روایتی از فیل فیدیبو

روایتی از ری برند فیدیبو
ژیوار

فیدیبو پس از 10 سال طی مراسمی از هویت جدید بصری خود رونمایی کرد. لوگوی جدید روایتی تازه و متفاوت است از آنچه فیدیبو بر اساس آن بنیان گذاری شد.

به گزارش کاماپرس، مریم خدادوستان، مدیر برند فیدیبو در خصوص انتخاب فیل فیدیبو گفت: فیل را انتخاب کردیم زیرا هوش، امیدواری و فروتنی را نمایان می‌سازد. اما این انتخاب با واکنش های متفاوت بسیاری از علاقه مندان به این برند نام آشنا همراه بود. برخی این تغییر را فقط در هویت بصری دانسته‌اند و عده ای دیگر از جمله مجید قاسمی، بنیان گذار فیدیبو آن را بی‌ارتباط و نادرست عنوان کرده‌اند.

ری برند فیدیبو

مجید قاسمی در صفحه لینکدین خود، فیل فیدیبو را اینگونه روایت کرد:

فیلی که روی «فیروزان» دوست داشتنی نشست ـ یادداشتی برای ثبت در تاریخ

دریان سفر امید

در سال نود و یک و با حمایت پدرانه مهدی فیروزان، اولین پلتفرم کتاب الکترونیک فارسی را به همراه یک تیم دوست‌داشتنی‌ و سخت‌کوش ساختم.
در آن سال‌ها به اندازه امروز کسی از استارت‌آپ و اکوسیستم استارت‌آپی چیزی نمی‌دانست و angel investor بودن هم کاری عجیب و عنوانی تهی از هر نوع پز و افاده‌ بود، اما مهدی فیروزان در قامت بهترین «سرمایه‌گذار فرشته» ظاهر شد. به جرات می‌توانم بگویم او در آن روزها حتی به مراتب بهتر از سرمایه‌گذارانی بود که اخیرا در آمریکای شمالی ملاقات کرده‌ام. او پدرانه به من فرصت تحقق رویاهایم را بخشید و برای من که از جنوب شهر می‌آمدم و این «شانس» همه‌ی چیزی بود که آن روزها داشتم، حمایت بزرگوارانه مهدی فیروزان فارغ از موفقیت و عدم موفقیت آینده این استارت‌آپ، برایم مستحق پاسداشتی آنی می‌نمود و«نام» استارت‌آپ تنها چیزی بود که آن روزها داشتم. پس به پاس این بزرگی و به صورت کاملا داوطلبانه ( حتی بدون آگاهی اولیه مهدی فیروزان) دو حرف ابتدایی نام خانوادگی ایشان را ابتدای نام فیدیبو گذاشتم. Firouzan Digital Book و نام فیدیبو را خلق کردم.
آنچه را فکر نمی‌کردم این بود که زمانی که بیش از دوازده سال از عمر فیدیبو می‌گذرد فیلی سروکله‌اش پیدا شود و با برگزاری جایزه‌ای که می‌توانست هزاران نام بهتر از «فیل» داشته باشد، روی فیروزان دوست داشتنی من بنشیند تا تیم این روزهای فیدیبو کمکی کرده باشد به همه آنهایی که نه تنها آدم‌های دوست‌داشتنی ما را می‌گیرند که حتی نام آنها را نیز برنمی‌تابند.
ُفیدیبو برای من و همه آنها که روزهای پر فروغ آن را دیده‌اند همواره Firouzan Digital Bookاست.
پی‌نوشت: مدیریت حال حاضر فیدیبو به من توضیح دادند که این کار برای جذب نسل «زد» بوده است. من تا امروز ارتباطی میان نسل «زد» و «فیل» پیدا نکردم اما همه نسل «زد‌»هایی که می‌شناسم خیلی خوب اصالت و داستان را می‌فهمند و شما با این کار دارید داستان فوق‌العاده پشت خلق برندتان را از دست می‌دهید.
پی‌نوشت دوم: ایرادی به تغییر در برند و شاخص‌های بصری نیست چرا که برای پویایی و به‌روز بودن برند لازم است. اعتراض این نوشتار بر انتخابی است که مغرضانه یا سهوا (در آینده شاید در خصوص آن نوشتم) معنا و داستان پشت برند را نشانه می‌رود در حالیکه هزاران انتخاب دیگر پیش روست.

انتهای پیام

مرتبط با : فیدیبو
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان