نکات مهم در انتخاب میز پینگ پنگ برای افراد مبتدی و حرفه‌ ای

میز پینگ پنگ- کاماپرس
ژیوار

پینگ پنگ یا تنیس روی میز نه فقط یک ورزش حرفه‌ای بلکه یک سرگرمی ورزشی برای بسیاری از افراد و خانواده‌ها محسوب می‌شود. اثرات مثبت این ورزش روی بدن انسان و جذابیت آن باعث شده است که بسیاری از افراد با سنین مختلف به صورت مبتدی یا حرفه‌ای جذب این ورزش مفرح شوند. به طوریکه این روزها حتی در محیط‌های کاری نیز شاهد وجود میزهای پینگ پنگ هستیم.

شاید بتوان خرید میز پینگ پنگ  و خرید راکت و توپ را اولین قدم‌ها برای آغاز یک سرگرمی خانوادگی و یا یک سرگرمی در محیط کار عنوان کرد. در ادامه به ارائه مطالبی در مورد راهنمای خرید میز پینگ پنگ و نکات مهمی در این زمینه می‌پردازیم. 

میز پینگ پنگ - کاماپرس

راهنمای خرید میز پینگ پنگ برای افراد مبتدی و حرفه‌ای

خرید میز پینگ پنگ بر اساس محیط و محل بازی

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید میز تنیس روی میز به آن توجه کنید، نوع محیط بازی و اندازه محیط است. برای نمونه برخی از افراد میز پینگ پنگ را در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌دهند اما ممکن است برخی دیگر نیز علاقه به قرار دادن میز خود در پشت بام یا محوطه محل زندگی یا کار خود داشته باشند.

معمولا جنس میزهای مورد استفاده در محیط‌های داخلی با جنس میزهای مورد استفاده در محیط باز متفاوت است. میزهای محیط داخلی از چوب‌های نازکتر و سبکتری ساخته شده‌اند و دارای ظرافت بیشتری هستند. این در حالیست که خرید میز پینگ پنگ برای محیط‌های باز باید با دقت به مراتب بیشتری انجام شود و بهتر است این نوع از میزها از چوب‌های محکمتر و از موادی ساخته شده باشند تا در برابر رطوبت، باران و نور خورشید مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

دریان سفر امید

همچنین اندازه میز پینگ پنگ نیز بسیار مهم است. اندازه استاندارد میز پینگ پنگ 274 در 152 سانتی متر است و این میز 76 سانتی متر نیز ارتفاع دارد. در صورتیکه شما بخواهید به صورت حرفه‌ای این ورزش را انجام دهید باید میز استاندارد تهیه کنید اما برای افراد آماتور و مبتدی داشتن میز استاندارد شرط نیست و آن‌ها می‌توانند میزهایی با ابعاد کوچکتر را بر اساس مکان بازی که انتخاب کرده‌اند، خریداری کنند.

میز پینگ پنگ - کاماپرس

قابلیت حمل و باز و بسته شدن میز پینگ پنگ

میزهای پینگ پنگ مدرن و امروزی به دلیل راحتی کاربران از قابلیت‌های بسیار خوبی برای حمل و نقل و نگهداری هستند. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید میز پینگ پینگ از انواع مدل‌های چرخ دار و جمع شونده آن انتخاب کنید.

این موضوع در مورد محیط‌های آپارتمانی، فضاهای کاری و مکان‌های کوچک و اشتراکی مهم‌تر است. در صورت داشتن این نوع از میز شما می‌توانید به آسانی میز خود را باز کرده و پس از اتمام بازی آن را جمع کرده و در یک گوشه قرار دهید تا محیط کمتری را اشغال کند.

همچنین میزهای پینگ پینگی که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند نیز می‌توانند گزینه مناسبی برایخرید باشند. شما می‌توانید ارتفاع این میزها را بر اساس قد بازیکنان به شکل دلخواه تنظیم کنید.

میز پینگ پنگ- کاماپرس

تعیین بودجه برای خرید میز پینگ پنگ

قیمت میز پینگ پنگ می‌تواند بر اساس امکانات و جنس آن متفاوت باشد. همچنین اگر شما این ورزش را به صورت مبتدی و غیر حرفه‌ای، فقط برای سرگرمی انجام می‌دهید نیز می‌توانید از میزهای ارزان قیمت تنیس روی میز به جای میزهای حرفه‌ای استفاده کنید.

کیفیت ساخت، جنس سطح، جنس پایه‌ها و امکانات تنظیمی و حرکتی تعیین کننده قیمت میز پینگ پنگ هستند. برای نمونه میزهای حرفه‌ای معمولا از تخته فیبر با چگالی بالا ساخته شده‌اند که بیشترین کیفیت سطح را بای یک بازی ارائه می‌دهند. اگرچه خرید میز پینگ پنگ حرفه‌ای برای همه مقرون‌به‌صرفه و ضروری نیست.

همچنین میزهای مختص فضای باز به دلیل مواد اولیه مورد استفاده متفاوت از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در صورتیکه شما این بازی را در محیط داخلی انجام خواهید داد، نیاز به خرید این میزهای گرانقیمت ندارید.

رنگ میز پینگ پنگ جقدر مهم است؟

میزهای پینگ پنگ در رنگ‌های استاندارد به بازار عرضه می‌شوند. بیشترین رنگ‌های موجود در بازار شامل رنگ‌های آبی، سبز و خاکستری می‌شود. انتخاب رنگ میز پینگ پنگ تاثیری روی بازی شما نخواهد گذاشت و بهتر است که انتخاب رنگ را بر اساس سلیقه خود و یا دکوراسیون محل بازی انجام دهید.

نکته مهمی که در مورد رنگ میز باید به آن توجه داشته باشد، مات بودن رنگ است. رنگ‌های شفاف نور محیط را منعکس می‌کنند و به هیچ وجه برای بازی مناسب نیستند. همچنین در صورت خرید میز پینگ پنگ محیط باز بهتر است که از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. این رنگ‌ها مقاومت بیشتری در مقابل شرایط جوی از جمله تابش مستقیم نور آفتاب دارند.

میز پینگ پنگ-کاماپرس

تور میز پینگ پنگ باید استاندارد باشد

اگرچه تور یکی از قسمت‌های بسیار کوچک میز است که معمولا در خرید میز پینگ پنگ به آن توجه نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی در کیفیت بازی دارد. تور باید از جنس مناسبی تهیه شده باشد و در میزهای استاندارد باید دارای کشش و ارتفاع استاندارد باشد. شل بودن تور و یا بیش از حد سفت بودن آن می‌تواند به کیفیت برخورد توپ، برگشت آن و در نهایت بر کیفیت بازی تاثیر منفی بگذارد.

همچنین میزی که تور آن عرض و ارتفاع مناسبی نداشته باشد، می‌تواند باعث گذر توپ از زیر تور یا ارتفاع کم بالای تور شود. البته توجه کنید که تور یکی از قسمت‌های میز است که به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

توصیه‌هایی برای بعد از خرید

خرید میز پینگ پنگ کار سختی نیست اما نگهداری این میز می‌تواند سخت باشد و در صورت رعایت نکردن برخی از نکات، میز شما به سرعت کهنه و فرسوده خواهد شد.

برای نمونه بهتر است که بعد از هر بازی سطح میز را با یک پارچه تمیز و نمناک پاک کنید و برای پاک کردن از شوینده‌ها استفاده نکنید. همچنین قرار دادن اشیای سنگین روی میز می‌تواند به سطح آن آسیب زده و تراز آن را از بین ببرد.

در صورتیکه برای مدت طولانی از میز استفاده نمی‌کنید، بهتر است که آن را جمع کرده و در یک محیط دور از شرایط جوی نامناسب و عاری از گرد و غبار قرار دهید. کشیدن روکش مناسب نیز می‌تواند به سالم‌تر ماندن میز پینگ پنگ کمک کند.

منبع: https://emalls.ir/Text/347563/

انتهای پیام

مرتبط با : ایمالز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان