژ کردن و شارژر دسته ps4 می‌پردازد.

انواع روش‌های استفاده از شارژر دسته ps4

دسته ps4 دارای یک باتری داخلی بوده که انرژی لازم برای کار با دسته و بازی را فراهم می‌کند. این باتری قابل شارژ بوده و ظرفیتی مشخص دارد که پس از اتمام ظرفیت‌اش، خاموش شده و تا زمان شارژ مجدد قابل استفاده نخواهد بود. باتری دسته ps4 به صورت داخلی طراحی شده و به راحتی قابل تعویض نیست؛ در نتیجه امکان برداشتن و جابه‌جایی باتری وجود ندارد و باید به خوبی از آن مراقبت کنید. شارژر دسته ps4، دو نوع مستقیم با کنسول اصلی بازی و با شارژر موبایل دارد اما برای حفظ سلامت دسته و جلوگیری از خرابی باتری، تا حد امکان از روش اول استفاده کنید.

شارژ کردن با سیم و اتصال مستقیم به ps4

برای استفاده از این روش به یک سیم USB نیاز داریم چراکه پورت شارژ از سر دسته Micro USB و سر دیگر آن USB است. دسته تا زمانی شارژ می‌شود که کنسول روشن باشد، در واقع به محض خاموش کردن کنسول، شارژ دسته هم متوقف خواهد شد. زمانیکه کنترلر را به شارژر دسته ps4 متصل می‌کنید، چراغ دسته به رنگ زرد در می‌آید که چشمک می زند؛ وقتی دسته کامل شارژ شد این چراغ چشمک زن خاموش شده و شما می‌توانید از شارژ شدن دسته مطلع شوید. برای اطلاع از وضعیت شارژ همچنین می‌توانید به منوی مخصوص در تنظیمات کنسول بازی مراجعه کنید؛ دکمه Ps را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا نمایشگری روی صفحه ظاهر شده و از وضعیت شارژ مطلع شوید.

دریان سفر امید

استفاده از شارژر موبایل

پورت شارژر دسته ps4 از نوع USB بوده که با بیشتر شارژ‌رهای موبایل سازگاری دارد؛ در نتیجه امکان متصل کردن دسته به آن وجود دارد. البته استفاده از این روش احتمال بروز هرگونه اتفاقی را نیز فراهم می‌کند‌. دسته ps4 برای اتصال مستقیم به برق طراحی نشده و در صورتی که دچار نوسان برق شود، احتمال سوختن و از کار افتادن‌اش وجود دارد. از طرف دیگر شارژرهای مختلف، ظرفیت‌های متفاوتی دارند که ممکن است با ظرفیت باتری دستگاه همخوانی نداشته باشد و با استفاده از آن، فشار زیادی به دسته و باتری وارد شود. در صورت استفاده از شارژر دسته ps4 با این روش حتما این کار را با باتری 1000 یا 2000 میلی‌آمپر انجام دهید تا فشاری به دسته وارد نشود.

استفاده از شارژر دسته ps4  در حالت استندبای

اگر قصد بازی با دستگاه را ندارید و صرفا برای شارژ کردن دسته آن را روشن نگه داشته‌اید، باید دستگاه را در حالت استندبای قرار دهید تا تنها دسته شارژ شده و آسیبی به دستگاه وارد نشود. برای ورود به این حالت ابتدا باید به تنظیمات کنسول رفته و گزینه Power Save Settings را انتخاب کنید. سپسSet Features Available in Reset mode را انتخاب کرده و بعد از آن Supply Power To USB Ports را فعال کنید تا دستگاه در حالت استندبای قرار گیرد. در این حالت دستگاه صرفا مشابه شارژر دسته ps4 عمل کرده و برقی منطقی با ولتاژ مناسب را برای شارژ دسته فراهم می‌کند.

مدت زمان لازم برای استفاده از شارژر دسته ps4

مدت زمان استفاده از شارژر دسته ps4 به اینکه شارژ دسته چقدر خالی باشد، بستگی دارد. شارژ دسته ps4 اگر دسته به صفر نزدیک باشد، با استفاده از کنسول بازی حدودا ۲ ساعت و با شارژ موبایل کمتر از 2 ساعت زمان می‌برد. البته این موضوع به مسائلی مانند سلامت باتری نیز بستگی دارد چراکه اگر باتری دچار آسیب‌دیدگی شده باشد احتمال دیرتر شارژ شدن آن وجود دارد.

خرید شارژر دسته  ps4 از “فروشگاه اینترنتی اهوراشاپ”

در اهوراشاپ می‌توانید از بین هزاران کالا و صدها برند متنوع و معتبر در حوزه‌های مختلف مانند موبایل، تبلت، کامپیوتر، ساعت هوشمند، پاور بانک، لپ تاپ، هدفون، اسپیکر، لوازم علمی آموزشی، قطعات الکترونیک، انواع ابزار، کنسول بازی و … خرید خود را انجام دهید. این مجموعه با تضمین ۷ روز بازگشت رایگان کالا به شما اطمینان خاطر می‌دهد تا تجربه خوبی از خرید اینترنتی با آسودگی هر چه بیشتر داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه می‌توانید با شماره تلفن 02155461984 تماس گرفته یا برای تسهیل فرآیند ارتباط و خرید شارژر دسته ps5 به وبسایت https://ahourashop.ir  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اهوراشاپ
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان