ویژگی‌ هایی که باید هنگام خرید نرم‌ افزار CRM در نظر بگیرید

خرید نرم افزار CRM

ارتباط با مشتریان در کسب و کارهای امروزی اهمیت زیادی در تعیین موفقیت دارد. تنوع و تعداد زیاد نرم‌افزارهای موجود در زمینه ارتباط با مشتری اهمیت معیارسنجی را نمایان می‌کند. در واقع انتخاب و خرید نرم‌افزار crm می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. نوع کسب و کار و حوزه فعالیت آن در این زمینه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی نکات ضروری جهت خرید نرم‌افزار crm خواهد پرداخت.

مرحله نخست : نیازسنجی

پیش از هر چیز، بهتر است نسبت به نیاز و انتظارات صاحبان کسب و کار آگاه شد. در واقع نوع کسب و کار، تعداد مشتریان، نوع خدمات و محصولات ارائه‌شده می‌تواند تعیین‌کننده نوع نرم افزار crm باشد. برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرض با فضای کاربری محدود و ساده می‌توانند پاسخگوی نیاز کسب و کارهای کوچک باشند. این در صورتی است که مجموعه‌های بزرگ معمولا نیازمند ابزارهای پیشرفته‌تر و شخصی‌سازی محیط نرم‌افزار دارند. بنابراین اولین گام در انتخاب و خرید نرم‌افزار crm، بررسی نیازها و ایجاد تناسب میان آن‌ها  اهداف کسب و کار است.

نیازسنجی-کاماپرس

امکان اتوماسیون و سفارشی‌سازی برخی نرم‌افزارها

در خرید نرم‌افزار crm، بهتر است سراغ نرم‌افزارهایی رفت که قابلیت سفارشی‌سازی داشته‌باشند. برخی از نرم‌افزارها با قابلیت پیگیری امور مشتریان به صورت اتوماتیک، ارسال ایمیل خودکار و تنظیم گزارش‌ها می‌توانند از لحاظ زمانی و هزینه‌ای صرفه‌جویی داشته‌باشند. نرم‌افزارهای این‌چنینی معمولا متناسب با نیاز کسب و کار امکان شخصی‌سازی و هماهنگی با نیازهای خاص مجموعه را دارند.

دریان سفر امید

امکان یکپارچه‌سازی با دیگر نرم‌افزارها

معمولا در کسب و کارهای بزرگ‌تر، نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت پروژه نیز استفاده می‌شود. در خرید نرم‌افزار crm، بهتر است به این نکته توجه ویژه داشت که آیا امکان یکپارچه‌سازی و ارتباط میان آن با سایر نرم‌افزارها وجود دارد یا خیر. با وجود این قابلیت، دیگر نیازی به ورود اطلاعات مشتریان به صورت دستی و انتقال بین سیستم‌های مختلف نیست. علاوه بر افزایش سرعت در روند انتقال داده‌ها، این قابلیت می‌تواند خطاهای انسانی را به حداقل ممکن برساند.

امکان یکپارچه‌سازی با دیگر نرم‌افزارها-کاماپرس

رابط کاربری ساده و فراگیر

در خرید نرم‌افزار crm، فضای کاربری ساده و رابط کاربری (User Interface) نیز نقش مهمی دارد. در نرم‌افزارهایی با کاربری پیچیده، معمولا امکان بروز هرگونه اشتباهی بالا می‌رود. بنابراین در زمینه انتخاب و خرید نرم‌افزار crm بهتر است نرم‌افزاری با رابط کاربری ساده و کاربرپسند انتخاب شود. عدم توجه به این نکته می‌تواند بهره‌وری تیم مجموعه در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری را کاهش دهد و آنها را دچار خطا کند. بهترین راهکار برای بررسی این قابلیت، استفاده از نسخه‌های دمو نرم‌افزارهاست که معمولا توسط خود مجموعه‌های فعال در این زمینه به صورت رایگان و موقتی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌گیرد.

رابط کاربری ساده و فراگی-کاماپرس

امنیت بالا در عین کیفیت

در بیشتر نرم‌افزارهای crm، داده‌ها و اطلاعات شخصی بسیاری رد و بدل می‌شود. اطلاعات تماس، سابقه خرید، اسناد مالی شرکت و تعاملات و سرمایه در گردش کسب و کارها اهمیت زیادی دارند و استانداردهای بالای امنیتی در طراحی نرم‌افزار باید لحاظ شده‌باشد. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در این زمینه، بهتر است به خرید نرم‌افزار crm از طریق مجموعه‌های معتبر پرداخت. برخی از نرم‌افزارها معمولا با قیمتی ارزان‌تر ارائه می‌شوند اما هزینه‌های نگهداری و ارتقاء بخش‌های مختلف‌شان می‌تواند هزینه مجدد ایجاد کند پیشنهاد می‌شود در این زمینه نیز از همان ابتدای امر، تمامی هزینه‌های اضافی توسط مجموعه به کارفرما منتقل شود و مشکلات احتمالی و اختلاف‌نظر به‌وجود نیاید.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

بسیاری از مجموعه‌های فعال در زمینه خرید نرم‌افزار crm، از پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته برخوردار هستند. وجود تیم فنی داخلی، موجب مدیریت بهتر نرم‌افزار می‌شود و از مشکلات آتی نیز جلوگیری می‌کند. هرگونه اختلال در روند ارائه خدمات نرم‌افزار نیز وجود دارد؛ پشتیبانی 24 ساعته می‌تواند روند حل مشکلات و اختلالات را سریع‌تر کند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش-کاماپرس

شرایط خرید نرم‌افزار crm از طریق مجموعه «پرنیان پردازش پارس»

شرکت پرنیان پردازش پارس، در سال 1386 فعالیت خود را به صورت متمرکز بر روی نرم‌افزارهای سازمانی مبتنی بر SharePoint آغاز کرده‌است. این مجموعه با سابقه همکاری با مجموعه‌های معتبر از جمله شهرداری مشهد، وزارت علوم و بخش پتروشیمی در این زمینه سابقه‌ای طولانی دارد. نرم‌افزار crm اورست، بر پایه مایکروسافت داینامیکس، با وجود ویژگی‌های متمایز و فضای کاربری راحت، به عنوان یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای crm در بازار ایران شناخته می‌شود. ماژول‌های کلیدی این نرم‌افزار یعنی بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و ارتباط با مشتریان، فرآیند بهینه‌سازی کسب و کار و ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل ممکن عملی می‌کند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نرم‌افزار crm می‌توانند به سایت این مجموعه به نشانی https://www.ever247.cloud مراجعه نمایند.

انتهای پیام.

مرتبط با : پرنیان پردازش پارس
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان